Güncelleme Tarihi:
OPTIMUM Outlet ile iki yıl önce İzmir’e giriş yapan Rönesans Holding, yeni yatırımlarının startını bu yıl verecek. Turan’da Doğan Holding, Konak’ta ise Tekfen’le hareket edecek olan Rönesans’ın, karma projelerinin satışına ise 2015’te başlaması bekleniyor. Rönesans Holding, önümüzdeki yıl Gaziemir’e de ikinci AVM’sini yapmak için harekete geçecek. Üç projenin yatırım tutarı ise 500 milyon dolar.
Rönesans Yönetim A.Ş’nin Genel Müdürü Selçuk Şişman, cirosal ve ziyaretçi sayısı bakımından İzmir’den son derece memnun olduklarını belirterek, şunları söyledi;
“24 ayda 850 milyon liralık bir ciroya ulaştık. Bu çok ciddi bir rakam. 21 milyon kişi de AVM’yi ziyaret etmiş. Normalde bir AVM’nin oturma süresi bir yıldır. Bu sürede de firmaların yüzde 10 değişir. Ama İzmir’de bu böyle olmadı. Burası açılır açılmaz yerine oturdu. İzmir, bünyemizde açılış yaptığımız en mutlu yer. 8 AVM arasında ayrı bir yeri var.”
100 firma bekliyor
Optimum Outlet’te 163 mağazanın yer aldığını belirten Şişman, AVM’de yer almak isteyenlerin sayısının her geçen gün arttığını belirterek, şu anda 100 firmanın AVM’de yer almak için sıra beklediğini dile getirdi. Bu verilerin İzmir’de yeni yatırımları tetiklediğini belirten Şişman, “İzmir’de üç yatırım planlımız var. Bunlardan ikisinin bu yıl içinde hayata geçmesini hedefliyoruz. Yeni Kent Merkezi olarak adlandırılan Turan ve Konak’ta ortaklarımızla birlikte karma projelerimiz var. Alanında fark yaratacaklar. Bir diğer projemiz ise Gaziemir’de. Onu geliştiriyoruz. 2015’te başlamayı planlıyoruz. Bu Optimum Outlet’i tamamlayacak bir proje olacak. Bu üç projenin yatırım tutarı ise 500 milyon dolar. Biz bölgede İzmir odaklı büyüyoruz, ama Bodrum’da da bir otel yatırımız bulunuyor” dedi.
İZMİR AVM’YE AÇ
İzmir’deki AVM pazarını da değerlendiren Selçuk Şişman, kentin AVM yatırımına aç bir bölge olduğunu belirterek, şu bilgileri verdi: “Şu anda Yeni Kent Merkezi’nde planlanan birçok proje var. Bizim de bu alanda iki projemiz bulunuyor. Ama yeni yatırımlar bizi korkutmuyor. Rekabetten de korkmuyoruz. Bu bizi daha da güçlü kılıyor. Bugün İzmir AVM yoğunluğun Türkiye’de ilk 10’da bile değil. Gidilecek çok yol var. Sadece doğru lokasyonda doğru yatırım yapmak gerekiyor. Biz işin inşaat kısmında da yer aldığımız için her konuya daha hızlı müdahil oluyoruz. Tüketicinin beklenti ve isteklerini dikkate alan çalışmalar yapıyoruz.”
İZMİR BİR NUMARA
İzmir Optimum Outlet AVM Müdürü Hilmi Noyan ise elde ettikleri başarıyı değerlendirdi, şöyle konuştu: “Burası İzmir’in en iyi marka karmasına sahip AVM’si. Normalde outleti olmayan markalar bile var. Kahveci Tchibo’nun dünyadaki ilk outlet mağazası burada. Ayrıca Samsonite’ın Türkiye’deki tek outleti de burada. Yargıcı’nın da Türkiye’de iki tane outleti var. Bunlardan biri bizim çatımız altında.
Ziyaretçilerimizin yüzde 40’ı çevre illerden geliyor. Bu yıl ayrıca bowling salonumuzu da hizmete açıyoruz. Grup bünyesindeki AVM’ler içinde de İzmir bir numara. Zaman zaman İstanbul ile yer değiştiriyoruz ama şu anda birincilik koltuğundayız.”
PAZAR DARALMADI
Son yaşanan gelişmelerin alışveriş sektörüne yansımalarıyla ilgili de görüşlerini paylaşan Selçuk Şişman, “Bir daralma beklentisi bizde oluştu. Ama tüketiciye bunun yansımadığını gördük. Mevsimsel düşüşler dışında pazarda bir daralma yok. İnsanlar keyifsiz olduğu için alışverişten kaçar mı diye düşündük, ama olmadı. Burası sosyal bir yaşam merkezi. Dolayısıyla insanlar kafasını dağıtmak için buraya geliyor ve kapıdan dışarı çıktığında mutlu biri olarak evinin yolunu tutuyor” dedi.