KALEMİN yanına saat, kol düğmesi ve deri ürünler gibi kategoriler ekleyen Montblanc, en büyük lüks markalardan biri. Bazı kalem ve saatlerin yarım milyar Euro’yu aşan bedellerle satıldığını söyleyen Avrupa Başkanı Guido Zimmermann, “Türkiye’de iyi saat ve kalem koleksiyonerleri var” dedi.
#Richemont GrubuCerruti, Nina Ricci ve Fendi’nin Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri distribütörü Bos Grup, 1 yılda 22 bin saat satınca daha önce Türkiye’ye distribütörlük vermeyen en lüks erkek markalarından Dunhill ile Charriol, Bos Grup’la 2008’de yüzde 50’şer ortaklıkla ikişer mağaza açmak için anlaştı. Karı-koca girişimciler Engin ve Mine İslam, bu iki markada hedeflerinin Azerbaycan ve Kazakistan’da da ikişer mağaza açmak olduğunu söylüyor.
Zenginlerin gözdesi olan lüks markalar düşen tüketici talebi nedeniyle büyümelerinden güç kaybediyor. Küresel ekonomideki yavaşlama lüks alışverişte ‘iki kere düşünme’ dönemini başlatırken Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kaya son dönemde ciddi bir ‘talepsizlikle’ karşı karşıya olduklarını, hem dünyada hem de Türkiye’de ekonomik ürünlerden sonra lüks ürünlerde de ciddi bir yavaşlama gördüklerini dile getirdi.
#Küresel EkonomiDünyanın ilk aksesuvar markalarından Lancel, İstanbul Abdi İpekçi Caddesi’nde ilk butiğini açarak Türkiye’ye girdi. İngiltere ve İspanya’dan önce Türkiye’ye geldiklerini belirten Lancel Uluslararası Pazarlar Direktörü Geoffroy Ebrard, "Atatürk’ün mirasına çok inanıyoruz. Türkiye’ye gelirken hiç endişe etmedik. Büyük bir demokrasi, her şeyin daha iyi olacağını düşünüyoruz" dedi.