Trafik kazasında kusuru bulunmayan sürücüler, dava yerine Sigorta Tahkim Komisyonu’na online da başvuru yaparak hasar gören araçları için değer kaybı tazminatı talep edebiliyorlar. Komisyon kendine gelen tüm şikâyetleri dört ay içinde sonuçlandırmakla yükümlü...
#Trafik KazasıBir süredir 6 Şubat depremlerinde konutu hasar görüp de sonrasında DASK ile anlaşmazlığa düşen okuyuculardan sorular alıyorum. Özetle, ‘lehimize karar çıktı ama DASK ödeme yapmıyor’ diyorlar. Konuyu araştırdım. Ama önce sorun nereden kaynaklanıyor, kısaca değineyim.
#DASKQuick Sigorta Genel Müdürü Eyüp Özsoy, zorunlu olan Sigorta Tahkim Komisyonu’nun aldığı kararlarla trafik sigortasında maliyetleri artırdığını belirterek, “Tahkim sigorta şirketleri aleyhine yargılama müessesine döndü. Acilen Sigorta Tahkim Komisyonu, ihtiyari kimliğine dönmeli, yani isteğe bağlı olmalı” dedi.
#Quick SigortaKahramanmaraş merkezli depremler sonucunda hasarlanan konutlar için DASK tarafından yapılan ödemelerin yetersiz olduğu ve yeni tarife üzerinden tazminat ödemesi yapılması gerektiğine ilişkin birçok uyuşmazlığın yargıya taşındığı uzun süredir ülke gündemindeyken, depremzede lehine verilen ilk karar hakkında Yargıtay 4. Hukuk Dairesi incelemesini tamamladı. Sigorta Tahkim Komisyonunun DASK ile ilgili karar verme yetkisinin olup olmadığına dair birçok soru işareti de cevaplanmış oldu.
#Depremzede6 Şubat'ta Kahramanmaraş merkezli meydana gelen deprem sonrası evleri ağır hasar alan ancak DASK poliçeleri 25 Kasım öncesinde yenilendiği için sadece eski limitten yararlanabilen ev sahipleri için yeni gelişmeler meydana geldi. Yeni limitin 640 bin TL olmasına rağmen 320 bin TL'lik limitten faydalanabilen DASK poliçesi sahipleri, konuyla ilgili hukuki yollara başvurmuştu. Malatya Barosu Avukatı Çağdaş Karaoğlan, Sigorta Tahkim Komisyonu’nun bu hatayı düzelten bir karar verdiğini duyurdu.
#DaskSigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, sigortalı ile sigorta şirketi arasındaki uyuşmazlıkların çözümü için kurulan Sigorta Tahkim Komisyonu’nun alternatif yargı sistemi olarak amacının dışına çıktığını, ciddi rant kapısı haline geldiğini açıkladı.
#SEDDKSEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, trafik sigortasında yaşanan sorunların şirketlerin kârlılığını ve performansını etkilediğini belirterek, “Birinci önceliğimiz bu sorunu çözmek. Trafik, büyümenin önündeki en büyük engel. Sorunu çözmeden kârlılıktan, büyümeden bahsedemeyiz. Yapısal ve kalıcı çözüm için çalışıyoruz, yol haritamızı ekim ayında kamuoyu ile paylaşacağız” dedi.
#SEDDKAraç değer kaybı, trafik kazalarının getirmiş olduğu maddi zararla ilişkili bir konudur. Hasara uğrayan araç sahipleri, söz konusu dava hakkında sıklıkla araştırma yapmaktadır. Peki, değer kaybı davası nedir ve ne zaman açılır? Araç değer kaybı davası şartları ve süresi nedir? Değer kaybı davasıyla ilgili merak edilen tüm detayları derledik.
#Değer Kaybı DavasıBir süredir, okuyuculardan, değer kaybı tazminatı ile ilgili çokça soru alıyorum. Kimileri, değer kaybı tazminatını nasıl alacağını soruyor, kimileri de tazminat alamamaktan şikayet ediyor. Konunun bu kadar gündeme gelmesi ve şikayetlerin çoğalmasının nedeni ise son aylarda, özellikle ikinci elde artan araç fiyatları. Tabi buna paralel dövizdeki artış nedeniyle hasar maliyetlerindeki artış da etken rol oynuyor.
#YazarEski Milli Savunma ve Adalet Bakanı Prof. Dr. Hikmet Sami Türk, “KKTC’nin Türkiye dışında başka devletlerce de tanınması zamanı çoktan gelmiştir. Bu açıdan şimdiye değin adada tek devlet olarak Rumların elinde kalan Kıbrıs Cumhuriyeti’ni tanımayı sürdüren İİT ülkelerinin KKTC’yi tanımaları büyük önem taşımaktadır. KKTC ile asıl dayanışma böyle olur” diyor.
#YazarSigortalı ile sigorta şirketi arasındaki uyuşmazlıkları çözen sigorta hakemliği son yılların gözde mesleği. Bağımsız çalışıyorlar ve baktıkları uyuşmazlık dosyaları üzerinden ücretlerini alıyorlar. Sigorta hakemi olmak ise hiç de kolay değil.
#Sigorta Hakimliği