Sanayi Bakanı Kacır, BYD ve Chery’nin Türkiye’ye yatırım görüşmelerin ileri aşamada olduğunu açıkladı. Somut gelişmelerin yaz aylarında netleşmesini beklediklerini de belirten Kacır, “4 farklı Çinli markayla görüşüyoruz” derken BYD ve Chery’nin Avrupa’daki yatırım kararları hakkında, “Bu yatırımlar Türkiye’nin alternatifi değil” dedi. Kacır’ın açıkladığı iki marka dışında MG’nin sahibi SAIC Motor ile temaslar sürüyor. Türkiye’de satış yapmayan Great Wall ise şimdilik en uzak ihtimal.
#BYD27 yıl sonra Türkiye’ye sıfırdan otomotiv fabrikası kurmaya en yakın yabancı üreticiler olan Çinliler ile yatırım trafiği hızlandı. Aralık ayında Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır’ın SAIC’e gerçekleştirdiği ziyaretin ardından 2 hafta önce Çin’den Türkiye’ye üst düzey delegasyon heyetinin geldiğini belirten Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin, “2 yıldır üzerinde çalıştığımız süreç son 3 ayda hızlandı. Heyete Bursa’daki fabrikaları ve yan sanayi tesislerini gezdirdik. Yatırım için Avrupa ile rekabet halindeyiz. Duygusal olmayacağız, sonuna kadar uğraşacağız” dedi.
#Fatih KacırÇinli SAIC Motor bünyesindeki İngiliz MG’nin Türkiye faaliyetlerini yürüten Doğan Trend Otomotiv, MG dünyasında ‘Yılın En İyi Distribütörü’ ödülünü aldı. Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin uluslararası ödülle ilgili, “Gelecek çalışmalarımız ve yatırımlarımız için önemli bir motivasyon kaynağı olurken zamanlamanın SAIC Motor’un Avrupa’da planladığı üretim üssü için yer seçimi sürecine denk gelmesi de kıymetli oldu” dedi.
#SAIC MotorTürkiye’de fabrika kurmaya ‘yeşil ışık’ yakan Çinli otomotiv devi SAIC Motor’un planları ilave gümrük vergisine takıldı. Şirket yatırımdan tamamen vazgeçmedi ama durumu yeniden gözden geçiriyor. SAIC Motor bünyesindeki MG’nin Türkiye faaliyetlerinin başındaki isim Kağan Dağtekin, “Niyetimiz Türkiye’ye bir yatırım getirip hem buradaki konumumuzu güçlendirmek hem de Avrupa’ya ihracatın kapısını açmaktı. Umudumuz bitmedi, çalışmalarımız sürecek” diye konuştu.
#SAIC MotorDaha 3 yıl önce önünde ardına kadar açılan kapılardan içeri girerek Çin'e adım atan Tesla, son dönemde değişen yasal çerçeveler nedeniyle zor günler yaşamaya başladı. Peki bunun sonu ne olacak? Musk'ı ve Tesla'yı önümüzdeki günlerde ne bekliyor?
#TeslaÇin ve ABD arasındaki gerilim her geçen gün tırmanarak büyüyor. İki ülkenin askeri, iktisadi geriliminin kilit noktasında ise teknoloji rekabeti var. Bir tarafta, Tesla, Apple, Amazon ve Facebook ile küresel bir lider olduğu iddiasını taşıyan ABD, diğer tarafta ise Zeekr, Huawai, Alibaba ve TikTok ile bu liderliğe ağır darbeler indiren Çin var. Artan rekabet akıllara "Yeni bir soğuk savaşın içinde miyiz?" sorusunu getiriyor. Bu rekabette gelinen noktayı anlamak için 2014-2020 arasındaki verilere bakmak yetiyor
#TeknolojiRiot Games, 2021 League of Legends Dünya Şampiyonası'na ev sahipliği yapacak beş şehri açıkladı. Birden fazla şehirde düzenlenecek turnuvanın aşamaları Şanghay, Qingdao, Wuhan, Chengdu ve Shenzhen'de gerçekleşecek. Bölgesel liglerin en iyi takımları 6 Kasım'da Shenzhen'de oynanacak finale katılmaya hak kazanmak için mücadele edecek.
#Riot GamesTürkiye’nin Çin’den ithal edilen otomobiller için temmuz ayında uygulamaya başladığı ilave vergilerin ilk etkileri görüldü. Ağustos ayında toplam pazarda Çinli üreticilerin satışları temmuz ayına kıyasla yüzde 31 azalarak 5 bin 946 adede kadar geriledi. Buna rağmen, sekiz ay sonunda satışlarını geçen yıla göre yüzde 120 artıran Çinli üreticiler her 10 otomobilden 1’ini satmayı başardı.
#ÇinUluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, pandemi nedeniyle verilen dört yıllık aranın ardından dün kapılarını yeniden açtı. Eski görkemli yıllarından eser kalmayan fuara, çoğunluğu Çinli olmak üzere sadece 8 büyük marka katıldı. Fuara katılan tek Avrupalı olan Fransız Renault Grubu, Çinlilerin tam karşısında ‘uygun fiyatlı elektrikli otomobili’ Renault 5’in lansmanını yaptı ve “Bu oyunda biz de varız” mesajı verdi.
#RenaultÇin’in aldığı karantina önlemleri nedeniyle Şangay’da otomotiv sektörüne tedarik parçaları üreten fabrikalar üretim yapamazken, limana yanaşamayan yüzlerce gemi uydu takip uygulamasında ortaya bu ilginç görüntüyü çıkardı. Yaşanan sıkıntıların otomotivdeki tedarik zincirine yeni bir darbe vurması beklenirken, Türkiye’deki fabrikaların da mayıs ve haziran aylarında üretim araları vermek zorunda kalabileceği belirtiliyor.
#OtomotivSon yıllarda gerçekleştirdiği atılımlar ve potansiyel ile dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, 19 Nisan’da önce basın mensupları için kapılarını açacak ‘Uluslararası Şangay Otomobil Fuarı’ ile dev fuarlara da meydan okumaya başladı. Geçmiş yıllarda sektöre yön veren modellerin tasarımlarını kopyalayarak gündeme gelen Çin fuarları, artık dev markaların dünya prömiyerlerine sahne oluyor. BMW’den, Mercedes’e, VW’den Chevrolet’ye kadar bir çok uluslararası marka yeni modellerini ilk kez Şangay’da tanıtacak.
Çin’li üreticiler tüm sektörlerde olduğu gibi otomotiv sektörüne de el atarak son yılların en büyük tartışma konularından birine daha imza atmayı başarmışlardı. Ucuz iş gücüyle gelen düşük maliyetleri ve uygun fiyatları ile araç sahibi olmak isteyenler için çok cazip seçenekler oluşturan Çin malı otomobiller, Türkiye pazarına da göz dikmiş durumdalar.