İlk kez 2011 başında gündeme gelen ama ticari olarak Kasım 2017’de resmiyet kazanan ‘yerli otomobil’ projesine ilişkin ilk somut örnekler aralık başında ortaya çıkacak. ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) bünyesindeki mühendis ve tasarımcılar tarafından geliştirilen 2 ön gösterim aracı, yani yürüyen SUV prototipleri kasımda geliyor. Bu araçlar aralık başında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla tanıtılacak.
#YazarKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriDünya çapında yapılan bir araştırma 256 futbol yıldızının herkesin hayallerini süsleyen lüks otomobillere sahada ne kadar süre koşarak sahip olabildiğini ortaya koyuyor. Messi’nin 200 bin Euro değerindeki Ferrari’sini almak için 31 dakika koşması yeterliyken, Ronaldo son oyuncağı 1.5 milyon Euro’luk Bugatti’yi almak için 5 saat oynaması gerekiyor. Listenin zirvesinde ise 11 dakika koşup Nissan Micra’ya binen Jesus Navas var.
#Nissan MicraDünyanın en büyük otomobil fuarına ev sahipliği yapan Paris, bu yıl kapılarını 7 markanın katılmaması, katılanların da tasarruf tedbirleri almasıyla oldukça sönük açtı. Fuarın uluslararası itibarını adeta Türkiye’de üretilen 9 yeni model kurtardı. Toyota, Fiat, Renault, Hyundai ve Honda standlarının yıldızı Türkiye’de üretilen bu modeller oldu.
#Paris Otomobil Fuarı- Kurlarda yaşanan artış nedeniyle piyasada 40 bin liranın altında "sıfır otomobil" bulunamıyor- Tasarruflu yakıt tüketimi ve vergi avantajı gibi nedenlerle tercih edilen "küçük sınıf" otomobillerin 1000-1200 cc motor hacmine sahip modellerinde bile 40-50 bin lira seviyesinde seyreden fiyatlar, 1300-1400 cc motor hacimli olanlarda 50 bin liradan 70 bin liraya kadar çıkabiliyor
Döviz kurlarında son aylarda yaşanan dalgalanmanın etkisiyle sıfır otomobillerin en düşük motor gücü ve donanıma sahip modellerinde bile taban fiyat, 40 bin lirayı buldu. Yılın ilk çeyreğinde 10 markaya ait 21 model 40 bin liranın altındaki fiyatlarla satılırken, ikinci çeyreğin sonunda fiyatı söz konusu rakamın altında olan model sayısı 12'ye düştü.
#Otomobil2010 yılında Paris’te yaptığı açıklamada, Nissan’ın Türkiye’deki pazar payından memnun olmadığını belirten Renault ve Nissan CEO’su Carlos Ghosn, Renault’nun başarısını örnek göstererek, Türkiye’de Nissan’ın büyümesi için üretim yapmasının kaçınılmaz olduğunu söylemişti.
Daralan zorlu pazar şartlarında, satış paylarını korumaya ya da artırmaya çalışan otomobil firmalarının kampanya yarışı kızıştı.Türk otomobil pazarında faaliyet gösteren yerli ve yabancı firmalar, “kur sabitleme, peşin fiyat indirimi, uzun vadede sıfır faiz, hatta sıfırın altında faiz imkanı” gibi cazip fırsatlar sunuyor.
2003 yılında yayın hayatına başlayan Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin 4 yıl önce başlattığı Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ’Otobil’ yaşanan tüm olumsuz koşullara ve krizlere rağmen hiç bir kesintiye uğramadan yoluna emin adımlarla devam ediyor.
Otomotiv firmalarının Türkiye pazarına sunduğu spor otomobil modellerinin sayısı hızla artıyor. Özellikle son yıllarda satışa sunulan modellerle birlikte Coupe-Cabriolet sınıfında yer alan model sayısı 60’a yaklaşıyor. Hemen hemen her markanın en az bir modelle temsil edildiği bu sınıfta satış rakamları son yıllarda artarken, satılan spor otomobillerin çoğunluğunu ise ’üstsüz’ modeller oluşturuyor.