Öğrenme güçlüğü; çocukların akademik başarılarını, bilişsel ve dil gelişimlerini ve sosyal ilişkilerini olumsuz etkileyen ancak normal ve normalin üzerinde zeka seviyesi ile seyreden bir bilişsel bozukluk. Öğrenme güçlüğü olan çocuk dinleme, konuşma, okuma, yazma, mantık yürütme, problem çözme ya da matematik alanındaki yeteneklerin kullanımında zorluk yaşar. Aynı zamanda, kişinin bilgiyi depolaması, işlemlemesi ve üretmesi konusunda da zorluk çekmesine neden olan ve mevcut koşullarda ömür boyu devam eden bir süreç.
#Öğrenmede Güçlük Yaşayan Çocuklarİster yakın tarihli deprem gibi bir felaket, ister araba kazası olsun, ya da bir aile içinde yaşanan uzun veya kısa süren ve şiddet içeren bir süreç olsun, bu olaylar ‘travmatik süreçler’ olarak adlandırılır. İyi de, travmanın çeşidi, şiddeti, süresi ne olursa olsun bazı insanlar çok, bazıları ise hiç etkilenmiyor. Travmayı nasıl tanımlayacağız?
#Çdcukİzmir'de zihinsel engelli çocuklar, kağıt katlama sanatı origami yoluyla kodlama eğitimi alıyor. Kağıt katlayarak el becerilerini, beyin ve kasları arasındaki iletişimi geliştiren özel çocuklar, kodlamanın soyut kavramlarını origamideki yönlendirmeler sayesinde öğreniyor.
#KodlamaBir öğrenme güçlüğü olan Disleksi'yi anlatan Disleksi Öğrenim Güçlüğü Derneği Başkanı Atıf Tokar, "Disleksi bir öğrenme farklılığıdır. Disleksi asla hastalık değildir. 1994 yılında Dünya Sağlık Örgütünün disleksiyi öğrenme farklılığı olarak tanımlamasıyla disleksi dünya literatürüne girmiştir" dedi.
#Disleksi