NielsenIQ Türkiye ve Pazarlamasyon iş birliği ile gerçekleştirilen Tech Brands Turkey’de Türkiye'nin en teknolojik markaları ödüllerine kavuştu. Bu yıl üçüncü kez markaların teknoloji alanındaki tüketici-marka algısının ölçüldüğü program kapsamında ülkemizin en teknolojik markaları, toplam 40 farklı kategoride ödüllendirildi.
#TeknolojiMobilya Sanayi İş Adamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Nuri Gürcan, mobilya sektörünün her yıl ihracatını yüzde 10-15 bandında artırdığını belirterek, "2018 yılında 3,2 milyar dolar, 2019 yılında 3,5 milyar dolar ve bu yıl da beklentimiz 3 milyar 750 milyon dolar. Pandemi dönemine rağmen ihracat tarafında büyümemizi devam ettirebildik." dedi.
#MobilyaGiz Kozmetik İstanbul Çatalca’da ürettiği ürünlerle 50 ülkeye ihracat yapıyor. Hint Okyanusu’nda bulunan Mauritius Adası’ndan Bangladeş’e, Ukrayna’dan Fas’a kadar birçok ülkeye Türk kozmetik ürünlerini yollayan firma yeni açacağı üretim tesisiyle hedef büyüttü. Çatalca’da 3 bin metrekare alanda faaliyet gösterdiklerini belirten Giz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Zengin, “2020’de 12 bin metrekarelik ikinci tesisimiz de devreye girecek. 2020 yılı ihracat hedefimiz 25 milyon dolar” dedi.
#KOBİMağaza dolaşıp alışveriş yapmaktan hoşlanmayanlar, vakit tasarrufu sağlamak isteyenler için e-ticaret büyük kolaylık. Oturduğunuz yerden alacağınız ürünü inceleyebiliyor ve sipariş verebiliyorsunuz. Bu konforu sağlayan e-Ticaretin cezbedici gücünü We Are Social ve HootSuite’in yayımladığı Küresel Dijital Raporu‘na şöyle yansımış.
#Serap Torunİnsanlar yaptıkları işlerde doyuma ulaşınca, kendilerine daha uzak hedefler koyabiliyor. Köln’deki mobilya ve dekorasyon mağazası F&M Livingstyle’ın sahibi Nevrim Ateş Başaran buna güzel bir örnek. Mimarlık eğitimini tamamlamadan finans eğitimi alan Ateş Başaran, bu sektörde 10 yıl çalışmış. Daha sonra hayatını Galip Başaran ile birleştiren Nevrim Ateş Başaran, eşinin işi olan atık yağların dönüşümü ve otelcilik alanlarında çalışmalar yapmış. Bu sektörlerde belli bir başarıyı yakalayınca, sanatsal yeteneklerini ortaya koyabileceği mobilya ve dekorasyon işine girmiş.Nevrim Ateş Başaran şimdi bir yandan diğer işlerini yürütürken, diğer yandan mobilya ve dekorasyon alanında, bir kısmını kendisinin tasarladığı ürünleri müşterilerin beğenisine sunuyor. Başaran’ın hedefi F&M Livingstyle’i marka haline getirmek.
#Almanyaİstanbul Üniversitesi’nde İngilizce İktisat eğitimi aldı, üzerine finans yüksek lisansı yaptı. Ama psikoloji ve felsefeye de meraklıydı. Beyoğlu Karşı Sanat’ta felsefe ve psikanaliz kurslarına devam etti. Ardından yeniden üniversite sınavına girip psikoloji yüksek lisansını tamamladı. 2004’te ise arkadaşları ve kız kardeşi Şirin Yalçın’la Aralık Derneği’ni kurdu. Öte yandan dekorasyon da her zaman ilgi alanındaydı. Altıncı Cadde işte o özel ilginin bir parçası olarak hayata geçti. 2012’de Doğan Online ortaklığı ile Altıncı Cadde’yi hayata geçiren Elif Dürüst, “Altıncı Cadde hem web sitesi hem de mağazalarıyla büyüyen bir marka olarak yoluna devam ediyor” diyor.
#Elif DürüstHer ay yüzde 50 büyüdüklerini ve 1.5 milyon üyeye ulaştıklarını söyleyen Daybuyday.com Genel Müdürü Çiğdem Toraman, “2012 yılında sektörde ilk üçe girmek istiyoruz. Yeni ürün segmentleriyle internetin departman store’u olmayı hedefliyoruz” dedi.