Türk otomotivi, krize rağmen 4 modelle Cenevre şovuna çıktı

Güncelleme Tarihi:

Türk otomotivi, krize rağmen 4 modelle Cenevre şovuna çıktı
Oluşturulma Tarihi: Mart 04, 2009 00:00

Kapılarını 79’uncu kez açan Cenevre Otomobil Fuarı, dünya otomotiv sektörünün moral arayışlarına sahne oldu. 40’ı dünya tanıtımı olmak üzere 85 yeni modelin vitrine çıkarıldığı fuarda Türk otomotiv sektörü de 4 yeni modelle şovunu yaptı.

Haberin Devamı

İşte fuardan ilk fotoğraflar

KÜRESEL kriz nedeniyle otomobil üretiminin neredeyse durduğu, bir çok önemli fuarın iptal edildiği veya katılımlarının düştüğü dönemde kapılarını 79’uncu kez açan Cenevre Otomobil Fuarı, dünyaya moral aşılıyor. Pek çok üreticinin yeni modelleriyle otomobilseverlerin karşısına çıkmak için katılımcı sırası oluşturduğu Cenevre Otomobil Fuarı, ilk gününde 110 farklı ülkeden 10 bini aşan uluslararası basın mensubunun akınına uğradı. Krize rağmen 40’ı dünya tanıtımı olmak üzere 85 yeni modelin tanıtıldığı fuara damgasını vuran modeller arasında Türkiye’de üretilen 4 yeni otomobil de yer aldı.

Adapazarı, Kocaeli, Bursa

Dünyanın en büyük otomotiv şirketi konumundaki Toyota’nın Cenevre’deki yıldızı Adapazarlı yeni Verso olurken, Renault’un yıldızları arasında ise Bursalı yeni Clio ve yeni Clio GrandTour yer aldı. Ford Otosan’ın Kocaeli’de üretilen ve Amerika’ya ihraç edilmeye hazırlanan yeni Transit Connect’in ilk elektrikli versiyonu ise dünyaya Cenevre’den tanıtıldı. Böylece fuarda dünya prömiyeri yapılan 40 modelin 4’ü ’Made in Turkey’ imzalı otomobillerden oluştu. Furda ayrıca Tofaş tarafından üretilen Peugeot Bipper ve Citroen Nemo’da binek versiyonlarıyla yer aldı.

Fuarın konsepti tutku

Bu yıl 77 bin 894 metrekare alanda 30 ülkeden 250 firmanın yeni modellerini sergilediği fuarda, yeni modellerle birlikte sıra dışı konsept tasarımlar da dikkat çekiyor. Cenevre, bu yıl konsept olarak otomobil tutkusunu işliyor. Afişte kullanılan kırmızı renk ve kalp figürü ile oluşturulan tutku teması bu dilin tüm dünyada ortak olması nedeni ile tercih edilmiş. Özel olarak hazırlanan "yeşil salonda" ekonomik ve ekolojik araçlar ziyaretçilerin ilgisine sunuluyor.

Bir taraftan kriz, diğer taraftan küresel ısınmayı tetikleyen karbondioksite karşı savaş açan Avrupa Birliği’nin (AB) emisyon sınırlamasının sonuçları Cenevre Fuarı’nda kendini gösterdi. AB ülkelerinin kriz döneminde oto satışlarını artırmak için verdiği hurda teşviğinde de karbondioksit şartı araması fuarda çevreci model patlamasına yol açtı. Neredeyse tüm markalar, hibrid veya elektrikli bir model veya versiyonu otomobilseverlere tanıtırken, bir çok modelin karbon gazı salımının AB’nin 2012’de şart koştuğu 120 gramın bile altında olduğu dikkatleri çekti. Bazı modellerde karbondioksit oranı 60 gramın bile altına inerken, bir çok markanın bunun da ötesine geçerek hiç karbon salınımı yapmayan elektrikli araçlar geliştirdiği gözlemlendi.

Türkiye bizim için üst düzeyde üretim yapıyor

TOYOTA Avrupa Başkanı Tadashi Arashima, yeni Verso’nun Cenevre’nin yıldızı olduğunu belirterek, üretildiği Adapazarı fabrikasını övdü. Arashima, Türkiye’deki fabrikalarının üst sınıf olduğunu belirterek, "Yeni Verso’nun kalitesi de bunu zaten net olarak gösteriyor. Biz Verso’yu dünyada sadece Türkiye’de üretiyoruz ve üretmeye devam edeceğiz. Krize rağmen Türkiye’deki yapıyla ilgili bir değişiklik planımız ise yok. Verso ve Auris üretimi devam edecek. Bir sonraki Auris’in üretimi de sürecek" dedi.

Ford’a elektrikli Connect morali

TÜRKİYE’de üretilen Connect’in tamamen elektrikle çalışan modeli Cenevre’de Ford standının yıldızları arasında yerini aldı. Ford’un 2012 yılında yollarda olacak 4 elektrikli modelinden biri olarak Amerika pazarında da satılacak elektrikli Connect modeli için batarya ve elektrik motoru geliştirmelerini İngiliz Smith elektronik şirketi yapıyor. Ford Avrupa Başkanı John Fleiming, fuarda tüketicilerin ilgisine bağlı olarak projenin zamanlamasının yapılacağını söyledi.

Bayraktar, ’Infiniti’ imzası attı, ’amaç moral vermek’ dedi

JAPON Nissan’ın ilk etapta Amerika için geliştirdiği lüks markası Infiniti, Avrupa’da 10’uncu ülke olarak Türkiye’yi seçti. Geçtiğimiz yıl Avrupa’da faaliyete geçen Infiniti, Türkiye’de temsilci olarak ise Bayraktar Grubu’yla anlaştı. Bünyesinde Fransız Citroen, Japon Subaru ve Çinli Great Wall markalarını bulunduran Bayraktar, Infiniti ile otomobil marka sayısını da 4’e çıkarmış oldu. Infiniti ile Cenevre’de imzalanan distribütörlük anlaşmasına ilişkin törende konuşan Bayraktar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, "Amacımız bu kriz döneminde yeni markalar getirip piyasalara biraz da olsa moral vermek. Bir-iki yıl içinde birkaç yüzlü satış rakamı hedefliyoruz. Daha sonra binli rakamlara ulaşacağımızı düşünüyorum. Yaz aylarında satış yapmaya başlayacağız. Şimdi markamızın 4 modeli var. Seneye model sayısı altı olacak. Tüm modelleri getireceğiz" diye konuştu. Infiniti Avrupa Başkan Yardımcısı Jim Wright ise Türkiye’nin Infiniti kulübünee katıldığını belirtti.

En ucuz oto Avrupa testlerinden geçti

HİNDİSTAN’da nisan ayında 2 bin dolara satışa sunulacak dünyanın en ucuz otomobili Tata Nano’nun Avrupa için üretilen versiyonu Cenevre Fuarı’nın en ucuz otomobili olarak yerini aldı. Avrupa için gerekli testleri yapılan otomobilin bu ülkelerdeki fiyatı henüz netlik kazanmadı. Fuarda en pahalı model olarak yine Türkiye fiyatı 2.5 milyon Euro’ya ulaşan Bugatti Veyron sergilendi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!