Alerjik bebeklere organik giysiler

Güncelleme Tarihi:

Alerjik bebeklere organik giysiler
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 21, 2010 00:00

Artık moda dünyasının kilit kelimeleri sosyal duyarlılık, ekolojik ve organik. Asimetrik kesimler, puantiyeler, çizgililer, pililer ancak bunlardan sonra geliyor. Organik ve ekolojik olan, beslenmeden sonra giyimde de önem kazanıyor. Özellikle de çocuk giyiminde... DOA, yüzde yüz doğal ürünler satan bir marka. Üstelik organik pahalıdır yargısını da kırmaya çalışıyor.

“Organiği yiyoruz da neden giymiyoruz?” DOA’nın işletmecisi Fidel Berber, bu fikirle yola çıktı. İlk hedef bebek kıyafetleriydi. Saf pamuktan boyasız patikler, tulumlar, oyuncaklar üretildi. Sonra dört tasarımcının hazırladığı koleksiyonla Kasım 2009’da tam teşekküllü bir organik mağaza kuruldu. İstanbul Levent’teki alışveriş merkezi Kanyon’da bu mağaza. b-b Tekstil’in tek organik mağazası.
DOA’nın içinde birkaç marka var. En popüleri, bebeklere özel tasarımlarıyla Ekruli. Patikler, tulumlar, atletler ve oyuncaklar 0-2 yaş grubuna hitap ediyor. Peki bebekler neden organik giymeli? Fidel Berber yanıtlıyor:
“Normalde pamuk en saf ürün olarak biliniyor. Ama en çok böcek barındıran bitki. Böceklerden arındırmak için birçok zirai ilaç kullanılıyor. Terleme yoluyla bu ilaçlar alerjiye neden oluyor, hatta nefes alma sorunları bile yaratıyor. Türkiye, dünyadaki organik pamuğun yüzde 40’ını üretiyor. Organik ürünler bebekler için çok önemli. Çıkış noktamız da bebekler zaten. Son birkaç yıldır bebeklerin çoğunda eskiye nazaran daha fazla alerjik reaksiyon görülüyor. Oysa dokundukları
Banu Tuna: Soyunma kabini aritmatiği
‘Kız içkisi’ dediğimiz şeyin tam karşılığı Lambrini markası. Hani roze şarap, Bailey’s likör, Cosmopolitan kokteyl bu kapsamda ele alınır ya... Lambrini gerçekten ve sadece kadınlar için. Kendini öyle konumlandırmış. Sloganı; kızlar eğlenmek istiyor! İngiltere merkezli, meyve şarapları üreten bir marka. Lambrini Kızı yarışması bile düzenliyorlar.
İşte bu marka, 3 bin kadınla bir araştırma yaptırmış. Buna göre bir kadın, hayatı boyunca 21 bin giysi deniyor.
Bu sıcaklarda soyunma kabininde elbise denemenin fikri bile bunaltıcı...
Diyeceksiniz ki, bu kadar kesin bir sayıya nasıl ulaşmışlar. Ortalama bir hesap elbette.
Araştırmaya katılan kadınlar, ayda dört kez alışverişe çıktıklarını, her seferinde 10 parça denediklerini söylemişler. 4x10=40, 40x12=480, 480x45=21 bin 600. Hesap budur. Bu arada, anlaşılan o ki, bir kadının aktif alışveriş hayatı, 45 yıl olarak kabul edilmiş. Araştırmayı yapanların yeni nesilden haberi yok galiba. Daha üç yaşında gardroplarına kendileri karar vermeye başlıyorlar. Ortalama kadın ömrü 48 yıl olmadığına göre, hesapta bir hata olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
Ayrıca bizim memlekette baharda mezuniyet, yazın düğün ve sünnet sezonu açıldığında kadınlar bırakın bir ayı, bir günde 40 elbise dener.
Bir pazar günü öğle saatlerinde, Mango’nun outlet mağazalarından herhangi birinde cereyan eden görüntülere de şahit olmamışlar belli ki...
Kadıköy Salı Pazarı’nda ayaküstü ayakkabı deneyenlerle elbise üstünden sutyen provası yapanları da unutmamak lazım.
Neyse...
Ben bu hesap üzerinden başka bir sonuca vardım: Hayatımız boyunca 1750 saatimizi soyunma kabinlerinde geçiriyoruz.
Elinizde giysiyle soyunma kabinine girdiniz, soyundunuz, giyindiniz, bir adım dışarı atıp aynada kendinize baktınız, içeri girdiniz, üzerinizdekini çıkarıp kendi giysinizi giydiniz... En az 5 dakika. 5x21.000: 105.000, 105.000/60= 1750.
1750 saat, yani yaklaşık 73 gün. Ömrümüzün 73 günü soyunma kabinlerinde geçiyor.
her şeye dikkat edilmeli.” Bebeklere özel tasarımların fiyatları 5-40 lira arasında.

