Güncelleme Tarihi:
HAZİRAN ayında yüzde 50 hissesini 500 milyon dolara özel girişim sermayesi Turkven’in sahibi olduğu Hollanda merkezli Nemo Apparel BV’ye satan Koton’un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Türk hazır giyim sektöründeki en yüksek bedelli satışa imza attıklarını belirtti. Yılmaz, “Satışın ardından bir miktar ödemeyi bu yıl aldık. Bir miktar da 2013’te alacağız. Markayı taksit taksit sattık denebilir. Yarattığımız sinerjiden ortaya çıkan performansı da paylaşmaya devam edeceğiz” dedi.
BÜYÜK YURTDIŞI PLANI
Yılmaz Yılmaz, Turkven’e satışın ardından yurtdışı vizyonlarının genişlediğini belirterek, Asya için büyük planlar yaptıklarını söyledi. Yılmaz şöyle konuştu: “Turkven’in ortaklarından biri 350 milyar dolara sahip Singapurlu bir fon. O kadar büyük bir ortağımız var! Endonezya’da yatırımları bulunuyor. Asya’ya herkes Çin’den giriyor ama Tayland, Endonezya ve Filipinler daha avantajlı. Asya’ya girmek için bu pazarları inceliyoruz. Türkiye pazarına girişleri olay olan global devler beklendiği performansı gösteremedi. Bunun nedeni bizim gibi yerel markalar. Pazarı global rakiplere karşı aslanlar gibi savunuyoruz.”
PARAMIZ MEVDUATTA
Satışın ardından aldıkları parayı nasıl değerlendirdikleri sorusu üzerine Yılmaz Yılmaz şöyle konuştu: “Satışın ardından aldığımız paranın bir kısmı şirketin içinde, markaya gitti. Kalanı da benim, Gülden’in ve çocukların dünyalığı olarak mevduat hesabında duruyor. Parayla yatırım için vaktin olmalı. Paran mı var derdin var. Belki gayrimenkul yatırımı yapabiliriz.”
‘Bizi alın’ diye gelen markalar var
TURKVEN ortaklığında ilk hedefin Koton’u büyütmek olduğunu belirten Yılmaz Yılmaz, “Gelecekte ortak yatırım yapabiliriz. Birkaç tane firma bizimle temas kurdu ve ‘Bize ortak olun’ diye teklif getirdi. İyi bir fırsat çıkarsa bunu değerlendiririz ama önceliğimiz Koton” dedi.
5 kıtada 3 milyarlık ciro hedefi koydu
KOTON Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, yaptıkları anlaşmaya göre Turkven’in Koton’da 5-10 yıl kalacağını belirterek, sözleşmeye çıkarken hisseleri yerli ve global rakiplere satmama şartı koyduklarını kaydetti. Koton Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gülden Yılmaz ise 91’i yurtdışında 300 mağazaya ve 863 milyon TL ciroya sahip olduklarını hatırlatarak, “Şu anda 24 ülkede varız. 2023 vizyonumuz 5 kıtada var olmak. 2016 yılı için 650 mağaza, 900 bin metrekare satış alanı ve 3 milyar TL ciro hedefi koyduk” yorumunu yaptı.
Komşuda kriz sonrasına bakıyoruz
GÜLDEN Yılmaz, yurtdışı operasyonlarla ilgili şu bilgileri aktardı: “Yunanistan’da iki mağazamız vardı. Sürekli eylemlerin olduğu ve 10 kez camları kırılan Omonya Meydanı’ndakini kapattık. Bir AVM’de olan mağazayı ise 2 kattan fazla büyüttük. Şimdi Ermuya yakınlarında 1700 metrekare bir mağaza açacağız. Yunanistan’da kriz sonrasını düşünerek yer tutuyoruz. Oportünist davranıyoruz. Irak ve Libya’da ikinci mağazaları açtık. İran’a Tebriz’den girme niyetimiz var. Körfez bölgesinde mağaza sayımız 40’a ulaştı. 12 mağazamız olan Rusya’da 1000 kadını ölçerek kalıplar hazırladık. Ruslar kırmızı, bordo ve haki sevmiyor. ”