Ipsos’un Visa için yaptığı araştırmaya göre Türkiye’ye gelen turistler ortalama 11 gece konaklıyor. En çok lezzetli yemekleri seviyorlar, Türkiye’yi bütçe dostu buluyor, cazip alışveriş imkânlarına bayılıyorlar. Seyahat başına ortalama 2 bin 900 dolar harcayan turistlerin yüzde 40’ı 12 ay içinde tekrar ülkemize gelmek istiyor.
#TuristBodrum-Güvercinlik’te bulunan Titanic Luxury Collection Bodrum’un genel müdürü Mert Aygün’le bir araya geldim. Her şey dahil bir tesiste, öncelikle sıkıcı büfeler aklımıza gelir. Barada ise farklı tercihlere hitap ederek ‘her şey dahil otel’ algısını değiştiriyor. Otelin Yunan restoranında eğlenceli bir sirtaki şovu ya da beach club’da DJ performansıyla karşılaşabiliyorsunuz. Genç yönetici Mert Aygün, “Artık herkes deniz-kum tatilinden ziyade deneyim kazanmak istiyor. Biz de gastronomiden sanata birçok alanda misafirlerimize deneyim vadediyoruz” diyor. Aygün, İspanya’ya gitmeden hemen önce Titanic Bodrum’da konaklayan futbolcu Arda Güler için de şu yorumu yapıyor: “Tatilde bile antrenmanlarına devam etti. Hedefleri çok yüksek.”
#Barbaros TapanBiz bu diyarda vize sorunlarıyla boğuşaduralım, seyahat trendleri sürekli değişip farklılaşıyor. Önümüzdeki hafta dünyanın önde gelen markalarının bir araya gelip seyahat trendlerini konuşacağı L.E Miami fuarında olacağım. Ama onun öncesinde bu yıla dair seyahat öngörüleri ne olmuş, neler bekleniyormuş diye şöyle bir derleyip toparladım.
#Onur BaştürkBu yılın seyahat trendleri artık aşının da yaygınlaşmasıyla salgın ekseninden iyice çıkıyor... Gideceğimiz tatili hangi kriterlere göre seçeceğiz, hangi teknolojik uygulamaları kullanacağız, konaklayacağımız yerlerden beklentilerimiz neler, doğada karavanla, bisikletle yolculuklar devam edecek mi? 2022’de seyahat alışkanlıklarımızı etkileyecek, öne çıkan trendleri işin uzmanlarına sorduk...
#HürriyetSeyahat etmeyi çok özledik ama dünya çapında aşılama tamamlanana kadar daha çok yurtiçinde planlar yapmaya devam edeceğiz gibi... Yurtdışına yolculukları özleyenler Zeynep Atılgan Boneval’in ‘Dünya Bize Gelsin’ serisinde anlattıklarıyla bir podcast yolculuğuna çıkabilir.
#GezginBu yılın seyahat trendleri COVID-19 ekseninde şekillenmeye devam edecek. Artık gideceğimiz destinasyonu keyfimizin kâhyası değil, Hijyen ve güvenliği önplana alan seçenekler belirleyecek. 2020’nin yükselen trendleri olan karavan, kiralık tekne, ailece izole tatil ve kampçılık 2021’e de damgasını vuracak tatil seçenekleri olacak.
#2021 Seyahat TrendleriTÜRSAB’ın ‘COVID-19 Sürecinde Türkiye ve Dünya Turizmi Değerlendirmesi’ raporuna göre Türkiye’nin turizmdeki rakiplerinden İspanya, turizmde ilk 8 ayda yüzde 76, Yunanistan ilk 7 ayda yüzde 81 geriledi. İlk on ayda Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı ise yüzde 72.5 düştü.
#GazetehaberleriGünümüzde tüketicilere farklı alışkanlıklar kazandıran dijital dünyada iz bırakamayan ve geleneksel yöntemlere bağlı kalan markalar, varlığını sürdürmekte zorlanıyor. Bu da sektörleri yeni düzene uyum sağlamaya ve gelişen teknoloji ile senkronize bir şekilde ilerlemeye davet ediyor. İşte turizm de dijitalleşme yolunda emin adımlarla yürümesi gereken sektörlerden biri. Özellikle evlerimize kapandığımız ve topluma karışmaya korktuğumuz bu dönemde zedelenen turizm sektörünün toparlanması için sanal dünyaya ayak uydurması şart.
#HürriyetAlmanya, koronavirüs belasının can almaya başlaması üzerine mart ayı başında dünyanın çeşitli kesimlerine olduğu gibi Avrupa ülkelerine de sınırlarını kapattı. Danimarka, İsviçre, Fransa, Lüksemburg ve Avusturya sınırlarında yıllar sonra yeniden giriş çıkışlarda kontrollere başlandı.
#Yaz Tatilini UnutunSeyahat trendleri genelde açılan yeni otellere, restoranlara ya da o bölgenin/şehrin sanat hareketliliğine göre belirleniyor. Bir de buna son yıllarda instagram etkisi eklendi tabii! Peki bu yılın trend olması beklenen destinasyonları nereler? Hazırsanız şimdi bir dünya turuna çıkıyoruz!
#ONUR BAŞTÜRKSeyahatin artık sadece deniz kenarına gidip güneşlenmek veya bir otelin içinde vakit geçirmek anlamına gelmediği son birkaç senedir, gezgin olmak ve gezerken deneyimlemek olgusu birçok değişikliği ve gelişmeyi de beraberinde getirdi. Zira bir süredir seyahatler o dönemin yükselen değerlerine ve bu değerler çerçevesinde belirlenen trendlere göre şekilleniyor. İşte 2019'un şekillendirecek seyahat trendleri...
#SeyahatÖzellikle yapılan uzun mesafeli uçuşlarda görülen jet lag kısaca vücut saatimizin seyahat ettiğimiz yerin yerel saatine alışamaması olarak tanımlanabilir. Peki, ilk birkaç gün zorlanmamıza neden olan bu durumun önüne nasıl geçilebilir. Jet lag etkisini azaltmak için uygulayabileceğiniz yöntemleri sizler için sıraladık. İşte detaylar…
#Jet Lag Etkisini Azaltmanın Yollarıİstanbul’da deneyim tasarım ajansı I-AM tarafından hazırlanan ‘Seyahat ve Otel Deneyimi Trend Raporu’nun açıklandığı bir toplantıya katıldım. Bir grup gazeteci, bankacı ve ağırlama sektörü çalışanlarına 2018’in önümüze ışık tutacak yenilikçi trendler, tüketicilerin değişen yaşam tarzlarıyla birlikte seyahat ve konaklama deneyimleri ile ilgili sonuçlar açıklandı. I-AM’in Avrupa ve Orta Doğu’nun farklı noktalarından 500 seyahat sever ile yaptığı anket sonucu ortaya çıkan raporda çarpıcı tespit ve çözümler var. Bunlardan ilki tüketiciler açısından otel deneyimleri ile ilgili en rahatsız edici unsurun otel ücretine eklenen gizli maliyetler olduğu idi…
#Otellerİngiliz Seyahat Acenteleri Birliği (ABTA), Türkiye'nin, zorlu yılların ardından 2018 yaz dönemi için dikkate değer rezervasyon artışının desteği ile yeniden yükseldiğini, seyahat şirketlerinin bu yıl Türkiye rezervasyonlarının 2015 yılındaki seviyelerine yakın olabileceğini bildirdiğini duyurdu.
#Turizm