Yaz tatili, öğrenciler için eğitim yılı boyunca bekledikleri bir dönem. Yaz döneminde okul ortamında formal olarak öğrenim görmeseler de öğrenme olgusunun sürekli olduğunu biliyoruz. Bu nedenle okuldan uzakta geçirilen bu zamanın da aile, veli ve öğrenci iş birliği ile hem eğlenceli hem de öğretici geçmesi ideal bir durum olarak karşımıza çıkıyor.
#Doç. Dr. Gökhan KayırMillî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Türkçeyi okuma, yazma, konuşma ve anlama üzerinden ölçmek üzere bir mekanizma geliştirdik. Bu çalışmaların meyvelerini hep beraber gördük. Özellikle Türkçeyle ilgili projelere çocuklar, öğretmenler ve idareciler çok ciddi şekilde sahip çıktı” dedi.
#Yusuf TekinMilli Eğitim Bakanlığı tarafından Destekleme ve Yetiştirme Kursları (DYK) Yönergesi’nde yapılan değişikliğe göre resmi ve özel örgün ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, öğrencilerin yeteneklerini keşfetmelerini ve temel beceri kazanmalarını sağlamak amacıyla ‘beceri geliştirme’ programları açabilecek.
#Destekleme Ve Yetiştirme KurslarıİYEP ya da tam açılımı ile İlkokullarda Yetiştirme Programı, 3 ve 4. sınıfa giden ve önceli yıllarda Türkçe, Matematik derslerinde yeterli düzeyde eğitim alamadığı tespit edilen öğrenciler için gerçekleştirilmektedir. İşte, İYEP sınavı ve İYEP kazanımları hakkında detaylı bilgiler
#İyepHayalindeki lise için ter döken adaylar için Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav sona erdi. Sınavda adaylara, sözel alandan; 20 Türkçe, 10 T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, 10 din kültürü ve ahlak bilgisi ve 10 yabancı dil olmak üzere toplam 50 soru; sayısal alanda ise 20 matematik ve 20 fen bilimleri olmak üzere toplam 40 soru soruldu. Kahramanmaraş merkezli depremler nedeniyle alınan karar doğrultusunda sınavda 8’inci sınıfın yalnızca birinci dönem müfredatına ait konulardan soru soruldu. Uzmanlar sınav sorularını şöyle değerlendirdi:
#UzmanlarMilli Eğitim Bakanlığı'nca (MEB) okullar arası başarı farklarını azaltmak ve mesleki eğitimi güçlendirmek amacıyla bir yıl önce başlatılan ve bugüne kadar 1 milyar lira bütçe harcanan "Mesleki Eğitimde 1000 Okul Projesi" ile okulların eğitim ortamları zenginleştirildi.
#Mesleki Eğitimde 1000 Okul ProjesiEğitim uzmanları, üniversite tercih döneminde milyonca adayı uyarıyor: “Puan ve sıralama önemli olsa da tercih yaparken kendinize uygun meslekleri seçin. Sırf puanınız tuttuğu için değil, severek yapacağınız ve gelecekte size fayda sağlayacak bölümleri tercih edin.” Günümüzün özellikle de pandeminin ardından değişen şartlar meslekleri de etkiledi.
#Parlayan MesleklerMillî Eğitim Bakanlığı, okullar arası başarı farklarını azaltmak ve mesleki eğitimi güçlendirmek için “Mesleki Eğitimde 1000 Okul” projesini başlatmıştı. Projede somut adımlar atılmaya devam ediyor. Seçilen okulların altyapısının güçlendirilmesinden eğitim ortamlarının zenginleştirilmesine kadar çok sayıda destek kapsamında, seçilen okullara on bir ayda 820 milyon liralık yatırım yapıldı.
#Millî Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, “Telafide Ben De Varım” tanıtım programında konuştu. Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Ofisi’nde düzenlenen tanıtım programı kapsamında eğitim editör, yazar ve muhabirleriyle bir araya gelen Bakan Selçuk, Ulusal Destekleme Programı’yla (UDEP) Türkiye’deki tüm çocukların destekleneceğini söyledi. Bu desteğin özellikle gelecek 1,5 yıla yayılarak yapılacağını kaydeden Ziya Selçuk, esas amacın, çocukların gelişimindeki eksiklikler ve bunların tamamlanması için neler yapılabileceği sorularına yanıt aramak olduğunu aktardı.
