Güncelleme Tarihi:
İSVEÇLİ Saab’ın Türkiye İş Geliştirme Müdürü Ceyhan Eryalaz, 1992’de girdikleri Türkiye pazarında Saab’ı uzun süre petrol şeyhlerinin markası olarak algıladıklarını belirterek, "Markanın ismini bile doğru dürüst bilen kişi sayısı çok azdı. 2004’te önümüze ’Tarkan’ fırsatı çıktı" dedi. Eryalaz, 2000’den itibaren ise General Motors’un Türkiye operasyonu olarak faaliyetlerini sürdürdüklerine işaret ederek, "Saab Türkiye’de uzun süre üst tabakanın ve sadece İstanbul’un markası olmak gibi bir politika izledi. Petrol şeyhlerinin markası olarak algılanan Saab’ın ismini bile doğru dürüst bilen kişi sayısı çok azdı. Bu durum 2004 yılına kadar devam etti" diye konuştu.
4 TEKER 1 SPOYLER:
"2004’te marka algısını değiştirmek için önümüze önemli bir fırsat çıktı" diyen Eryalaz, şöyle devam etti: "Opet reklamlarında Tarkan’ın kullandığı otomobil bir Saab oldu. Bu reklam o kadar etkili oldu ki, ’Tarkan hangi marka otomobil kullanıyor’ şeklinde sorular başladı. 2004’teki Auto Show fuarında da ziyaretçiler standımıza Tarkan’ın otomobilini görmek için büyük ilgi gösterdi. Bizi Güney Koreli üretici olarak bilen birçok kişi İsveç markası olduğumuzu öğrenince şaşırıyordu. Artık Türkiye’de tanınmaya başlamıştık. Çok üst tabakadaki insanların kullandığı otomobil olarak ulaşılamaz görülen Saab’ın bugünkü konumuna gelmesinde Opet’in Tarkan’lı reklamının önemli rolü var. İşin en ilginç noktası da bu kadar etkili bir tanıtımı sadece 4 teker ve bir spoyler fiyatına yapmamız oldu."
TANITIM FİYATIYLA SATIYORUZ:
Saab olarak Türkiye’ye özel tanıtım fiyatlarıyla satış yaptıklarının altını çizen Eryalaz, şunları söyledi: "Saab özellikle ABD pazarında Lexus gibi markalarla birlikte lüks segmentte yer alıyor. Dolayısıyla bu sınıftaki fiyatlarla satışa sunuluyor. ABD’de Saab kullanmak ayrıcalık olarak görülüyor. Türkiye’de ise farklı bir fiyat politikası izliyoruz. İnsanlar 100’lerce bin Euro’luk fiyat beklerken, 50 bin Euro seviyesinde bir rakam duyunca şaşırıyorlar. Tanıtım fiyatı uygulamamız 2008’de değişmeye başlayacak ve fiyat aralığı olarak bir üst sınıfa yaklaşacağız."
ARTIK BUTİK MARKA DEĞİLİZ:
Yılda 40-50 adet satış gerçekleştiren butik bir otomobil markası olmaktan çıktıklarını söyleyen Eryalaz, "Bu yıl Auto Show Fuarı’nın da etkisiyle 230-250 adet seviyesinde kapatmayı bekliyoruz. Eylül ayı itibariyle 180 adetle geçen yılki satışlarımıza ulaşmış olduk. 2007’de ise hedefimiz 350-400 adetlik satış gerçekleştirmek" dedi. Türkiye’deki satışlarının yüzde 80-85’inin dizel modellerden oluştuğunu belirten Eryalaz, "Türkiye pazarında 2004 itibarıyla tüm segmentlerde dizel talebi hızla artmaya başladı" dedi.
Tankı stepnenin yerine takıp LPG’li araç satmaya başladık
CHEVROLET Satış ve Pazarlama Müdürü Murat Aydın, Türkiye’de sattıkları Aveo, Rezzo ve Lacetti modellerinde LPG seçeneğini opsiyonel olarak sunmaya başladıklarını belirterek, "Müşterilerimiz 1800 YTL fark ödeyerek 3 yıl veya 100 bin kilometre Chevrolet garantisiyle ekonomik bir otomobile kavuşuyorlar" dedi. Türkiye’de LPG’li otomobillerin 1995 yılından itibaren yollara çıkmaya başladığına işaret eden Aydın, şöyle konuştu: "LPG dizelden bile yüzde 35 daha ucuz. LPG’deki en önemli sorun güvenlik. Chevrolet olarak bu sorunu aştık. Bagajdaki stepnenin yerine yerleştirdiğimiz LPG tankı, o kadar sağlam ve esnek bir yapıya sahip ki ikinci bir tampon görevini bile üstlenebilir. Ayrıca, tank stepnenin yerine takıldığı için de bagaj alanının ölmesi gibi bir durum da söz konusu değil.’’
3 günde 13 bin kişi Cilo III için Renault standına koştu
RENAULT-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, bu yıl ilk kez uluslararası fuar kimliği kazanan Auto Show’da iki dünya lansmanının yanı sıra 15 konsept ve yaklaşık 50 yeni modelin sergilendiğini belirterek, "Görkemli bir fuar yaşıyoruz. Otomobilseverlerin ilgisinden çok memnunuz. 3 günde çekilişle vereceğimiz Clio için Renault standında form dolduranların sayısı 13 bini aştı" diye konuştu. Fuarların araç satışlarına olumlu bir etki yaptığının altını çizen Aybar, "Şimdiye kadar fuardaki standımızda 90’dan fazla otomobil sattık. Potansiyel müşterilere verdiğimiz 2 bin YTL’lik indirim çekini alanların sayısı da 450’ye ulaştı" dedi.
Bu Nissan’ın fiyatını ziyaretçiler belirliyor
NISSAN’ın Türkiye tanıtımını Auto Show Fuarı’nda gerçekleştirdiği yeni Crossover aracı ’Qashqai’ın fiyatını ziyaretçilerin belirliyor. Nissan, önümüzdeki yıl şubatta Türkiye pazarına sunulacak olan yeni modeli için bir anket düzenleyerek, "Qashqai’nin fiyatı sizce ne olmalı?" diye soruyor. Bu anketin bir ön araştırma niteliğinde olduğunu söyleyen Nissan Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, "Elbette fiyatlandırma konusunda farklı kriterlerimiz de olacak, ancak müşterilerimizin beklentileri ve algıları bizim için çok önemli" dedi. Ülkemizdeki tüketicilerin araç konusundaki beklentilerinin giderek yükseldiğini belirten Sancaktaroğlu, "Müşterilerimiz dinamik dizayn, sürüş performansı ve kaliteli iç tasarım arıyorlar. Qashqai bütün bunları sağlıyor. Önümüzdeki yıllarda da trendin Qashqai gibi Crossover araçlara kayacağını öngörüyoruz" diye konuştu.