Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye'de elektronik ticaret (e-ticaret) hacminin 2019 yılı itibarıyla 136 milyar lira olarak gerçekleştiğini belirterek, "Bu senenin ilk 5 ayında, özellikle de Kovid-19 salgını sürecinde e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 artışla 63,3 milyar lira olarak gerçekleşti." dedi.
#E-TicaretTicaret Bakanlığı’nın raporuna göre, Türkiye’deki e-ticaret hacmi 2023’te bir önceki yıla göre yüzde 115.15 artarak 1.85 trilyon TL’ye çıktı. E-ticaret hacminden en büyük payı ise 233 milyar TL ile beyaz eşya ve küçük ev aletleri aldı. Rapora göre, 2022’de yüzde 15 oranında gerçekleşen taksitli ödemelerin payı 2023’te yüzde 16.5’a çıkarken; sektörlere göre ortalama taksit sayısı ise 2 ila 5 taksit arasında değişti.
#Ticaret BakanlığıTicaret Bakanlığı bünyesindeki Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerine göre, Türkiye’nin 2021 yılında e-ticaret hacmi 381.5 milyar lira olarak gerçekleşti. Bu dönemde, e-ticaretten verilen sipariş adedi sayısı geçen yıla göre yüzde 46 arttı ve 3 milyar 347’ye ulaştı.
#Ticaret BakanlığıBirleşmiş Markalar Derneği ve Trendyol, yerli perakende firmalarını online kanallar üzerinden global pazarlara açmak üzere işbirliği yaptı. Türk ürünlerinin dünyada tanınmasını destekleyeceklerini belirten Trendyol Grup Başkanı Çağlayan Çetin, “Online ticaret için üç yılda 500 milyon dolar yatırım yapacağız” dedi.
#E-TicaretDüğünler için verilen izin uzun süredir planlarını erteleyen binlerce çifti harekete geçirdi. Düğün mekânları günde 2 etkinlik için anlaşma yaparken, e-ticarette mobilya ve beyaz eşya alışverişleri yüzde 30 arttı. AVM’lerdeki çeyiz seti satışları yeniden ivmelendi. Bu yıl 750 bin düğünün yapılmasını beklediklerini söyleyen sektör temsilcileri, gelinlikçiden mobilyacıya, kuyumcudan çiçekçiye kadar her esnafın bu hareketlilikten etkilendiğini söyledi. Hem mekânlarda hem de eşyalardaki yüksek fiyat artışı ise evlenecek çiftleri düşündürüyor.
#GazetehaberleriKovid-19 salgının ekonomik faaliyeti sekteye uğratmasıyla geçen yıl daralma kaydeden ABD ekonomisi, bu yıla güçlü bir başlangıç yaptı. Ülke ekonomisi yılın ilk çeyreğinde yüzde 6,4'lük büyüme performansı gösterirken, sağlanan mali destekler ekonomik büyümeyi hızlandırdı.
#ABDDeloitte’un her sene hazırladığı Perakendenin Küresel Güçleri raporu yayımlandı. Rapor en büyük 250 perakende şirketinin ortalama şirket büyüklüğünün 19,4 milyar dolara yükseldiğini ortaya koyuyor. Listede bu sene de Türkiye’yi BİM Birleşik Mağzacılık A.Ş. ve A101 temsil ediyor.
#BimSevgililer Günü bu yıl koronavirüs gölgesinde kutlanıyor. Pandemi nedeniyle online satışlarda daha büyük artışlar bekleniyor. Daha çok elektronik, kuyum ve hobi ürünlerinin satışlarında artış beklediklerinin altını çizen sektör temsilcileri, hafta sonuna denk gelen sevgililer gününde otel rezervasyonlarının da arttığına dikkat çekiyor.
#Gazetehaberleri2020’de pandemi etkisiyle hızla gelişen e-ticaret sektörü yılı 200 milyar liralık büyüklükle kapattı. Neredeyse her platform yüzde 50 büyüme gösterirken, istihdamdaki büyüme yüzde 40 oldu. Sektör temsilcileri aynı ivmenin 2021’de de devam edeceğini belirtiyor. Bu yıl markaların dijital kanallarına kaydolan kişi sayısı ise yüzde 34 artarak, 110 milyonu aşarken, ortalama sepet tutarı da 339 lira oldu. Yılın öne çıkan ürünü ise şüphesiz robot süpürge.
#GazetehaberleriOcak-eylül döneminde sektörün ihracatına en büyük katkı yüzde 35,8’le küçük elektrikli ev aletleri grubundan geldi. EVSİD Başkanı Burak Önder "Pandemiyle birlikte mart-nisan ve mayıs aylarında yüzde 51’e varan daralmalar yaşadık. Yeni normalin başlangıcı olarak kabul edilen haziranda ise yüzde 33 büyüme yakaladık" dedi.
#EVSİDEv ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği Başkan Vekili Talha Özger "Türkiye en çok yüzde 35'lik oranla elektrikli küçük ev aletleri ihraç ediyor. Avrupalı firmalar pandemi nedeniyle tedarik zincirlerini değiştiriyor. Ülke olarak bu bölgedeki fırsatları iyi değerlendirir ve kalıcı olursak hem sektörümüze hem de ülkemizin cari açığının kapanmasına ciddi katkımız olur" dedi.
#EVSİD