Teknoloji günlük hayatımızın bir parçası oldu ve günümüzde okul öncesi dönem çocuklarının da teknolojik araçlara olan ilgilerinin giderek artıyor. Okul öncesi dönem çocukları teknolojik araç-gereçlere kolayca ulaşabildikleri bir çağda dünyaya geldiler. Neredeyse her evde bulunan teknolojik araçlar çocukların ilgisini çekiyor.
#Konuk YazarGeçmişten günümüze yapılan birçok araştırmanın sonuçları geleneksel yaklaşımın aksine bilgiyi bireyin kendisinin yorumlandığı ve oluşturulduğu savunulur. Bu görüş, çocuk merkezli yaklaşımının benimsenmesini sağlar. Çocuklara evde ve okulda bu yaklaşımla oluşturulan deneyimlerle karar verebilen, farklı çözümler üretebilen sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmesini sağlar.
#MatematikOyun. insanlık tarihi boyunca çocuğun en sevdiği bıkmak ve bilmediği uğraşı olmuştur. Tüm gün oyun oynayan ya da oynamak isteyen çocuklarınızın boş vakit geçirdiğini ya da sadece eğlendiğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz demektir. Çünkü bir çocuğun sevgiden sonra gelen en önemli ihtiyacı olan oyun, çocukların gelişiminin de en büyük destekçisidir. Tarihin en eski dönemlerinden beri oyun ve oyuncaklar, çocuğun günlük yaşamının odak noktasında yer alır. Oyuncağın ve oyunun tarihi insanlık tarihi kadar eskidir. Aynı zamanda, oyun ve oyuncaklar, ortaya çıktıkları dönemlerin günlük yaşamına ayna tutan sessiz tanıklardır. Zamana ve kültüre coğrafyaya göre değişir ama yok olmazlar..
#DOÇ. DR. NALAN KURU KİMDİR?Erken çocukluk dönemi, insan yaşamının ilk sekiz yılını kapsayan dönem olarak kabul edilir. Erken çocukluk döneminin insan gelişimine temel oluşturacak becerilerin ve alışkanlıkların kazanıldığı kritik bir dönem olduğunu tüm dünya tarafından kabul edilir. Öğrenme yaşam boyu devam eder ve bu dönemde yaşamın hiçbir döneminde olmadığı kadar hızlı bir gelişme ve öğrenme süreci yaşandığını gösterir.
#Sosyo-Kültürel KuramTürkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ve Erken Çocukluk Eğitimi Dünya Organizasyonu (OMEP) Türkiye Milli Komitesi işbirliğiyle 23-25 Nisan'da çevrimiçi yapılan "2020-2021 Okul Öncesi Eğitim Konuşmaları-Çocuğa Bakış ve Güncel Eğilimler" etkinliğinin sonuç bildirgesinde, öğretmen-aile-çocuk üçgeninden kaliteyi inşa etmenin gerekliliği vurgulandı.
#OMEP