Paylaş
Toplantı salonuna geçtiğimizde Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, aşçı ceketiyle kürsüye çıktı:
- Memleketimizin beslenmesinde 70 yıldır varız. Bir manada Türkiye’nin gıda hafızasıyız. Gıda ile ilgili 11 bin formülümüz var. Bugün gıdada 49 kategoride 300 markayla ilerliyoruz.
Ardından sözü Mete Buyurgan’a bıraktı:
- Türkiye hazır çorba pazarı 184 milyon lira düzeyinde. En çok çorba tüketimi Ramazan’da gerçekleşiyor. Haftada 3 gün olan çorba tüketimi, Ramazan’da haftada 7 güne çıkıyor.
Ramazan ayı çorba verilerini sürdürdü:
- 10 kişiden 8’i iftarda çorba tüketiyor. Sahurda 10 kişiden 4’ü çorba içiyor. Ramazan ayında çorba satışları, yılın ilk 6 aylık ortalama satışını yüzde 86 aşıyor.
Bir örnek de Bizim Mutfak Çorba’dan verdi:
- Ramazan’da günde 830 bin kase Bizim Mutfak Çorba tüketiliyor. Bu, rakam normal günlerin 4 katı.
Dünya hazır çoba pazarına değindi:
- ABD’de yıllık hazır çorba satışları 4.6 milyar, Kanada’da 738 milyon, Almanya’da 432, Güney Afrika’da 138, Rusya’da 128 milyon dolar düzeyinde bulunuyor.
Türkiye çorba pazarına dikkat çekti:
- Türkiye’de tüketilen çorbanın yüzde 83’ü ev yapımı. Hazır çorba, toplam tüketimin yüzde 17’si düzeyinde.
Murat Ülker, bu durumun fiyattan kaynaklanmadığını savundu:
- Bir kase hazır çorba 30 kuruşa mal oluyor.
Buyurgan, çorbadaki büyüme hızlarına işaret etti:
- Hazır çorba pazarında payımız yüzde 25. Bu yıl yüzde 29’luk büyüme öngörüyoruz. 112 milyon liralık Bizim Mutfak cirosunda en büyük pay hazır çorbaya ait.
Örgen Gıda Genel Müdürü Fraser, şirket verilerini paylaştı:
- 16 bini kapalı, 46 bin metrekare fabrika alanımız var. 450 kişi çalışıyor. Bu yıl 240 milyon lira ciro bekliyoruz. Satış gelirimizin yüzde 10’u ihracattan sağlanıyor.
Fabrikanın 5 bin kişiye dolaylı ekmek kapısı olduğunu belirtti:
- 30 farklı ildeki 265 tedarikçiden ürün alıyoruz. Yılda 240 bin ton tarım ürününü, 30 bin ton kurutulmuş ürüne dönüştürüyoruz. Bir paket çorba için 447 analiz yapıyoruz.
Gıdada 11 bin formül, Yıldız Holding’in önemli kozlarından birini oluşturuyor.
“Hazır çorba”nın “ev yapımı” karşısında işinin kolay olmadığı görülüyor.
O yüzden “Fabrikalarımız evimizin mutfağı gibidir” mesajına sarılıyor.
‘Kuru çorba’yı tercih ediyor
MURAT Ülker, Örgen Gıda’nın bahçesinde ton balıklı sebze çorbası ve makarnalı domates çorbası hazırlarken, Mete Buyurgan ve Fulya Onat Fraser’e, “hazır çorba”daki koruyucu maddeleri sorduk. Fraser, kurutulmuş ürün örneklerini gösterdi:
- Köfteden tavuğa, sebzeden bakliyata herşey ısıl işlemle kurutulur. Çorbanın türüne göre karışım hazırlanır, 2 yıl raf ömrü sağlayan pakete konur.
“Hazır çorba” tanımını değiştirmeye çalıştı:
- Aslında “kuru çorba” demek daha doğru. “Hazır çorba” deyimi, ürüne bakışı daha hafifletiyor.
Kurutma işlemini anlattı:
- Çorbanın içeriğindeki ürünlerin sıvı oranını ısıl işlemle “bozulmayı frenleyecek” düzeye çekeriz. Böylece koruyucu maddeye gerek kalmaz.
Knorr’un bağlı olduğu Unilever’in Türkiye CEO’su Mehmet Altınok da aynı mesajı verdi:
- Hazır çorba, kurutulmuş ürünlerin öğütülüp, karıştırılmasıyla üretilir. Koruyucu madde kullanılmaz.
“Kuru çorba” demek, imajı değiştirmeye yeter mi?
Aksan, Tokyo’ya gidiyor
AKSAN Hukuk Bürosu’nun kurucusu Muhammet Aksan, ofisindeki buluşmada Japon Dış Ticaret Teşkilatı’nın (JETRO) desteğine değindi:
- Eylül 2014’te Tokyo’da JETRO’nun da desteğiyle Aksan Hukuk ofisi açıyoruz.
Ofislerinin bulunduğu ülkeleri sıraladı:
- Londra (İngiltere), Kazakistan (Almatı), Bakü (Azervaycan) ve Tiflis’te (Gürcistan) ofislerimiz var. Dış ofisler Londra üzerinden yönetiliyor.
Aksan Hukuk’taki ortak sayısının zamanla 6’ya çıktığını belirtti:
- 55’i avukat, 85 personelimiz var. Yurtdışındaki ofislerle hizmet ihracatı yapıyoruz.
Paylaş