EKONOMİ Bakanı Zafer Çağlayan, yerli otomobil üretimiyle ilgili Mustafa Koç’un “Yerli marka otomobil ticari intihar olur” sözleriyle ilgili “Mustafa Koç, benim yakın arkadaşım ama ifadesi rahatsız edici” dedi. Londra gezisinden önce Mustafa Koç’un sözleriyle ilgili “bazı arkadaşlar kıbleyi şaşırmış olabilir” diyen bakan Çağlayan’ın bu kez ifadesini biraz yumuşattığı dikkat çekti.
2009 yılında otomobil satışlarında lider olan Hyundai Assan’ın genel müdürlüğünden geçen ay sancılı bir şekilde ayrılıp daha mütevazı bir grup olan İsotlar’a geçen Kurthan Tarakçıoğlu, “Şu anda kaynaklarımız sınırlı ama ayağı yere basan bazı hayaller kuruyoruz” dedi.
Hürriyet Otoyaşam gazetesi olarak, otomobil fuarları için geleneksel hale getirdiğimiz ’En’ler dosyasının bu hafta Cenevre fuarı için hazırladık. Geçtiğimiz hafta kapılarını açan ve 15 Mart’a kadar ziyaret edilebilecek Cenevre fuarı, küresel kriz ortamında güç ve gösterişin yerini cimriliğe ve çevreciliğe bıraktığı bir fuar olurken, bir çok yenilik ve ilginçlikte dikkatlerden kaçmadı.
Türkiye’de 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 92, 1000 kişiye düşen toplam motorlu taşıt sayısı ise 138. Yani otomobilde 105, toplam motorlu taşıt sayısında 144 olan dünya ortalamasının bile altındayız. Girmek istediğimiz Avrupa Birliği’nin otomobil ortalaması ise 345. Kuşkusuz, bu durum Türkiye’yi potansiyeli olan bir ülke konumuna soksa da gelir seviyemiz artmadıkça, ağır vergi yükü azalmadıkça otomobil sahipliğinde daha uzunca bir süre dünya ortalamasının altında kalacağımız açık.