Krizde ’çakma marka’ öne çıktı pazar 1 trilyon doları bulacak

Güncelleme Tarihi:

Krizde ’çakma marka’ öne çıktı pazar 1 trilyon doları bulacak
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 15, 2009 00:00

Kriz dünyadaki tüketicileri "ucuz ürünler"e yöneltince, "çakma ürün ve marka"lar da öne çıktı. "Çakma-taklit ürün" pazarının bu yıl 1 trilyon doları bulması bekleniyor.

KÜRESEL ekonomik kriz ortamında tüketicilerin ucuz ürünlere daha fazla rağbet göstermesi dünya ’çakma ürün’ pazarını büyütüyor. Kriz nedeniyle bu yıl dünya taklit ürünler pazarının 1 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Uzmanlar, lüks markaların taklitlerinden sahte ilaçlara, korsan müzik CD’lerden DVD filmlere kadar birçok ürünün yer aldığı çakma pazarının 2007’ye göre bu yıl yüzde 20 oranında artacağını öngörüyor. 2007 yılında taklit ürünler pazarının 800 milyar doları bulduğu kaydediliyor.

Küresel ticaretin yüzde 10’u

OECD (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı) ve Dünya Gümrük Teşkilatı’nın hesaplamalarına göre, taklit ürünler küresel ticaretin yüzde 7 ila yüzde 10’unu oluşturuyor. 1990’lardan beri yüzde 400 artış gösteren bu yasadışı ticaretin dünya ekonomisine maliyetinin 2020 yılında 2 trilyon doları aşması bekleniyor. Reuters’in haberine göre, ekonomik kriz derinleştikçe ucuz tüketici ürünlerine olan talep artış gösteriyor. Dünya taklit ürünler pazarının bir başka yasadışı ticaret olan uyuşturucu ticaretini bile geride bıraktığı belirtiliyor. Dünya uyuşturucu ticareti 400 milyar dolar civarında.

Terörizm finansmanı uyarısı

Sigara kaçakçılığı, korsan ürünler ve markaların taklitlerinin yüksek kár getiren riski düşük eylemler olduğuna işaret edilerek, bu ticaretin terörizmin finansmanı için kullanılabileceği uyarısı yapılıyor. Buna örnek olarak, terörist bir organizasyon olan IRA’nın (İrlanda Kurtuluş Ordusu), korsan film sektörünü haraca kesmesi gösteriliyor. Dünya genelinde yayılan domuz gribinin de sahte ilaç üretenler için önemli bir fırsat yarattığına da işaret ediliyor.

L’Oreal’in açtığı çakma parfüm davasında eBay suçsuz bulundu

FRANSA’
da yargı, dünya kozmetik devi L’Oreal’in online açık artırma sitesi ’eBay’e açtığı çakma ürün davasını reddetti. Mahkeme, L’Oreal’in taklit parfüm satışlarından kazanç sağladığı iddiasıyla açtığı davada, eBay’i suçsuz buldu. Mahkeme, eBay’in taklit ürünlerin satışını engellemek için gerekli özeni ve çabayı gösterdiğine karar verdi. eBay Fransa’nın Genel Müdürü Alexander von Schirmeister, kararı büyük bir zafer olarak gördüklerini söyledi.

Lüksün simgesi Richemont’ın kárı yüzde 31 azaldı

DÜNYANIN
en büyük ikinci lüks ürünler grubu Richemont, 31 Mart 2009 tarihi itibariyle sona eren mali yılda net kárının yüzde 31 oranında düştüğünü açıkladı. Cartier ve Montblanc gibi dünyaca ünlü markaların sahibi olan grubun satışları ise bir önceki mali yıla göre yüzde 2 azalarak 5.42 milyar Euro’ya geriledi. Grubun net kárı ise 1.08 milyar Euro oldu. Richemont Başkanı Johann Rupert, yeni mali yılın ilk ayı olan nisanda satışların yüzde 19 oranında düştüğüne işaret ederek, küresel ekonomik tabloda cesaret verici çok az işaret bulunduğunu söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!