Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2011 00:00
Türkiye’de toplam büyüklüğü 22 bin tona ulaşan ve 450 milyon liralık ciro yapan kahve pazarında gençler ön plana çıkmaya başladı. Cafe Crown’un üreticisi Örgen Gıda Genel Müdürü Bülend Örgen, “Birarada kahvelerini 15-24 yaşındaki gençler tüketiyor ve yeni ürün bekliyorlar” diyerek Genç Türk Kahvesi ve Cafe Crown Latte’yi piyasaya sundu.
TÜRKİYE’de toplam büyüklüğü 22 bin tona ulaşan ve 450 milyon liralık ciro yapan kahve pazarında gençlere ulaşarak, Türkiye’de sıcak içecek pazarından yüzde 21 pay alan kahvenin dünya ortalamasından aldığı yüzde 54’lük payı yakalamak hedefleniyor. Geçen yıl yüzde 7 büyüyen pazarda, günde ortalama 45 ton hazır kahve tüketimine de ulaşılırken, hane başına hazır kahve alımı yılda 6.7 ortalamasıyla 115 gram oldu. Yıldız Holding’in kahve markası Cafe Crown’un üretici şirketi Örgen Gıda’nın Genel Müdürü Bülend Örgen, kahve pazarında ölçülebilen verilere göre yüzde 66 payla ‘birarada’ segmentinin lider konumda olduğunu belirterek, “Birarada segmenti toplam kahve pazarının büyümesine son 8 yılda yüzde 93 katkı sağladı. Birarada kahvelerini 15-24 yaş arasındaki gençler tüketiyor ve bu segmentte yeni ürün bekliyorlar” dedi. Örgen, bu kapsamda Cafe Crown’ın yeni ürünü Genç Türk Kahvesi ve Cafe Crown Latte’yi tanıttı.
En çok ‘Birarada’ içiliyorBirarada segmentinin 2005 yılında toplam pazardan yüzde 58 pay aldığını ve Cafe Crown’ın 2005 yılında pazara girmesiyle beraber 2006 yılında segmentin yüzde 91 büyüme gösterdiğini belirten Bülend Örgen, şu bilgileri verdi: “Şu anda Türkiye’de kahva pazarından birarada segmenti yüzde 66, gold&klasik kahve yüzde 8, cappucciono segmenti yüzde 3 ve ölçülebilen alanda Türk Kahvesi yüzde 23 pay alıyor. Birarada segmenti yüzde 66 tüketim oranıyla Türkiye kent genelinde en sık tüketilen kahve çeşidi oldu. Bu segment son 8 yılda 14 bin ton ile 32 kat büyüdü. Birarada kategorisinin kahve pazarına büyüme katkısı da yüzde 93 oldu.”
Gençlere yönelik ürünlerTürkiye pazarında değişikliklerin de görüldüğünü anlatan Bülend Örgen, pazarda aroma çeşitliliğinin arttığını, aromalı kahvelere tüketicinin ilgisinin arttığını ve bunun da yeni ürünlere talebi artırdığını söyledi. Cafe Crown’ın yeni ürünü Genç Türk Kahvesi ve Cafe Crown Latte’yi bu kapsamda hayata geçirdiklerini ifade eden Bülend Örgen, şöyle konuştu: “Cafe Crown Action, Cafe Crown Light, Cafe Crown Break’ten sonra Cafe Crown Genç Türk Kahvesi ve Café Crown Latte’yi gençlerin beğenisine sunuyoruz. Kahve zincirlerinde satılan 10 kahveden 7’si olan latte (sütlü kahve), Cafe Crown olarak evlere ulaşıyor. Haziran ayı itibarıyla tüketiciyle buluşan bu ürün, 45 kuruşluk fiyatı ile kahve zincirlerinde ortalama 5 TL’ye satılan latte için ekonomik bir alternatif oluşturuyor. Genç Türk Kahvesi ise, geleneksel Türk kahvesinin yapımını zahmetli bulan, köpüğünü tutturamayan, yurtta ocak-cezve yok diyen gençlerin hayatını kolaylaştıracak.”
Yunanistan’ı da hedefliyorÖzellikle Avrupa, Orta Doğu ve hatta Türk kahvesine sahip çıkmaya çalışan Yunanistan’da genç Türk kahvesini satmayı hedeflediklerini ve onun planlamasını yaptıklarını kaydeden Örgen, “Talep var ancak siyasi skandal olmayacak şekle getirmek istiyoruz” dedi.
Üretim katlanabilir
Örgen, toplam 25 milyon
Euro’luk yatırımla kurulan fabrikalarında, dakikada 2 bin 400 kahve poşeti üretimi kapasitesine sahip olduklarını belirterek, “Çok büyük bir kapasitemiz var. Bu kapasitenin yarısını kullanıyoruz. Yaptığımız yatırım, üretimi iki katına çıkaracak boyutta. Yeni yatırım yapmamız söz konusu değil” diye konuştu.
24 adet Cafe Crown Caribou Coffee olacakCAFE Crown’un yüzde 50’sinin Kuveytli Al Sayer Grubu’na satılmasına da değinen Bülend Örgen, Kuveytli ortağın kahve dükkanlarını çalıştıracağını söyledi. Örgen, şu anda çeşitli illerde 28 adet bulunan Cafe Crown mağazalarının 24’ünün Caribou Coffee’ye dönüşeceğini belirterek, “Yeni dükkanlar da açılacak” dedi. 8 yıl önce Yıldız Holding tarafından kurulan Cafe Crown 6 farklı şehirde faaliyet gösteriyor. 28 mağazalı Cafe Crown İstanbul, Trabzon, Ankara, İzmir, Eskişehir, Bursa ve Mersin de bulunuyor.
Sponsorluktan çekilmemizin şikeyle ilgisi yokGALATASARAY Basketbol Spor Kulübü ile sponsorluk anlaşmalarının mayıs ayında sona erdiğini ve yeni bir sözleşme imzalamadıklarını hatırlatan Bülent Örgen, “Basketbola gönül veren gençler için tüm kulüplerin altyapılarını güçlendirme kararı aldık. Basketbol federasyonu ile böyle bir projemiz var. Böyle bir karar aldığımızda şike soruşturması yoktu. Aldığımız kararın şike operasyonu alakası yok” diye konuştu.
Türk kahvesini en çok Egeli içiyor, orta şekerli öne çıkıyorHer üç Türkten ikisi Türk kahvesi içiyor.
Kadınların yüzde 72’si, erkeklerin de yüzde 59’u Türk kahvesi tercih ediyor.
Türk kahvesini en çok Ege Bölgesi tüketiyor. Bölgede, Türk kahvesi tüketenlerin yüzde 19’u da günde birden fazla içiyor.
Türk kahvesini en az içen bölge ise Karadeniz.
En fazla tüketilen kahve çeşidi orta şekerli olurken, erkekler daha çok şekerli kahve tercih ediyor.
Yüzde 50’sini Marmara içiyorKahve tüketiminin yüzde 50’sini Marmara Bölgesi gerçekleştiriyor.
Kahve en çok akşam yemeği sonrasında tercih ediliyor.
Türkiye’de günde 45 ton hazır kahve tüketiliyor.
Hazır kahvenin hane penetrasyonu yüzde 75 oluyor.
Hane başına hazı kahve alımı yılda 6.7 kez gerçekleşiyor.