Bünyesinde Türkiye’nin köklü gıda markası Kemal Kükrer’in yanı sıra Bizim Mutfak’ı bulunduran Japon Ajinomoto Grubu, yıldız ülkeler arasında gördüğü Türkiye’yi üretim üssü yapacak. Ajinomoto global pazarlardaki gücünü kullanarak Kemal Kükrer markasıyla sirke, turşu ve şalgam suyu gibi ürünleri de dünyaya açacak.
#TurşuBünyesinde Türkiye’nin köklü gıda markası Kemal Kükrer’i bulunduran Kükre Gıda A.Ş.’nin yüzde 50’sini 2013 yılında satın alan Ajinomoto, 17 Ağustos 2017’de imzalanan sözleşme ile Kükre Gıda’nın kalan hisselerinin de sahibi oldu.
#AjinomotoTürkiye'nin en eski markalarından biri olan Kemal Kükrer'in tamamı Japon Ajinomoto'nun oluyor. Rekabet Kurumu'nun onayı ile birlikte kalan hissenin de devri gerçekleşmiş olacak. Ajinomoto, geçen yıl da Yıldız Holding şirketlerinden Örgen Gıda'yı satın almıştı.
#Kemal KükrerYıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Türkiye’de perakende sektörünün krizden çok etkilenmediğini belirterek, “Biz 2016 zor bir yıl olmasına rağmen çift haneli büyümeyi sağlayabildik. 2016 yılında sadece Türkiye’de 4 bin 500 yeni istihdam sağlayıp, 650 milyon liralık da yatırım yaptık” diye konuştu.
#GazetehaberleriTürkiye’de toplam büyüklüğü 22 bin tona ulaşan ve 450 milyon liralık ciro yapan kahve pazarında gençler ön plana çıkmaya başladı. Cafe Crown’un üreticisi Örgen Gıda Genel Müdürü Bülend Örgen, “Birarada kahvelerini 15-24 yaşındaki gençler tüketiyor ve yeni ürün bekliyorlar” diyerek Genç Türk Kahvesi ve Cafe Crown Latte’yi piyasaya sundu.
Ülker Grubunun hazır kahve pazarındaki markası Cafe Crown, özellikle gençlerin kahve tüketim alışkanlıklarını arttırmak ve genel olarak da kahve pazarını büyütmek amacıyla "Genç Türk Kahvesi" adıyla Türkiye’de ilk hazır Türk kahvesini çıkardığını açıkladı. Cafe Crown, "Birarada" kategorisindeki ürün sayısını da toplam 7 adede çıkardı.