Siber güvenlik araştırmacılarının elde ettiği son verilere göre 2019’da Türkiye’de toplam 48.826 kullanıcı mobil telefonları üzerinden saldırıya uğradı. 2019’da artış gösteren mobil reklamcılık Truva atları ve takip yazılımları, akıllı telefon kullanıcılarının kişisel verilerini tehdit etti. Mobil reklamcılık Truva atlarının hedef aldığı kullanıcı sayısı 2018’e kıyasla üç kat artarak tüm tehditlerin %63’ünü oluşturdu. Taciz yazılımları da 2018’e göre iki kat arttı. Yıllık “Mobil Zararlı Yazılımların Gelişimi” raporunun en çok öne çıkan bulguları arasında bunlar yer aldı.
#HackerAmazon Web Services (AWS); start-uplara, işletmelere ve AWS meraklılarına çeşitli ücretsiz aktiviteler, eğitim atölyeleri ve etkinlikler sunan Türkiye'deki ilk Pop-Up Loft’u tamamladı. Galata Rum İlköğretim Okulu’nda 16 Eylül - 27 Eylül 2019 tarihleri arasında gerçekleşen AWS Pop-up Loft Istanbul, sistem kuruculara, girişimcilere ve geliştiricilere, güçlü ve başarılı bulut tabanlı uygulamalar oluşturmalarına yardım edecek AWS kaynaklarına ve uzmanlarına erişim imkânı sundu.
#AmazonSmarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! Conferenceİnteraktif Reklamcılık Derneği IAB tarafından ilk kez 2015 yılında düzenlenen ve son 7 yıldır Akbank’ın ana sponsorluğunda Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Akbank UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı, bu yıl 10’uncu kez düzenlendi. UniChallenge+, dijital reklamcılık ve pazarlama iletişimi sektörü için genç yetenekler yetiştirmeyi amaçlıyor.
#Unichallenge+Altmışlı ve yetmişli yıllar enformasyon toplumu teorilerinin ışığında dijital devrimin ayak seslerinin duyulmaya başlandığı yıllardı. Doksanlı yılların sonlarından itibaren ise diğer tüm alanlarda olduğu gibi medya alanının da dijital ortamlara yöneldiğini gördük. Hatta medya ürünleri, dijital dönüşümün ateşleyicisi konumundaydı.
#Konuk YazarCES 2024 fuarı için geri sayım başladı. Her yıl Las Vegas, Nevada'da düzenlenen dünyanın en büyük tüketici elektroniği ve teknoloji fuarı olan CES (Consumer Electronics Show), bu yıl da kapılarını pek çok teknoloji firmasına açacak. Yeni ürün ve teknolojileri tanıtmak, sektör profesyonellerini bir araya getirmek, işbirliklerini teşvik etmek ve tüketici elektroniği endüstrisindeki son trendleri sergilemek amacıyla düzenlenen CES, bu yıl da dikkatleri üzerine çekecek. Peki, CES 2024 ne zaman başlıyor? İşte, tarih detayları
#CesRekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, son dönem çalışmalarına ilişkin detaylı açıklamada bulundu. Küle "Son yıllarda hem beşeri hem de bilişim teknolojileri alanındaki yatırımlarımız sayesinde artan başarılı inceleme süreçlerimiz, para cezalarındaki artışı da beraberinde getirmiştir. Son on yılın verilerini incelediğimizde, verilen cezaların %87 sinin son 4 yıl içinde verildiği görülmektedir. Bu 4 yıl içerisinde toplamda 10.4 milyar TL para cezası verilmiştir" dedi.
#Birol KüleTürkiye 2022 yılı Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre toplam yatırımlar rekor düzeyde artarak 63,89 milyar TL’ye ulaştı. Medya yatırımları 52 milyar 92 milyon TL’ye, reklam yatırımları ise 10 milyar 97 milyon TL’ye yükseldi.
#Reklamcılar DerneğiMarketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen ve Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) destek verdiği Brandverse Awards’ta kazanlar ödüllerine kavuşuyor. 30 Haziran’da Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşecek olan Brandverse Awards Ödül Töreni’nde pazarlama ve reklam sektörünün en başarılı projeleri ödüllerine kavuşacak. Ödül töreni Brandverse Awards ve Marketing Türkiye YouTube kanallarının da canlı olarak yayınlanacak…
#Brandverse AwardsSamsung Electronics Türkiye’de 5 yılı aşkın süredir Mobil İş Birimi Pazarlama İletişimi Ekip Lideri olarak görev alan ve çeşitli sorumluluklar üstlenen Gökhan Alacahanlı, 01.02.2022 tarihi itibarıyla Samsung Electronics Türkiye Mobil İş Birimi Pazarlama Yönetimi Grup Müdürlüğü görevine getirildi.
#SamsungDijitalleşme tüm hızıyla gelişmeye devam ederken, pandemi ile tanıştığımız sosyal mesafe kuralları yeni nesil iletişim ortamlarına açılan yeni bir evrenin kapılarını daha hızlı aralamamıza neden oldu. ‘Ses ve video’ temelli dijital dünyanın geleceğini ve her alanda genişleyen mobil yaşamın etkilerini konuşmak üzere Sosyalink Podcast Ajansı Kurucusu ve Dijital İletişim Stratejisti Özcan Yazıcı ile bir araya geldik. Bugün metaverse olarak adlandırılan kurgusal evrenin teknoloji ve dijital devrimin ‘ustalık dönemi’ olduğuna dikkat çeken Yazıcı, “Avatarlarımızla dolaşacağımız ortamlarda en önemli aracımız sesimiz ve görüntümüz olacak,” dedi.
#Dijital Dönüşüm