Koton yüzde 50’sini Turkven’e sattı

Güncelleme Tarihi:

Koton yüzde 50’sini Turkven’e sattı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 23, 2012 00:00

Türkiye’nin büyüme rekortmeni hazır giyim markası Koton, yüzde 50’sini özel girişim sermayesi Turkven’in sahibi olduğu Hollanda merkezli Nemo Apparel BV’ye yaklaşık 500 milyon dolara sattı.

Haberin Devamı

Türkiye’de olduğu kadar dünya perakende piyasasında da başarısı dikkat çeken Koton’un kurucuları Gülden ve Yılmaz Yılmaz şirketin yönetiminde kalmayı sürdürecek ve yurtdışında hali hazırda göz dolduran mağazalaşma atağı daha da hızlanarak devam edecek. Yılmaz Yılmaz, Rekabet Kurumu’nun onayını bekleyen sürecin başladığını belirterek, onay sürecinin ardından hedef ve stratejilerini açıklayacaklarını söyledi.

Şirket çalışanlarına mektup

Rekabet Kurumu’nun onayını bekleyen anlaşmanın ardından Koton Eş Başkanları Gülden Yılmaz ve Yılmaz Yılmaz çifti ve Genel Direktör İbrahim Kanburoğlu tüm çalışanlara, yurtiçi ve yurtdışı distribütör ve işortaklarına bir mektup gönderdi. Koton’un tüm istatistikleri istatistikleri alt üst edercesine son dönemin sektördeki en hızlı büyüyen ve en gözde firmalarından biri olduğu vurgulanan mektupta şu ifadeler dikkat çekti: “Son beş yılda ciromuz neredeyse 7 kat büyüdü. Çalışan sayısı, mağaza adedi ve metrekare büyümesi ile Türkiye’nin dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Şimdi sıra, beraberce ortaya koyduğumuz vizyonu gerçekleştirmeye ve Koton’u dünya markası yapmaya geldi. Bunu da hep beraber yapacağız.”

Yabancıların ilgi odağında

Haberin Devamı

Mektupta, Koton’un uzun süredir tüm yatırımcıların, fonların ilgi odağı haline geldiği belirtilerek, “Yaptığımız titiz görüşmeler sonucunda, şirketimizi çok kısa sürede çok daha ileri noktalara taşıyabilecek bir güç birliğine gitmekle ilgili adım atmaya karar verdik. Konunun resmi makamlarca onaylanması süreci başlatıldı” denildi. Pek çok yabancı fon ve markanın bugüne kadar ilgi gösterdiği Koton, Turkven ile yaptıkları anlaşmanın Rekabet Kurumu’nca onaylanmasını bekliyor.

1 milyar TL ciro hedefi

Koton’un şu anda 200’ü Türkiye’de, 84’ü yurtdışında olmak üzere 300’e yakın mağazası bulunuyor. Türkiye ile birlikte 24 ülkeye yayılan Koton’un şu anda 700 milyon TL ciroya sahip ve 2012 yılı için 1 milyar TL ciro hedefliyor. 2012’de zincire 51 yeni mağazanın daha eklenmesi planlanıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!