Güncelleme Tarihi:
Cafe Crown markalı ürünlerin üreticisi olan ve Yıldız Holding’in ortaklığındaki Örgen Gıda’nın Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Bülend Örgen, düzenlediği basın toplantısında yeni ürünler hakkında bilgi verirken, hazır kahve pazarındaki son gelişmeleri, şirketin gelecek hedeflerini değerlendirdi.
30 PUANLIK FARK VAR
Kahvenin petrolden sonra dünyanın ikinci en büyük ticaret ürünü olduğunu, dünyada toplam sıcak içecek pazarının yüzde 54’ünü kahve segmentinin oluşturduğunu belirten Örgen “Sudan sonra dünyanın en çok tüketilen içeceği kahve. Dünyada sıcak içecek pazarı geçen yıl yüksek bir büyüme kaydederken, Türkiye’de ancak yüzde 4 oranında büyüdü. Türkiye’de kahve sıcak içecek pazarının sadece yüzde 21’lik bölümünü oluşturuyor. Dünya ile aramızda 30 puanın üzerinde bir fark var. Bu nedenle pazarın büyüme potansiyeli çok yüksek. Cafe Crown’un mevcut üretim kapasitesi pazardaki büyümeyi rahatlıkla karşılayabilir durumdadır” dedi.
Örgen, Türkiye’de çayın hala en çok tüketilen sıcak içecek olduğuna dikkat çekerek “Bu eğilimin değişmesi için bir-iki kuşak geçmesi gerekiyor. Gençler artık kahveyi tercih ediyor. Bu süreç artarak devam edecek. Yeni ürünler ve modern hayatın ihtiyaçları Türkiye’de de kahveyi en çok tüketilen ürün olma eğilimini güçlendirecek”diye konuştu.
TOPLAM BÜYÜKLÜK 22 BİN TON VE 45O MİLYON TL
Türkiye’de hazır kahve pazarının 2010’da yüzde 7 büyüme gösterdiğini hatırlatan Bülend Örgen, Cafe Crown’un pazara 2005 yılında girmesiyle Birarada pazarının 2006 yılında yüzde 91 büyüdüğünü belirterek şunları söyledi:
“Birarada pazarı toplam pazarını yüzde 58 gibi çok önemli bir bölümünü oluşturuyor. Toplam Türkiye kahve pazarı 22 bin ton düzeyinde iken rakamsal büyüklüğü de 450 milyon TL olarak hesaplanıyor. Bu pazarın yüzde 66’sını ise Birarada ürünleri oluşturuyor. Yüzde 23’ü ise Türk kahvesi. Biz Cafe Crown olarak dakikada 2 bin 400 poşet, günde 60 ton hazır kahve üretiyoruz”.
SEREMONİK KAHVE TÜKETİMİ YERİNE HAZIR KAHVE
Toplantıda Türkiye pazarında görülen değişiklikleri de aktaran Örgen, 1999 yılında ilk uluslar arası kahve zincirinin Türkiye pazarına girmesiyle Türk tüketicisinin farklı kahve çeşitleri ile tanışmış olduğunu vurgulayarak “ Artan aroma çeşitliliği, artan kahve kullanım sıklığı kahveyi cazip bir içecek haline getirdi. Kahvenin seromonik tüketimini yerini modern yaşamda hazır kahve aldı. Bu faktörlerin etkisiyle tüketicinin perakende kanalında yeni ve farklı ürünlere olan talebi arttı” dedi. Yapılan araştırmalara da değinen Örgen, kahve tüketiminin yüzde 50’sinin Marmara bölgesinde gerçekleştiği, en az tüketilen bölgenin de Karadeniz olduğu bilgisini vererek şöyle dedi:
“Birarada çeşitleri yüzde 66 tüketim oranı ile Türkiye kent genelinde en yüksek ve en sık tüketilen kahve çeşididir.Tüketilen zamanlara bakıldığında en yüksek oran yüzde 67.8 ile akşam yemeği sonrasında olduğu görülüyor. Türkiye genelinde yaşayan her üç tüketiciden ikisi Türk kahvesi içiyor. Kadınların yüzde 72’si, erkeklerin de yüzde 59’u Türk kahvesi içiyor. Türk kahvesi en fazla Ege bölgesinde içilirken, sade kahve en çok Marmara’da tüketiliyor”.
FALINA DA BAKILABİLİR
Cafe Crown’un en son ürünü olan Genç Türk Kahvesi için isim üzerinde uzun süre düşündüklerini ve 1.5 yıllık bir Ar-Ge çalışması sonucunda ve Örgen Gıda’nın da 30. kuruluş yıldönümü dolayısıyla üretimine karar verdiklerini ifade eden Bülend Örgen şunları söyledi:
“Café Crown Action, Café Crown Light, Café Crown Break’ten sonra Café Crown Genç Türk Kahvesi ve Café Crown Latte’yi gençlerin beğenisine sunuyoruz. Kahve zincirlerinde satılan 10 kahveden 7’si olan latte (sütlü kahve), Café Crown Latte olarak evlere ulaşıyor. Yine Haziran ayında pazara sunduğumuz Café Crown Genç Türk Kahvesi ise, geleneksel Türk kahvesinin yapımını zahmetli bulan, köpüğünü tutturamayan, yurtta ocak-cezve yok diyen gençlerin hayatını kolaylaştıracak bir ürün. Üstelik fala da bakılabilecek. Genç Türk kahvesini yurt dışı pazarlara da ulaştırmayı hedefliyoruz”.