BAMBUYU YOSUNU GİY AYAĞINA
Bambu ve yosun liflerinden yapılan çoraplar terletmiyor, kokutmuyor. Fiyatları 5-15 lira. Renkli tasarımlarıyla dikkat çeken Boa ve True markalarında, elbiseler, tişört ve çantalar bulabiliyorsunuz. Bunların fiyatları da 30-160 lira arasında.

Bu fiyata organik olmaz yalan söylüyorsunuz

“Organik üzerine bir mağaza açtığımızı söyleyince, herkes ‘gıda sektörü en sağlam sektör’ diyordu. İnsanların organik giyime alışması zaman isteyen bir şey. Kısa vadede beklediğimiz başarı yoktu ama satışlardan çok memnunuz. Arada ilginç şeyler de oluyor. Mesela bir müşterimiz, fiyatları ucuz bulup ‘Bu fiyata organik olmaz, yalan söylüyorsunuz’ dedi ve çıktı.

GÜNEYDOĞU İNTERNETTEN ALIYOR
WWF Doğal Hayatı Koruma Vakfı’yla iş birliğimizin etkisi büyük. Gelirimizin bir kısmını buraya aktarıyoruz. Öte yandan Kanyon gibi bir yerde olunca ünlü müşterileriniz de oluyor. Nurgül Yeşilçay, Nefise Karatay ve Tuna Kiremitçi bunlardan bazıları. Ama bizi en çok şaşırtan internet satışları. Şanlıurfa ve Gaziantep’ten sipariş yağıyor. Bu ilgi karşısında mağaza sayısını da arttırmayı düşünüyoruz.”

AVM’LERDE NELER OLUYOR

Mango’nun yeni outleti


Bu yıl İstanbul Yenibosna’da hizmete giren StarCity Outlet Center’da, Mango’nun da outlet mağazası açıldı. Geçtiğimiz günlerde Türkiye’ye gelen dünyaca ünlü gece kıyafeti tasarımcısı Zuhair Murad’a ait gece kıyafetlerini, ayakkabıları uygun fiyatlarla bulmak mümkün. Diğer bir özelliği de 800 metrekarelik alanıyla İstanbul’un ikinci en büyük Mango Outlet mağazası olması.

Karma Türk el sanatları sergisi

İstanbul Bakırköy’deki Airport Outlet Center’da, tanınmış hat, minyatür ve ebru sanatçılarının eserlerinden oluşan “Karma Türk El Sanatları” sergisi açıldı. Koleksiyoner Adil Menemencioğlu’nun hat, minyatür ve ebru koleksiyonundan oluşan sergide, dünyanın en iyi 10 hattatı arasında adı geçen Fuat Başar, Levent Karaduman, Yüksel Yaşar, Ömer Faruk Eratlı, Mustafa Düzgünman ve İranlı sanatçı Şiran (Askar)’ın eserleri var. Hat ve ebru eserlerinin yanında fildişi, mamut dişi, kemik, yeşuri, has kehribar, oltu ve gümüş gibi materyallerden yapılmış tespihler de yer alıyor. Ramazan boyunca görülebilir.

Ayın her günü eğlence

Koçtaş, bu ay İstanbul’da Beylikdüzü ve Yenibosna mağazalarında Ramazan eğlenceleri düzenliyor. Tiyatro gösteriler, Ramazan Davulu Çocuk Atölyesi ve sihirbaz gösterisi, Tarihi Oyuncaklar Atölyesi, Ebru Atölyesi ve müzik dinletisi, Milimetrik Sanatevi Yağlıboya Resim Sergisi gibi etkinlikler düzenlenecek.

13 Eylül’e kadar statik defile

Çatısı altında bulunan markalarla ortak bir çalışma yapan Palladium Alışveriş Merkezi, 2010 yaz modasını statik bir defileyle anlatıyor. Birçok farklı konseptten oluşan “Statik Defile”, sezonun tüm renk ve desenlerini sunuyor. İş hayatından günlük giyime, spor çizgiden gece giyimine kadar farklı ihtiyaca göre belirlenen kategorilerdeki markaların öne çıkan modelleriyle harmanlanan defile, rehber niteliğinde. 13 Eylül’e kadar izleyebilirsiniz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!