Son yıllarda iletişimimizin çoğu sanal ortama taşındı. Ve bu iletişim şeklinin zamanla kendine özgü bir dili oluştu. E-posta yazarken kullandığımız söz kalıplarından WhatsApp sohbetlerinde seçtiğimiz emojilere her şey ‘dijital beden dilimizi’ oluşturuyor. İşin uzmanı “Dijital ve fiziksel iletişim arasındaki makası çok açmamak lazım. Yani gerçekte sarılmayacağımız birine sanal dünyada da öpücük emojisi göndermemek gerekiyor” diyor.
#Dijital Beden DiliClubhouse pandemiyle birlikte hayatımıza hızlı bir giriş yaptı ve pandemi etkileri azalırken aynı hızda çıktı. Bu yılın ilk yarısında uygulamanın indirilme oranı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 80 düştü. Uzmanlar, Clubhouse özelindeki bu düşüşün sosyal ses uygulamalarının sonu anlamına gelmediğini belirterek, son dönemlerde Twitter’ın Spaces’inin ön plana çıktığı bilgisini veriyor.
#ClubhouseUzmanlar, çocukların dijital mecralarda geçirdiği zamanın pandemi döneminde arttığına işaret ederek, anne ve babaların dijital dünyada da ebeveynlik rolü üstlenip çocuklarına bilinçli internet ve teknoloji kullanımı konusunda eğitim vermesi gerektiğini belirtiyor.
#TeknolojiDijital İletişim Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova, Türkiye firmalarının doğru dijitalleşme yöntemlerini kullanarak ihracatlarını yüzde 30 artırabileceğini ifade ederek, "Teknolojinin her anımızı sardığı bir dönemde ihracat için dijitalleşme olmazsa olmaz." dedi.
#Nabat Garakhanova