Güncelleme Tarihi:
Bugüne kadar geliştirdikleri elektrikli araç sayısının sekizi bulduğunu ifade eden TEMSA CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, “Sürdürülebilirlik bizim büyüme hikâyemizin motoru. İsveç’in Öckerö adasında, Silikon Vadisi’nde TEMSA markalı elektrikli araçlar kullanılırken, ülkemizde de bu araçların yaygınlaşması en büyük temennimiz. Biz bunun için teknolojik olarak tamamen hazırız. Bunu bir ülke politikası olarak ele alıp, gerekli düzenlemeleri yapabilirsek, çok önemli bir rekabet avantajını da elde etmiş oluruz” dedi.
YÜZDE 1’İN ALTINDA
Türkiye’nin uzun süredir Avrupa’nın en büyük ticari araç üreticisi olduğunun altını çizen Tolga Kaan Doğancıoğlu’na göre bu ekonomik değerin sürdürülebilirliği için elektrifikasyona odaklanmak gerekiyor. Doğancıoğlu, TEMSA olarak tüm yeni kamyon ve otobüslerde, 2030 itibarıyla yüzde 30; 2040 itibarıyla yüzde 100 oranında bir emisyon azaltım hedefi koyduklarının da altını çizdi.
TEMSA’nın tarihindeki ilk elektrikli araç ihracatını İsveç’e gerçekleştirdiğini vurgulayan Doğancıoğlu şöyle konuştu: “ABD’ye özel elektrikli aracımız var. İki yıl Silikon Vadisi’nde test edildi ve büyük ilgi gördü. Avrupa’nın ilk şehirler arası otobüsü yine TEMSA markalı. Çekya, Romanya, Litvanya, İspanya… Bunların her birinde elektrikli araçlarımızla varız. Ülkemizde, ASELSAN ile birlikte geliştirdiğimiz ilk yerli elektrikli otobüsümüz, geçtiğimiz yıl Samsun Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edildi. Şu anda 20 elektrikli otobüsümüz orada.”
KG BAŞI İHRACAT DEĞERİ YÜKSEK
Türkiye’de elektrikli otobüslerin çevreyi koruması ve gürültüsüz çalışması açısından avantaj Doğancıoğlu, “Elektrifikasyon aynı zamanda Türkiye ekonomisine büyük katkı sunan bir konu. Bugün ülke olarak ihracatımızın kilogram birim değeri yaklaşık 1.6 dolar. Bu ,otomotivde 11-12 dolar, ticari araçlarda ise 22 dolar civarına kadar yükseliyor. Elektrikli otobüse geldiğimizde ise kilogram başına ihrcat değeri 35 dolarlara kadar çıkıyor. Bunun bir adım ötesi zaten uzay sanayisi. Göz ardı edemeyiz” ifadelerini kullandı.