Elektrikte 2021'de geçerli olacak serbest tüketici limiti 1200 kilovatsaate düşürüldü. Yeni belirlenen limitle, Türkiye'de 2,7 milyon abone daha serbest tüketici olabilecek ve toplam serbest tüketici sayısı 23,5 milyona çıkacak.
#ElektrikİTÜ İşletme Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Uray: "Elektrikte serbest tüketici uygulamasıyla şirketlerin tüketici memnuniyetini artırmaları için aboneleri çok iyi bir şekilde bilgilendirmesi gerekiyor. Tüketici memnuniyeti için 'haberdarlık' en önemli şartlardan birisi. Tüketici eğer haberdar olmazsa tutum geliştiremez, tutum geliştiremezse niyet oluşturamaz" açıklamasında bulundu.
#Enerji Piyasası Düzenleme KurumuElektrik faturası aylık 82 lira ve üzerinde gelen kullanıcılara tedarikçilerini seçme hakkı getirilmesinin ardından tüketicilere, hizmet alınacak elektrik dağıtım şirketine karar verirken faturadaki TL tutarından ziyade enerji tüketim miktarını dikkate almaları önerildi.
#Enerji Piyasası Düzenleme KurumuEnerji Piyasası Düzenleme Kurumu, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın dolar yerine TL kullanımı çağrısı doğrultusunda doğalgaz dağıtım şirketlerinin 137 milyon dolarlık teminat mektuplarının iadesi yönünde karar aldı. EPDK ayrıca, serbest tüketici limitini de düşürdü. Böylece aylık elektrik faturası 82 liranın üzerinde olan aboneler serbest tüketici niteliğine sahip olmuş olacak. Son düzenlemeye göre, serbest tüketici sayısı 8.4 milyon olarak açıklandı.
#Enerji Piyasası Düzenleme KurumuAyda 120 TL’den yüksek fatura ödeyerek elektriği istedikleri dağıtıcıdan alma hakkı elde eden “serbest tüketici” sayısı 2.5 milyonu aştı. Abone yarışı kızışırken, şirketler de müşteri kaybetmemek için çalışmalarını hızlandırdı. Bu şirketlerden biri olan CLK Boğaziçi Elektrik’in Genel Müdürü İbrahim Gümüşlü, “Ciddi bir rekabet var. Her müşteriye farklı bir şey götürmeye çalışıyoruz” diyor.
#CLK Boğaziçi ElektrikTürkiye’deki 34 milyon elektrik abonesi, 2015’te serbest seçime gidecek. Yani elektriği istediği tedarikçiden alabilecek. Böylece bugüne kadar yalnızca borç-alacak çizgisinde işleyen elektrik satışında, bir nevi ‘kral abone’ dönemi başlayacak. Abonelerini elinde tutmak isteyen şirketlerin birçok kampanyayı şimdiden devreye soktuğunu görüyoruz.