Güncelleme Tarihi:
DOĞAN Online ve Vakko ortaklığıyla kurulan e-ticaret ve private shopping (özel alışveriş) sitesi Daybuyday.com, kısa sürede 1.5 milyon üyeye ulaştı. Mart 2011’de pazara iddialı giriş yaptıklarını belirten Daybuyday.com Genel Müdürü Çiğdem Toraman, 2012 için hedeflerini sektörde ilk üçe girmek olarak koyduklarını söyledi. Daybuyday.com’un internet, yayıncılık ve perakende gücü olan iki grubun deneyimiyle kurulduğunu dile getiren Toraman, “Her ay yüzde 50 büyüyoruz. Üye sayımızı 1.5 milyona çıkardık. İnternetin departman store’u (çok katlı mağazacılık) olmayı hedefliyoruz” dedi.
Sezona göre her ürün var
Toraman, ağırlık tekstilde olmak üzere her ürün gamında satışları bulunduğunu dile getirerek, şunları söyledi: “Elektronik de çok iyi satıyor ama asıl işimiz tekstil, ayakkabı, çanta ve aksesuvar. Sitemizde pek çok marka ve kategori var. İnternetin departman store’u olmayı hedefliyoruz. Ciromuzda tekstil en üst sırada. Daha sonra ayakkabı ve çanta geliyor. İhtiyaç olan her şeyi satan bir siteyiz. Sezona göre her türlü üründe kampanya yapıyoruz.”
Yeni ürün segmentleri
Şu anda 750 civarında markanın kampanyasını yaptıklarını dile getiren Toraman, şunları anlattı: “Günde 10-15 tane kampanyamız oluyor. İnternetten satın almada fiyat hâlâ önemli bir parametre ama biz bunu ürün nedeniyle tercihe kaydırmaya çalışıyoruz. Sitede ana kategoriler olarak kadın, erkek, çocuk, ev ve elektroniği var. Sektörle beraber yavaş yavaş gıda alanına da gireceğiz. Ayrıca mobilya da daha fazla yer alacak. Beyaz eşyaya da geçeceğiz. Ürün segmenti talebe göre genişleyecek.”
Yılbaşı için 60 kampanya
Yılbaşına yönelik de satışları olduğunu dile getiren Toraman, şu bilgileri verdi: “İçinde 60 kampanyanın yer aldığı bir konsept yarattık. Yılbaşıyla ilgili akla ne gelirse koyduk. Sitede hem hediyelik hem de ev için alınabilecek her şey var. Çikolata dahil olmak üzere her şeyi koyduk. Eğer müşterinin ihtiyaçlarını takip edebiliyorsanız, bu otomatik olarak satışlara yansıyor. Yani her gün bir önceki günden daha üst seviyede ciro ve adet yakalıyoruz.”
E-ticaretin cirosu 22 milyar dolar oldu
E-TİCARET ve private shopping sektöründe sıkı rekabet olduğuna da işaret eden Çiğdem Toraman, şöyle konuştu: “Elbette bu sektörde de bir sirkülasyon olabilir. Dayanabilenler ve yatırım alabilenler ayakta kalabilecek. 2011’de de açılan ve kapanan pek çok site var. Bu durum her sektörde var ama bizim sektörde daha hızlı oluyor. Sektörde müşteri ihtiyaçlarına göre dönüşecek. Herkes değişecek ve gelişecek. Türkiye’de bu yıl elektronik ticaret yılı 22 milyar dolarla kapatmasını bekliyoruz.”
Alışverişte kadınlar ciroda erkekler önde
ÇİĞDEM Toraman, “1.5 milyon üyemizin yüzde 30’u İstanbul’da. Erkek üye sayımız kadınlara göre biraz daha fazla. Ama adet olarak harcamada kadınlar daha üstte, ciro olarak harcamada ise erkek daha önde. Erkekler daha az alıyor ama daha pahalı şeyler alıyor” diye konuştu. Yurtdışına satış da planladıklarını dile getiren Toraman, “Özellikle Türklerin yaşadığı ülkelerden çok talep geliyor. Gelecek yıldan itibaren yurtdışı satışı da başlatmayı planlıyoruz” dedi.
Lüks markaları daha çok İstanbul dışına satıyoruz
İNTERNETTEKİ kampanyaların markaların satışını da etkilemediğini dile getiren Çiğdem Toraman, şunları dile getirdi: “Bir marka sezona yeni girdiğinde biz ürününü koymuyoruz. Marka indirime girmek üzereyken kampanyaya koyuyoruz. Marka kendi dağıtım kanalında sorun olmayacak şekilde organizasyonu yapıyor. Her markanın interneti yeni bir mağaza olarak görmesi gerekir. İstanbul dışındaki birinin Beyoğlu’ndaki ürüne ulaşma şansı yok. Bizler iyi markaları aslında daha çok İstanbul dışına satıyoruz. Çünkü onların bu markalara ulaşama şansı yok. Zaman ve mekandan da tasarruf ettiriyoruz. İnternetten alışveriş ekonomi de yaratıyor. Firmalar private shopping için özel koleksiyon bile üretiyor.”
İnternetten giyim eşyası almaya alıştık
TÜRK tüketicilerin internetten tekstil ürünü almaya da alıştığını vurgulayan Çiğdem Toraman, şunları söyledi: “Herkes bedenini biliyor. Uymaması durumunda da geri gönderilerek değiştiriliyor. Müşteri artık bana olur mu, olmaz mı diye kaygılanmadan alışveriş yapıyor. İadeyle ilgili sorun yaşamıyoruz. Kargo ve iade konusunda hiçbir sorun yaşatmıyoruz.”