ATATÜRK Havalimanı’nda pist başına ilerleyen bir uçağın yanından yer hizmeti şirketine ait bir kamyonet, aprondaki hız limitini aşarak geçti. Kule görevlisinin ’Efendim plakasını aldınız mı? Sorusuna pilot, Efendim çok hızlıydı" diye yanıt verdi.
#İstanbulİstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'na çevresinde ve pistlerde bulunan kuşlar nedeniyle 17 dakika uçakların inemezken, bir uçak da kuş sürüsü nedeniyle pas geçmek zorunda kaldı. Bu sırada havada tur atan ve pas geçmek zorunda kalan pilotlar ile kule arasında ilginç telsiz konuşmaları yaşandı.
#Sabiha Gökçen HavalimanıTürk Hava Yolları'nınBakü-İstanbul seferini yapan tarifeli uçağında bir yolcunun anidenrahatsızlanması üzerine pilot, kule görevlileriyle irtibata geçerek inişönceliği istedi.THY'nin Bakü-İstanbul seferini yapan TK333 sefer sayılı Boeing 737-800tipi uçağında erkek bir yolcu aniden rahatsızlandı. Daha önce kalprahatsızlığı geçirdiği öğrenilen 56 yaşındaki yolcunun sırtında başlayanağrının şiddetlenerek devam etmesi üzerine kabin ekibi uçağın kaptanpilotuna durumu bildirdi. Uçak Atatürk Havalimanı'na saat 14.42'de inişiçin yaklaştığı sırada rahatsızlanan yolcunun kalp krizigeçirebileceğini düşünen pilot, Atatürk Havalimanı Hava Trafik KontrolMerkezi ile irtibata geçerek durumu aktardı. Pilot ile hava trafikkontrolörü arasında geçen o anlar telsiz konuşmalarına da yansıdı. Pilotkule görevlilerine, "Sırt ağrısı var efendim, çok şiddetli sırt ağrısıyaşıyor. Kalple ilgili daha önce de problemleri olmuş. Biz şirketebildirdik. İnişte bizi ambulans karşılayacak. Bilginiz olsun" anonsunuyaptı. Hava trafik kontrolörü de yolcunun en kısa sürede hastaneyegidebilmesi için koordinasyonu sağlayarak, uçağa iniş önceliği verdi.Saat 15.09'de Atatürk Havalimanı'na iniş yapan uçaktan ambulansla alınanyolcu hastaneye götürülerek tedavi altına alındı. İHA
#Yolcuİstanbul'da etkili olan karyağışı nedeniyle uçaklar uzun süre kalkış için apronda beklerken, kabingörevlileriyle yolcular arasında tartışmalar yaşandı. Bir uçağın pilotukuleye, 'Yolcularla polislik olma durumuna geliyoruz, yolcular kabinekibinin üzerine yürüyor' diyerek dert yandı. Bir başka uçağın pilotuise kalkış sırası değişince kuleye tepki gösterdi. Aldığı yanıt ise"Lütfen beni aramayın" oldu.
#KuleAtatürk Havalimanı'nda pilotlarla hava trafik kontrol merkezi görevlilerinin iletişim kurduğu frekansa müzik karıştı. Pilot, kule görevlisini, “Bulunduğumuz pozisyonda müzik yayını var.” diye uyardı. Radyo istasyonlarının frekansı zaman zaman pilot ve hava trafik kontrolörleri arasındaki iletişim hatlarına girebiliyor. Atatürk Havalimanı hava trafik kontrol merkezi ile pilot arasında yine ‘müzik’ diyaloğu yaşandı. Bir Türk uçağının pilotu müzik sesi duyması üzerine Atatürk Havalimanı uçuş kontrol kulesi ile irtibata geçti. Pilot kule görevlisine, "Bulunduğumuz pozisyonda müzik yayını var." diye uyardı.
