Opel’in 50 yıllık geçmişe sahip olan modeli Opel GT’yi Almanya Rüslsheim’daki merkezinde ziyaret ettik. İlk tasarımının üretim tesisindeki çatı katında yapıldığı Opel GT’nin yeni modeli en teknolojik özelliklerle donatıldı. Opel GT’nin baş tasarımcılarından Boris Jacob, “Amacımız spor otomobilleri ekonomik fiyatlarla daha demokratik hale getirmek” dedi.
#Opel GtOtomotiv firmalarının Türkiye pazarına sunduğu spor otomobil modellerinin sayısı hızla artıyor. Özellikle son yıllarda satışa sunulan modellerle birlikte Coupe-Cabriolet sınıfında yer alan model sayısı 60’a yaklaşıyor. Hemen hemen her markanın en az bir modelle temsil edildiği bu sınıfta satış rakamları son yıllarda artarken, satılan spor otomobillerin çoğunluğunu ise ’üstsüz’ modeller oluşturuyor.
Yenilenen yüzüyle bu aydan itibaren Türkiye pazarında yerini alacak olan Opel Astra ile bir dönem "Sadece uçmak daha heyecanlı olabilir" sloganıyla tarihe geçen Opel GT’nin yeni modelini Güney Kaliforniya yollarında test etme imkanı bulduk. Geçtiğimiz aralık ayında Bologna Motor Show’da dünya lansmanı gerçekleştirilen yeni Opel Astra ile Pasifik Okyanusu sahilindeki otelimizden yola koyulduk. Böylece, Opel’in yeni modelleriyle Amerika’nın Meksika sınırı boyunca gerçekleştireceğimiz 777 kilometrelik macera başlamış oldu.
42 markanın 300’e yakın farklı modelinin yollarda yer alması, Türkiye’de otomotiv sektöründe çok büyük bir rekabeti de beraberinde getirdi. 2006 yılında yaşanan bu rekabet sonucunda firmalar arasında kıyasıya bir kampanya yarışına tanık olduk. Tabi bu kampanyalarda firmaların Mayıs ayında yaşanan dalgalanma nedeniyle daralan pazara ellerinde stokla yakalanması da etkili oldu.
Yerel seçimden önce bayilerde adeta otomobil kapma yarışı vardı. Neredeyse dört yıldır liste fiyatının altında araç satmayan markalar bazı araç modellerinde yüzde 10’u bulan indirimler yaparken, vatandaşlar belki de 2024 yılının son kredi kampanyalarını kullanmak için zamanla yarıştı. Geçen yıl dayatılan aksesuarlar bu kez hediye olarak verildi. Mart ayında tarihi rekor getirmesi beklenen talebin arkasında 31 Mart seçimlerden sonra enflasyonla mücadele için uygulanması beklenen sıkı para politikası bulunuyordu.
#Otomotiv SektörüFransız PSA Grubu, 2019 yılından itibaren bünyesindeki Peugeot, Citroen, Opel ve DS markalarını Avrupa’da birlikte satmaya başladı. Ocak sonunda ilk olarak Madrid’de 4 markanın birlikte satıldığı yeni showroom konseptini hizmete açan PSA Grubu, ikinci showroom’u ise Konya’da açıyor. Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, “Türkiye’nin yarıdan fazlasında çoklu marka stratejisini uygulayacağız” dedi.
#Gazetehaberleri2 yılda bir Frankfurt Otomobil Fuarı ile dönüşümlü olarak organize edilen ‘Uluslararası Paris Otomobil Fuarı’ yarın önce dünya basını için kapılarını açıyor. Ancak iç pazardaki büyük daralma nedeniyle Türkler bu fuara biraz Fransız (konu dışında) kalacak. Çünkü Paris’te sergilenecek yaklaşık 50 yeni modelin bir çoğu Türkiye’de daralmanın 2019 yılında devam etmesi beklendiği için Avrupa ile aynı anda satışa sunulamayacak.
#Frankfurt Otomobil FuarıElektrikli otomobil markası Tesla’nın 2017 yılında Avrupa’da hızla büyüyüp dev markaları sollaması bardağı taşıran son damla oldu. Özellikle Avrupalı lüks markalar bu gelişme üzerine elektrikli otomobil atağını hızlandırırken, Tesla ile mücadele edecek ilk modellerini yarın kapılarını açacak Cenevre otomobil fuarında dünyaya tanıtacak. Mercedes’ten, BMW’ye Audi’den Jaguar ve Porsche’ye kadar bir çok marka ‘Tesla katilleri’ olarak adlandırılan modelleriyle ‘Şimdi Elon Musk düşünsün’ mesajı verecek.
#CitroenYarın kapılarını açacak Frankfurt fuarına katılımda yaşanan sıkıntı ‘Otomobil fuarları ölüyor mu’ tartışmasını alevlendirdi. Alternatif yakıt teknolojileri konusunda çalışmaların hız kazanması ve yüksek teknolojili otonom araçların devreye girmesi sonucu bazı üreticilerin teknoloji fuarlarına yönelmesi, gelecekte otomobil ve teknoloji fuarlarının tek çatı altında olmasını zorunlu kılıyor.
#FrankfurtPSA Grubu’nun Alman Opel’i almasıyla yeni bir üvey kardeşe kavuşan Fransız Peugeot’yu bu durum Türkiye’deki rekabette pek etkilemeyeceğe benziyor. Yeni 3008 ile büyük bir çıkış yakalayan Peugeot, bu yıl Türkiye’de önce 40 bin adedi, 2020 yılında ise 60 bin adedi geçmeyi hedefliyor. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Laurent Pernet, “Bu hedefle otomatik olarak Opel’i geçmiş oluruz” dedi.
#PeugeotTürkiye’nin en önemli otomotiv endüstrisi fuarı olan Automechanika Istanbul, sektör temsilcilerini bu yıl 10’uncu kez bir araya getirirken, farklı etkinliklerle katılımcılara renkli ve heyecanlı anlar yaşatıyor.
#Messe Frankfurt İstanbul Uluslararası Fuarcılık