Outlet AVM fikri dünyaya göre Türkiye’de hala gelişmiş bir fikir değil. Ancak, markaları korumak ve stok ürünlerin satılabilmesi açısından büyük önem taşıyor. Dünyanın bu konuda ileriye gittiğinin altını çizen Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Hadi Karasu, Türkiye’de düşük fiyat grubunda çok büyük bir pazar var ancak kullanılamıyor.”dedi.
#Outlet AvmAlışveriş denince akla hep dolgun kredi kartı ekstreleri, boşalan cüzdanlar gelir. Mağaza vitrinlerinde çakılıp kalanlar, ay sonunda ‘ben ne yaptım?’ diyerek uyanabilir. Kim demiş, ille de böyle olacak diye? Sezonda gözünüze kestirdiğinizi, sadece birkaç ay sonra yüzde 90’ı bulan indirimlerle alabilirsiniz. Bir de bu altın değerindeki fırsatlar, aynı AVM’nin içine toplanınca sizden mutlusu yok. Bu hafta jürimiz, en iyi outlet merkezlerini seçti. En iyi sezon sonu ürünler nerede, ne zaman ve nasıl bulunur? İşte listemiz.
Geçen hafta arkadaşımla piyasadaki tasarım objelerini konuşurken konu The Woo markasından açıldı. İkimiz de markanın nereli olduğunu merak ettik. Kısa bir araştırmayla karşımıza markanın Türk olduğu çıktı. Sonra farkettik ki aslında yabancı sandığımız, aldıkları isimlerle yabancı mobilya şirketlerini çağırtıran ama Türk kökenli bir hayli mobilya firması var. Bu firmalar en az yabancı markalar kadar iyi tasarımlara imza atıyor
Artık moda dünyasının kilit kelimeleri sosyal duyarlılık, ekolojik ve organik. Asimetrik kesimler, puantiyeler, çizgililer, pililer ancak bunlardan sonra geliyor. Organik ve ekolojik olan, beslenmeden sonra giyimde de önem kazanıyor. Özellikle de çocuk giyiminde... DOA, yüzde yüz doğal ürünler satan bir marka. Üstelik organik pahalıdır yargısını da kırmaya çalışıyor.