TikTok, bu yılın ilk Şeffaflık Raporu'nu yayınladı. 2021 yılının ilk üç ayını kapsayan raporda; Topluluk Kurallarını ihlal eden içerik ve kullanıcılar hakkında yapılan uygulamalar, ülke bazında kaldırılan içerikler, 13 yaş sınırını ihlal eden kullanıcı sayısı, uygulama güvenliği ve uygulama içinde yer alan COVID-19 ile mücadele hakkında bilgiler de yer alıyor.
#TiktokTikTok, son iki yılda kısa videolarla Türkiye'nin en popüler platformlarından biri haline geldi. Her gün milyonlarca insan uygulamayı kullanıyor. Doğal olarak bu popülerlik kullanıcılara güvenli ve şeffaf bir uygulama deneyimi sunmayı da gerektiriyor. Peki uygulama, kullanıcıların gizlilik ve güvenliği için neler yapıyor?
#TiktokBazı ülkeler, kendi kanunlarına aykırılık taşıyan içerik ve paylaşımların kaldırılmasından sosyal medya platformlarını sorumlu tutan ve gerekli adımların atılmaması halinde de şirketlere cezai yaptırım öngören düzenlemelere sahip. Peki hangi ülke, internette nasıl denetimler uyguluyor?
#Sosyal MedyaGeçtiğimiz günden beri yaşanan İnternet problemi özellikle sosyal medya erişimlerini büyük ölçüde kısıtladı. Facebook, Twitter ve Youtube'u kullanmak isteyenler ciddi erişim sorunları yaşadı. BTK da operatörlere gönderdiği talimatta VPN servislerinin kapatılmasını istedi. Peki henüz açık olan VPN ile Facebook, Twitter, Whatsapp ve YouTube'a nasıl girilir?
#VpnTwitter'ın yılda iki kez yayınlanan ve 6'şar aylık dönemleri kapsayan şeffaflık raporlarından sonuncusu yayınlandı. Hükümetlerden gelen hesap kapatma, içerik kaldırma vb. taleplerin dökümünü içeren rapora göre, Türkiye talep sayısında bölge ülkelerine kıyasla, daha önceki dönemlerde olduğu gibi yine en önde gidiyor. Türkiye'yi listede Rusya takip ediyor.
#TwitterSosyal medya devi Twitter, 2014 yılının ikinci yarısını kapsayan Şeffaflık Raporu'nu yayınladı. Raporda dikkat çeken en önemli nokta ise dünya genelinde Twitter'dan en çok içerik kaldırılma talebinin ağırlıklı olarak Türkiye'den gelmesiydi. Twitter'a bu dönemde toplam 1982 içerik kaldırma talebi gelirken, bu rakamın 1820'si Türkiye'den geldi.
Facebook 2014 yılının ilk 6 ayını kapsayan şeffaflık raporunu yayınladı. Facebook’un her 6 aylık periyodu kapsayarak yayınladığı raporların üçüncüsünde, hükümetlerin bilgi ve içerik kısıtlama taleplerinde hızlı bir artış görünüyor.
#Facebook