#PilotlaAtatürk Havalimanı’nda kuş sürüleriyle karşılaşan pilotlar, meslektaşlarını uyarması için kuleyi martılar konusunda bilgilendirdi. Pilot kule görevlisini, “Az önce yaklaşık 20 tane martıyı katettik.” diye uyardı. Türk Hava Yolları'nın İstanbul-İzmir seferini yapan yolcu uçağı, geçtiğimiz günlerde kuş sürüsüne çarpması sonucu motorunda hasar oluşunca Atatürk Havalimanı'na geri dönmüştü. Atatürk Havalimanı'nda kuş alarmı devam ediyor. Bir pilotun, kule görevlilerine, “Az önce yaklaşık 20 tane martıyı katettik.” diye bilgilendirmede bulunması dikkat çekti. Son dönemlerde kuşlarla ilgili pilotların hava trafik kontrolörlerine bilgilendirmelerinde artışlar yaşanıyor. Bir pilot, kule’ye "Az önce yaklaşık 20 tane martıyı katettik bilgi." diye anons etti. Başka bir uçağın pilotu ise, "Efendim bulunduğum bölgede 4 bin feette (1200 metre) yaklaşık 50-60 leylek sürüsü var. Batıya doğru ilerliyorlar." anonsu yaptı. Cihan
#MartıTürk Hava Yolları'nın Kuveyt-İstanbul seferini yapan Airbus 321 tipiuçağı Atatürk Havalimanı'nda piste iniş sırasında martıya çarptı. Pilot,kule görevlisini, "Pistin ilk 500 metresinde bir martıya çarptık, ölüsühala pistte olabilir." diye uyardı.Türk Hava Yolları'nın TK771sefer sayılı Kuveyt-İstanbul uçağı, Ataköy-Florya yönündeki piste tekerkoyduktan sonra bir martıya çarptı. Airbus 321 tipi uçağın pilotu, havatrafik kontrol merkezini kuş çarpmasıyla ilgili bilgilendirmesi seskayıtlarına yansıdı. Pilotun bilgi vermesi üzerine, uçakların inişindetehlike oluşturmaması için pistte bulunan kuş ölüsü kaldırıldı. Kuşunçarptığı THY uçağı ise inişte kontrolden geçirildi.Cihan
#MartıPİLOT ACİL ÇAĞRI YAPINCA İSTANBUL KULE CEVAP VERDİ.. Atatürk Havalimanı Hava Trafik Kontrol Kulesi'ndeki kontrolör ile bir Türk uçağının pilotu arasında salı akşamı saat 21.30'da arabesk konuşması dikkat çekti. Pilot, Elazığ üzerindeyken telsizden arabesk müzik duyulduğunu kuleye rapor etti. Pilot, kule görevlisine "Şu an itibarıyla Elazığ bölgesine en üst noktasının yaklaşık 11 mil mesafedeyiz, buradan itibaren yoğunlaşmaya başlıyor. Sesi kısmadığınız sürece eğer normal bir düzeyde tutarsanız, inanılmaz derecede rahatsız ediyor. Bilginize" diyerek olayı anlattı. Murat ÇAKIR-İSTANBUL-DHA
#Pilotİstanbul hava sahasında dün yaşanan iki olay hareketli anların yaşanmasına neden oldu. İlk olayda bir uçağın kaptan pilotu, Trafik İkaz Çarpışma ve Kaçınma Sistemi'nden (TCAS) bir uçağın yaklaştığı ikazını alarak kule görevlilerini bilgilendirirken, diğer olayda ise iniş için Atatürk Havalimanı’na alçalan bir uçak öndeki uçağın türbülansına girdi.
