Türk Telekom, ‘hayat kurtaran’ yerli araç içi acil çağrı sistemi eCall teknolojisini Türkiye’de Honda ile hayata geçiriyor. Olası bir trafik kazasında araç, eCall ile 112’yi otomatik ya da manuel olarak arayarak gerekli bilgileri eCall Acil Çağrı Merkezi’ne iletecek.
#Türk TelekomGün geçtikçe gelişen teknoloji, hayatımızın hemen her alanına dokunmaya başladı. Araçlar da son teknolojiden üzerine düşeni alırken, iş yapış şekilleri değişmeye, maliyetler düşmeye ve verimlilik artmaya başladı. İşletmelerin “dijital iş ortağı” Vodafone Business tarafından sunulan “Bağlantılı Araç” çözümü, işverenlerin bir yandan bakım maliyetlerini düşürüp verimliliklerini artırırken, diğer yandan trafikte sürüş güvenliğini artırıyor ve insan müdahalesi olmaksızın araçların uzaktan takibini kolaylaştırıyor. Peki ama nasıl?
#Araç TakipVodafone Business, Bağlantılı Araç Çözümleri ile otomobilleri akıllandırmayı hedefliyor. Vodafone Business Bağlantılı Araç Çözümleri, araç takip sistemleri, güvenli araç çözümleri ve kaza anında 112’yi arayan e-otomotiv ile işletmelere ve bireylere güvenli ve ekonomik sürüş imkanı sunmayı planlıyor. Bağlantılı Araç Çözümleri ile otomobillerdeki tüm veriler anlık olarak raporlanıyor. Elde edilen verilerle sürücülere sürüş puanı da veriliyor, bu puan kasko ve ilgili sigortalar için sürücülere avantaj sağlayabiliyor.
#VodafoneMitsubishi (MMC), Tokyo’da düzenlenen ve dünya otomotiv sektörünü buluşturan en önemli etkinliklerden biri olan 2019 Tokyo Otomobil Fuarı’nda MI-TECH CONCEPT küçük ölçekli elektrikli SUV konsept otomobil ile MI-TECH CONCEPT ve SUPER HEIGHT K-WAGON CONCEPT Kei otomobili görücüye çıkardı.
#Teknoloji130 yeni modelin vitrine çıktığı toplam 900 modelin sergilendiği 85’inci Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, Türkiye’de otomobil pazarını da hareketlendirecek. İlk iki ayda beklentiyi aşan otomobil satışları, yeni modellerle gaza basacak. Süper lükslerden A sınıfına kadar birçok yeni model bu aydan itibaren Türk tüketicilerle buluşacak. Cenevre’deki yeni modeller mayısta İstanbul’daki Autoshow fuarında da otomobilseverlerin beğenisine sunulacak.
KORELİ Kia'nın Türkiye Genel Müdürü Bora Koçak, tedarik sıkıntısı yaşadıkları 2011 yılına göre 2012'de pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini belirterek, "Yeni Rio, ardından Optima ve en önemli yıldızımız yeni ceed'le birlikte daralan pazarda büyümeyi ve 13 bin adetlik satışa ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
Saab İş Geliştirme Müdürü Ceyhan Eryalaz, Saab’ı Türkiye’de petrol şeyhlerinin markası olarak algıladıklarını belirterek, "Markanın ismini bile bilen kişi sayısı çok azdı. Ama 2004’te önümüze ’Tarkan’ fırsatı çıktı. Tarkan, Opet reklamında Saab kullandı, biz de reklama katkıda bulunduk ve tanınır olduk" dedi.
Japon otomotiv üreticisi Nissan’ın İngiltere’de tasarlayıp ürettiği yeni modeli Qashqai (Kaşkai) 2007 yılının ilk çeyreğinde Avrupa ile aynı anda Türkiye’de de satışa sunulacak. Geçtiğimiz hafta Paris’te Nissan’ın CEO’su Carlos Ghosn’un da katıldığı bir toplantı ile yüzünü gösteren Qashqai, adını İran'ın Güney Batı'sında bulunan Zagros dağlarında yaşayan Kash-Kai göçebelerinden alıyor.
Subaru marka otomobiller, Amerika ve Almanya’da düzenlenen tüketici memnuniyeti raporlarında ilk sırada yer aldı. Amerikan Tüketici Birliği’nin her yıl hazırladığı “Tüketici Memnuniyeti Raporu”nda bu yıl Subaru Forester, “ SUV” kategorisinde, Subaru Impreza WRX/STi da “En Keyifli Sürüş” kategorisinde birinci oldu. Subaru otomobilleri Alman otomobil dergisi “Auto Motor und Sport” tarafından hazırlanan raporda da “En İyi Satış Sonrası Servis” kategorisinde birinci sırayı aldı.