2014’te oje ve parfüm üretimiyle 3 milyar dolarlık hacme sahip kozmetik dünyasına adım atan Koton, nisandan itibaren ‘Koton Beauty’ markalı makyaj ürünlerini de piyasa sunuyor. Koton Eş Başkanı Gülden Yılmaz, “Koton markasıyla 7/24 hayatın her alanına dokunup uygun fiyatlı ürünler üretmeyi hedefledik” dedi.
Haziran ayında Koton markasının yüzde 50’sini 500 milyon dolara satan Yılmaz Yılmaz, “Paranın bir kısmı şirketin içinde, markaya gitti. Kalanı da benim, Gülden’in ve çocukların dünyalığı olarak mevduat hesabında duruyor. Parayla yatırım için vaktin olmalı. Paran mı var derdin var” dedi.
Türkiye'de hazır giyim sektörü hareketli günler yaşıyor. Bugün Boyner'in Boğaziçi Giyim Sanayi'ndeki yüzde 50 payını Benetton'a devretmesi ile sene başından bu yana yabanclara gerçekleşen hisse devri ve ortaklık sayısı dörde ulaştı. Sektör uzmanları yabancı firmaların hızlı büyüyen Türkiye pazarına girmek istediklerini, ayrıca bu satışların bir trend haline geldiğini söylüyor.
Erkek giyim markaları Tween, Damat ve D’S Damat’ı bünyesinde bulunduran Orka Group, azınlık hisselerinin satışı için New York merkezli uluslararası yatırım şirketi Investcorp ile anlaşma imzaladı. Orka Group’tan yüzde 30 hisse alan Investcorp’un kurucu CEO’su Nemir Kırdar, 1960 askeri darbesinde sorgu sırasında kalp krizinden ölen Sağlık Bakanı Lütfi Kırdar’ın yeğeni.
Türkiye'de güvenlik sektörünün önde gelen firmalarından Pronet'in Londra merkezli Cinven'e satılmasının ardından Türk firmalarının yabancılara satışı yeniden gündeme geldi. Yılbaşından bu yana yabancıların satın aldığı firmaları için 12 milyar TL'ye yakın bir rakam ödediği tahmin ediliyor.