“Değerler yuvaya dönüyor” projesi ile tersine beyin göçüne destek olduklarını söyleyen Havelsan Yetenek Yönetimi ve İK Analitiği Müdürü Beytullah Coşkun, mühendislik ve diğer yüksek teknoloji alanlarında yurtdışında deneyim kazanmış kişilere ulaşmak için kariyer fuarları düzenlediklerini dile getirdi. Coşkun, “Bu proje ile nitelikli işgücü kazanımı, şirketimizin yenilikçi ve girişimci ekosistemini güçlendirme, yeni teknolojiler ve iş modelleri geliştirme, uluslararası deneyimin şirketimize transferi hedefleniyor” dedi.
#HAVELSAN AkademiTürkiye’de 2 milyar dolar pazar büyüklüğüne ulaşan ve yaklaşık 750 bin kişiye istihdam sağlayan mücevher sektörünün sepet ortalaması iki yılda yüzde 18 geriledi. Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, “Yeni müşteriler kazanmaya devam ediyoruz ama bütçeler küçüldü. İki sene önce sepet ortalaması 1100 dolar iken şimdi 900 dolara, yaklaşık 30 bin TL’ye geriledi” dedi.
#MücevherCarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, vatandaşın temel gıda dışındaki harcamalarını ertelediğini, gıda dışı harcamaların yüzde 20 daraldığını söyledi. Sürekli değişen etiketlerden kendilerinin de rahatsız olduğunu dile getiren Kartallıoğlu, “Zam yapmak kadar zül gelen bir şey yok. Adımız kazıkçıya çıkıyor. Üretici zam yapmadığı sürece hiçbir ürünün fiyatını bir kuruş oynatmıyoruz” diye konuştu.
#Temel Gıdaİhracatta başarı için karbon vergisini işaret eden TÜRKÇİMENTO Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Yücelik, “SKDM’ye takılmamak için yaklaşık 2 milyar dolarlık dönüşüm ve verimlilik yatırımı yapmak gerekiyor. Şu anki finansman şartlarında bu kolay görünmüyor” dedi.
#ÇimentoAlmanya’da günlerdir tartışma konusu olan çiftçilerin traktörlerle eylemi başladı. Caddelerde Alman otomobillerinin yerini traktörler aldı. Ülke genelinde sokaklara dökülen çiftçiler yolları bloke etti, trafik neredeyse durma noktasına geldi. Traktörlerin önlerine pankartlar asan çiftçiler “Siyasetiniz mahvediyor” diyerek hükümeti eleştirdi.
#ALMANYAUcuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#PerakendecilerPerakende sektöründe 3 haneli büyümelerin sürdüğünü söyleyen İpekyol Group CEO’su Uğur Ayaydın, ‘‘En büyük sorun insan kaynağı sıkıntısı. Bütün şirketlerin ücret politikalarını sıfırdan masaya yatırması gerekiyor. Devlet asgari ücret artışlarıyla bunu teşvik ediyor. Biz 2024’te çalışanlarımıza 3 ayda bir zam yapmayı düşünüyoruz. Çünkü piyasa bize bu gücü veriyor’’ dedi.
#İpekyolKoronavirüs salgını Almanya’da ekonomiye ağır darbe vururken, pandemiden en çok etkilenen sektörlerin başında konaklama ve gastronomi sektörü geldi. Salgının ilk yılında büyük bir ciro kaybı yaşayan bu iki sektör, 2021 yılında da salgına karşı alınan tedbirler nedeniyle beklenen ciro artışını yakalayamadı.
#Almanya Otel Ve Gastronomlar DerneğiAlmanya’nın Stuttgart kentinde Türkiye ile Almanya arasında imzalanan İşgücü Anlaşması’nın 60’ıncı yılı için bir program düzenlendi. Stuttgart Yeni Sarayı Beyaz Salonu’nda düzenlenen programda, 60 yıl önce Türkiye’den Almanya’ya işçi göçüyle gelen ilk nesil sahneye çıkarak yaşadıkları zorlukları ve verdikleri mücadeleyi anlattı.
#AlmanyaSüt, peynir, yoğurt, meyve suyu kutularından, sanayi ürünleri ambalajlarına kadar üretim yapan Dizayn Pack, ürünlerini 3 kıtada 32 ülkeye ihraç ediyor. 15 yıl önce genç bir girişimcinin temelini attığı marka yılı yüzde 60 büyüme ve 40 milyon dolar ciro ile tamamlamayı planlıyor. 2022 yılı hedefi ise en az yüzde 60 daha büyümek.
#Kutu