Güncelleme Tarihi:
İslam Konferansı Gençlik Müdürlüğü yapan 5 dil bilen Garakhanova artık girişimci. “57 farklı ülkeden kişiyle çalışıyordum. Sürekli seyahat halindeydim. Her zaman da modaya meraklıydım. Her zaman tasarım markalarına meraklıydım. İngilizce, Fransızca, Rusça, Arapça ve Türkçe biliyorum. Görevimden ayrıldıktan sonra 3 ay düşündüm ve karar verip startup kurmak için adım attım” diyen Garakhanova, siyasetle, dünya sorunlarıyla ilgisinin her zaman devam edeceğini ancak içindeki “girişimcilik ruhu”nun da kendisini çok heyecanlandırdığını anlatıyor.
Garakhanova “tasarım markaları”na odaklanan Mezo Moda’nın kurucularından. Şirketin ilk adımı bir süredir dünyaya hızla yayılan son dönemde İtalya’nın en trendi çantalarından biri olarak atak yapan ‘O bag’leri Türkiye’ye getirmek oldu.
50 ÜLKEDEN SONRA TÜRKİYE’DE
‘O bag’ İtalyan Full Spot şirketinin markası. Aslında şirket ilk çıkışı O clock saatleriyle yakaladı. Değiştirilebilir kadrana sahip slikon saatlerin ardından kauçuktan yapılan modüler el çantası ‘O bag’ler 2012’de çıktı. Kendi çantanı yapma özgürlüğü veren bu çantalar hızla İtalya’dan dünyaya yayıldı.
Full Spot, tüm Avrupa, ABD, Avustralya, Japonya, Güney Kore ve Güney Afrika Cumhuriyeti de dahil olmak üzere 50’nin üzerinde ülkede bulunuyor. Bu ay Türkiye’ye Mezo Moda ile giriş yapan marka ilk mağazasını Kanyon’da açtı. Mezo Moda, markanın Türkiye’de ile birlikte Azerbaycan ve Gürcistan haklarını da aldı. Garakhanova, “Marka Türkiye’ye yeni geliyor ama Türkiye’de bu markanın takipçileri ve müdavimleri var. Mağazalaşma sürecimiz olacak” diyor. O bag Türkiye’de franchiselarla büyüyecek. Garakhanova ilk adımda 20 mağaza açılmasını planlıyor.