#Telafide Ben De VarımMilli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer 6 ay önce başlatılan 'Mesleki Eğitimde 1000 Okul Projesi'nde gelinen noktayı değerlendirdi. Proje kapsamında bu okullara yaklaşık 500 Milyon TL'lik yatırım yapıldığını söyleyen Özer, hem meslek liselerinde kaliteyi artırmayı, hem de okul türleri arasındaki başarı farklarını azaltmayı hedeflediklerini belirtti.
#1000 Okul ProjesiMesleki eğitim ülkelerin ekonomik gelişiminde önemli bir işlev görmektedir. Bu nedenle ülkeler işgücü piyasaları ile uyumlu bir mesleki eğitim sistemi kurabilmek için çaba sarf etmekte, böylece okuldan işe geçişi kolaylaştırmaya ve genç işsizlik oranını düşürmeye çalışmaktadır. Türkiye’de de mesleki eğitim uzun yıllardır bu işlevini başarılı bir şekilde yerine getirmiştir. Ancak, katsayı politikası gibi dış müdahaleler nedeniyle kendisinden beklentileri karşılayamaz hale getirilmiştir. On yıldan fazla uygulanan katsayı politikasıyla birlikte işverenler aradıkları elemanı bulamamaktan şikâyet etmeye başlamış ve mesleki eğitim hem toplum hem de işgücü piyasasında itibar kaybı yaşamıştır. Bu itibar kaybı bizatihi mesleki eğitimin niteliğiyle ilgili değildir. Ancak dış müdahalelerden kaynaklanmasına rağmen sonucun faturası maalesef haksız bir şekilde mesleki eğitime kesilmiştir.
#Mesleki EğitimTürkiye’nin matematik ve fen alanında ilk kez 500 puanın üzerine çıktığı Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’nın (TIMSS) sonuçları eğitim uzmanlarını şaşırtmadı. TIMSS raporunu değerlendiren uzmanlar başarının tesadüfi olmadığı görüşünde. Uzmanlar raporu ve Türkiye’nin başarısını şöyle değerlendirdi:
#GazetehaberleriKoronavirüs vaka sayıları artınca anaokulları da uzaktan eğitim kapsamına alındı. Anadolu Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Serap Erdoğan, “Evi okul gibi kullanmak zorundayız. Her ev bir anasınıfı olabilir” diyerek, çocuklarının gelişimi için endişe eden velilere evde eğitim yollarını anlattı.
#GazetehaberleriMart ayında ülkemizde ilk Covid-19 vakasının görülmesiyle birlikte hayatımıza uzaktan eğitim girdi ve o andan itibaren veliler çocuklarının eğitim süreçlerine daha fazla destek olmak durumunda kaldı. Yüz yüze eğitim döneminde bile çocuklarına nitelikli destek vermekte zorlanan veliler uzaktan eğitim süreçlerinde çok daha fazla zorlandı.
#Çocukİstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Tasarım Beceri Atölyeleri ön çalıştayı yapıldı. İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, "Atölyeler, çocuğun duygularını, düşüncelerini ve bilişsel tavırlarını çok yönlü olarak birleştirmeyi hedefliyor" dedi.
#İstanbul İl Milli Eğitim MüdürlüğüGeçen yıl özel bir eğitim kurumu tarafından hayata geçirilen ‘Kitap Benim’ projesi kapsamında tüm öğrenci, öğretmen ve okul çalışanları her gün 20 dakika boyunca kitaplarla buluşturuluyor. Proje bu yıl okul dışına taşarak okuma farkındalığı oluşturmak, daha çok kişiyi kitap okumaya teşvik etmek hedefleniyor.
#Uğur OkullarıDünyada 5 bin okulda, yaklaşık 1.5 milyon öğrenci Uluslararası Bakalorya (IB) eğitimi alıyor. Düşünme, yazma ve okumayı öne çıkaran, Harvard ve Stanford gibi üniversitelerin kapısını açan programda Türkiye’den 69 okul var. IB Genel Direktörü Dr. Siva Kumari, “IB’yi tercih edenler zorlu bir yola giriyor” uyarısında bulunuyor.
#Gazetehaberleri