TCMB "Kart ile yapılan harcamaların artmasında kartlı ödeme yöntemlerinin kullanım kolaylığı sunması, salgın dönemiyle birlikte temassız ödeme tercihinin hızlı bir şekilde artması ve nakit taşımanın azalması da önemli bir yer tutuyor" açıklamasını yaptı.
#Merkez BankasıVisa, Avrupa’nın Akdeniz’e kıyı ülkelerinde seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2023 yılı sonuçlarını açıkladı. Analiz sonuçlarına göre 2023 yılında Türkiye’de turizm alanında gerek ziyaretçi sayısı gerek yabancı kart kullanımında yüksek çift haneli büyüme kaydedildi ve tüm zamanların turizm rekoru kırıldı. Son bir yıla bakıldığında ise Türkiye’de 2023 yılında kartlı ziyaretçi sayısı 2022’ye göre %20’ye yakın, turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar döviz bazlı %16’dan fazla arttı.
#Sponsorlu İçerikDijital ödemeler sektöründe faaliyet gösteren Visa, Avrupa’nın Akdeniz’e kıyı ülkelerinde seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2023 yılı sonuçlarını açıkladı. Analiz sonuçlarına göre 2023 yılında Türkiye’de turizm alanında gerek ziyaretçi sayısı gerek yabancı kart kullanımında yüksek çift haneli büyüme kaydedildi ve tüm zamanların turizm rekoru kırıldı. Son bir yıla bakıldığında ise Türkiye’de 2023 yılında kartlı ziyaretçi sayısı 2022’ye göre yüzde 20’ye yakın, turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar döviz bazlı yüzde 16’dan fazla arttı.
#VisaBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelBorsa İstanbul 100 endeksi, tüm zamanların en yüksek seviyesini 3 bin 927 puana taşıdı. Peki yükselişi hangi gelişmeler destekliyor? Yeni zirveler bekleniyor mu? Gedik Yatırım Müdür Yardımcısı Eda Karadağ hurriyet.com.tr’ye değerlendirdi.
#Borsa İstanbulPandemide değişen alışveriş alışkanlıkları kartlı harcamaları artırdı. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) ve Dünya Bankası verilerinden faydalanılarak yapılan Türkiye'de Kartlı Ödemeler 2021 araştırmasına göre, her sene katlanarak büyüyen kartlı ödemeler, 2021’de bir önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 50 artarak 1 trilyon 712 milyar liraya çıktı.
#Kartlı HarcamaTAMPF Başkanı Alp Önder Özpamukçu, 3'üncü çeyrek sonuçları itibarıyla perakende sektörünün yüzde 5 ‘lik reel büyümeye ulaştığını söyleyerek, modern perakendenin ülkenin büyüme oranının üzerinde büyümeyle ekonomiyi desteklediğini dile getirdi.
#Perakende Günleri 2019Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdür Yardımcısı Cenk Temiz, "Geçen yıl ocak ayında yapılan kartlı harcamaların 54 milyar lirası kredi kartından oluşurken, bu oran 2019'un ilk ayında 62 milyar lira olarak gerçekleşti. Yani yüzde 15 civarında bir artış yaşandı. Yıl sonunda kartlı ödemelerde yüzde 15'lik bir artış bekliyoruz. Yani kartlı ödeme tutarının enflasyon oranında artmasını bekliyoruz" açıklamasında bulundu.
#Bankalararası Kart MerkeziTürkiye’de ‘Süper Cuma’, ‘Şahane Cuma’, ‘Muhteşem Cuma’ ve ‘Efsane Cuma’ gibi isimler verilen Black Friday’de harcama rekoru kırıldı. Sadece 23 Kasım Cuma günü tüm Türkiye’de yapılan kartlı harcama tutarı 3.4 milyar liraya ulaştı.
#GazetehaberleriBankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre yabancı kartlarla haziran-eylül döneminde yapılan ödemeler geçen yıla göre yüzde 72 artarak 11 milyar liraya ulaştı. 2017 yaz döneminde yabancı turistler kartlarla en çok İstanbul’da ödeme yaptı.
#Bankalararası Kart MerkeziNFC teknolojisi sayesinde cep telefonları ile billboard’lar üzerinden alışveriş dönemi başlarken Visa Europe İnovasyon Bölümü Başkanı Guido Mangiagali, "Parmak iziyle alışveriş yapılacak günler de gelebilir. Türk bankalar talep ederse yenilikleri önce Türkiye’ye getirmek isteriz" dedi.
Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-Ticaret