Atatürk Havalimanı bir uçağın başka bir uçağın türbülansına girmesi nedeniyle hareketli anlar yaşadı. Uçağın pilotu kule görevlisine “Uçağın süratini düşürmek zorundayız” diye anons etti. Olayda herhangi bir olumsuz durum yaşanmazken türbülansa giren uçak Atatürk Havalimanı’na sorunsuz indi. Yaşanan ikinci olayda ise bir Türk uçağın pilotu, Trafik ikaz Çarpışma ve Kaçınma Sistemi olan TCAS'ta trafik ikazı aldı. Önceden bir uçağın yaklaştığı ikaz veren sistem sayesinde trafik ikazı alan pilot konuyla ilgili kule görevlilerini bilgilendirdi. Pilot, "Advisory (trafik ikazı) nereden olduğuna tam emin değiliz...Tam altımızda başka bir trafik var mı, yoksa yukarıdaki trafik mi?" diye sordu. Kule de pilota "şu anda seviyesi belli olmayan VFR'lar(görerek uçuş yapan hava aracı) var bulunduğunuz bölgede. Üstünüzdeki trafik 8 bin feet alçalmakta" dedi. Bunun üzerine pilot kule görevlisine "ondan dolayı sordum muhtemelen o Hezarfende VFR uçanlar bilginiz olsun trafik ikazı aldık" dedi.
#HavaHava trafik kontrolörleri ile pilotlar arasında iletişimin sağlandığı FM bandından bir uçağının pilotu kuleyi frekansta müzik yayını duyduğu yönünde uyardı. Pilot, kontrolöre "FM bandından müzik yayını gelmekte bilginize" derken kule de "Anlaşıldı efendim sağ olun acaba müzik türü ya da kullanılan dille ilgili bilginiz var mı?" cevabı verdi.İstanbul Atatürk Havalimanı Kontrol Kulesi ile bugün bağlantıya geçen Türk bir pilot, kule görevlisini uyararak, "FM bandından müzik yayını gelmekte" dedi. Bunun üzerine kule görevlisi de pilota duyduğu müzik türü ya da kullanılan dille ilgili bilgisi olup olmadığı sorusunu yöneltti. Müzik yayınının neden kaynaklandığı öğrenilemezken FM bandında yayın yapan radyo istasyonları da zaman zaman hayati önem taşıyan pilot ve hava trafik kontrolörleri arasındaki iletişim hatlarına da girebiliyor. Cihan - KURGU: Levent SERT
#PilotAnkara’da dünya uçak kazaları tarihine geçen en unutulmaz facia 1 Şubat 1963 Cuma günü yaşanır. Etimesgut’tan havalanan bir askeri uçakla, Esenboğa’ya inmeye hazırlanan Lübnan yolcu uçağı havada çarpışır. İnfilak eden uçakların parçaları Ulus’ta bomba etkisi yaratır. Ölü sayısının 120’ye ulaştığı kazada, sayısız dram gizlidir.
TÜRK Hava Yolları’nın KKTC Ercan Havaalanı’ndan Lefkoşa-İstanbul seferini yapan uçağında, kalkışından bir süre sonra bulunan bir not bomba paniğine neden olmuştu. Dün yaşanan olayla ilgili uçağın kaptan pilotu ile Uçuş Harekat Merkezi arasındaki konuşmalar ortaya çıktı. İşte o dialoglar:
TÜRK Hava Yolları’nın KKTC Ercan Havaalanı’ndan Lefkoşa-İstanbul seferini yapan uçağında, kalkışından bir süre sonra bulunan bir not bomba paniğine neden olmuştu. Dün yaşanan olayla ilgili uçağın kaptan pilotu ile Uçuş Harekat Merkezi arasındaki konuşmalar ortaya çıktı.
Boeing, 11 Şubat 2009’da bütün 737 kullanıcılarını uyararak radar altimetre-otomatik motor kontrol sistemi arasında 833 metre altında bazı sorunlar görüldüğünü resmen duyurdu. Bu konuda kullanıcılardan gördükleri ya da yaşadıkları uyumsuzlukları, acil olarak rapor etmelerini istedi.