Hannover’de gerçekleşen dünyanın en büyük ticari araç fuarı IAA Transportation’a Türk firmalar elektrikli modelleriyle çıkarma yaptı. Anadolu Isuzu, Karsan, Otokar ve Temsa başta olmak üzere birçok yerli üretici çevreci çözümlerini dünyayla buluşturdu. Ford Otosan’ın Eskişehir’de geliştirdiği ve 2024’te üretmeye başlayacağı Türkiye’nin ilk elektrikli kamyonu ise katılımcılardan büyük ilgi gördü.
#IAA TransportationTEMSA, otobüs ve midibüs segmentinde, adet bazında satışlarını yüzde 90, ihracatını yüzde 144 artırdı. Tüm ürünlerde toplam satış adeti ise geçtiğimiz yıla göre yüzde 122 yükseldi. Tarihinin ilk elektrikli otobüs satışını İsveç’e yapan şirket, yurtdışına 2021 yılı içinde de 50 elektrikli otobüs satışı gerçekleştirdi.
#TemsaTurizmin kalbi Antalya, pandemiye rağmen geçen yıla göre daha umutlu. Bu umutlar taşımacılık sektörüne de hareketlilik getirdi. Geçtiğimiz günlerde TEMSA’dan 55 araç teslim alan bölgenin en büyük taşımacılık firmalarından Zemzem Turizm’in Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Yıldırım, “Turizm sektörü olarak 2021’de, 2019’da elde ettiğimiz başarıları yakalamayı hedefliyoruz” dedi.
#TEMSATemsa Üst Yöneticisi (CEO) Tolga Kaan Doğancıoğlu "Kardeş şirketimiz Skoda Transportation ortak teknolojisiyle ürettiğimiz elektrikli otobüslerimizi Prag Ulaşım Şirketi'ne teslim edecek olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu ihracat, Türkiye ekonomisi ve Türk sanayisi için de çok önemli bir anlam ifade ediyor" dedi.
#TemsaTEMSA, elektrikli şehir içi otobüsü MD9 electriCITY’nin ilk ihracatını İsveç’e yaptı. TEMSA tarafından geliştirilen ve şirketin Adana’daki tesislerinde üretilen 6 adet MD9 electriCITY İsveç’e ihraç edildi. Söz konusu araçlar, 2030 yılında karbon ayak izini tamamen sıfırlamayı amaçlayan Öckerö Adası ve çevresinde kullanılacak.
#GazetehaberleriHızla gelişen elektrikli araçlar Avrupa’da da rekabette söz sahibi oluyor. Araç Maliyet Endeksi’ne göre, elektrikli araçlar Avrupa’nın birçok ülkesinde dizel ve benzinli araçların maliyetleri ile de rekabet etmeye başladı. Özellikle kompakt sınıftaki bir elektrikli araca sahip olmanın maliyeti içten yanmalı araçlarla benzer seviyelere geldi. Böylece pazardaki elektrikli payı da gittikçe artıyor.
#OtomotivNew York’taki ‘Geleceğin Taksisi’ ihalesinde finale kalan ve geçen ay sergilendiğinde büyük beğeni toplayan Karsan’ın aracı V1, yüzde yüz Türk malı. Üstelik 30 yaşın altında dört parlak genç tarafından sadece beş ayda tasarlandı. Örnek modelin zamanında hazır olması için 70 kişilik bir ekip gece gündüz çalıştı. Bu ay sonuçlanacak ihaleye katılan Karsan’ın V1’inin en büyük ilham kaynağıysa İstanbul ve Türk taksicilerdi