Demet CENGİZ
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2004 01:47
Bayram tatili yüzde 27.8'i marketlerde olmak üzere 345 trilyon lira harcattı. Dört günde sadece marketlerde harcanan paranın tutarı 96 trilyon lira oldu.
KURBAN Bayramı tatili boyunca, toplam 345.4 trilyon lira tutarında kartlı harcama yapıldı. Bu harcamının 96.3 trilyon lirası market ve alışveriş merkezlerinde gerçekleşti.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, 31 Ocak-4 Şubat tarihleri arasındaki 5 günlük bayram tatili boyunca,
kredi kartlarıyla 8 milyon 523 bin 275 adet işlem yapıldı. 31 Ocak Arefe günü switch sisteminden 3 milyon 144 bin 332 adet işlem geçerken, geçtiğimiz Kurban Bayramı arefesine göre yüzde 17.5 artış kaydedildi.
EN ÇOK MARKETTE
Bayram tatili süresince en çok harcama, market ve alışveriş merkezlerinde yapıldı. Kredi kartı işllerinin yüzde 27.80'i market ve alışveriş merkezlerinde, yüzde 19.49'u benzin istasyonlarında, yüzde 9.19'u giyim ve aksesuar sektöründe, yüzde 4.45'i yiyecek sektöründe, yüzde 3.27'si ise telekomünikasyon seköründe gerçekleşti.
Harcama tutarları ise market ve alışveriş merkezlerinde 96.3 trilyon lira, benzin istasyonlarında 67.5 trilyon lira, giyim ve aksesuar mağazalarında 31.8 trilyon lira, yiyecek sektöründe 15.4 trilyon lira, telekomünikasyon sektöründe 11.3 trilyon lira olarak gerçekleşti.
5 milyon kişi bayramda alışveriş merkezi turladıBüyük şehirlerdeki alışveriş merkezleri, özledikleri canlılığı bir ölçüde de olsa Kurban Bayramı sayesinde yakaladı. Bayramı kapsayan dört günde toplam 4 milyon 962 bin kişi alışvediş merkezlerini ziyaret etti.Alışveriş merkezleri geçen yılki Kurban Bayramı'na göre bu yıl gözle görülür bir hareketlenme yaşadı. İstanbul'daki alışveriş merkezlerinin ziyaretçi sayısı ortalama yüzde 35, Ankara ve Antalya'da da ortalama yüzde 22 oranında arttı. Carrefour, Kurban Bayramı'nda ziyaretçi sayısını bayram öncesine oranla yüzde 62 artırırken, Galleria'da alışverişler yüzde 45 civarında yükseldi. Profilo'nun kapısından girenler yüzde 15 artarken, elinde paketle ayrılanlarda yüzde 20'lik artış görüldü. Kurban Bayramı'ndaki bu canlılık, ‘‘Enflasyonun düşmeye başlaması, faizlerde yaşanan düşüş gibi olumlu ekonomik gelişmelerin reel piyasalara yansıması’’ olarak yorumlandı. Bayram süresince alışveriş merkezlerini dolduranlar alışverişin yanı sıra,
sinema ve oyun salonları ile restoranlara da yöneldi.
CARREFOUR: Düzenlediği kampanyaların da etkisiyle Carrefour'un Kurban Bayramı'nda ziyaretçi sayısı yüzde 62 arttı. Carrefour ChampionSA bir arada geçen yıl Kurban Bayramı'nda ortalama 100 bin ziyaretçi ağırlarken, bu yıl günlük ortalama 160 bin ziyaretçiyle rekor kırdı. Bayram süresince hipermarketler dahil bütün Carrefour alışveriş merkezlerinin toplam günlük ziyaretçi sayısı 700 bini buldu.
CAROUSEL: 3 adet Mazda kampanyası düzenleyen Carousel, bayram süresince ziyaretçi sayısını yüzde 28 artırdı. Günlük ziyaretçi sayısı 40 bin civarında olan Carousel'i ziyaret edenlerin sayısı 55 bine çıktı. 50 milyon liranın üzerinde alışveriş yapanların Mazda çekilişine katılmaya hak kazandığı kampanyaya olan ilgi de bayram süresince arttı.
AKMERKEZ: Geçen yılın Kurban Bayramı'na göre bu yıl Akmerkez ziyaretçi sayısını yüzde 2, bayram öncesine kıyasla ise yüzde 15 artırdı. Bayramın birinci günü Akmerkez'e 42 bin ziyaretçi gelirken bu rakam bayramın ikinci günü 57 bin, üçüncü günü 62 bin ve dördüncü günü 59 bin şeklinde gerçekleşti.
PROFİLO: Hafta içi ortalama 30 bin, haftasonu ise 36 bin ziyaretçisi bulunan Profilo, bayram süresince günlük ortalama 43 bin ziyaretçi ağırladı. Geçen yılki bayrama kıyasla bu yıl kapı girişinde yüzde 15 artış yakalayan Profilo, alışveriş merkezinden çıkan paket sayısında ise yüzde 20 artış sağladı.
CAPİTOL: Kurban Bayramı boyunca ziyaretçi sayısını en çok artıran alışveriş merkezlerinden biri de Capitol oldu. Hafta içi 40 bin hafta sonları 55-60 bin ziyaretçi ağırlayan Capitol'ün ziyaretçi sayısı bayramda yüzde 50 arttı.
GALLERİA: Türkiye'nin ilk alışveriş merkezi olan Galleria'da bayram öncesi alışverişler yüzde 45 oranında artış gösterdi. Bayram süresince ziyaretçi sayısında yüzde 55'lik bir artış yakalayan Galleria'nın ortalama günlük ziyaretçi sayısı 70 bin oldu.
BEYLİKDÜZÜ MİGROS: Bir önceki Kurban Bayramı'na kıyasla Beylikdüzü Migros bu bayram ziyaretçi sayısını yüzde 20 artırdı. Alışveriş merkezini günlük ortalama 40 bin kişinin ziyaret ettiği tahmin ediliyor.
ANTALYA MİGROS: Ziyaretçi sayısını bir önceki Kurban Bayramı'na oranla yüzde 22 artıran Antalya Migros'u bayram süresince günlük ortalama 45 bin kişi ziyaret etti.
ANKARA MİGROS: Bayramın üçüncü günü 70 bini aşkın ziyaretçi alan Ankara Migros, bayram süresince her gün ortalama 60 bin kişiyi ağırladı. Ankara Migros'un ziyaretçi sayısı önceki Kurban Bayramı'na göre yüzde 22.5 oranında arttı.
TEPE NAUTİLUS: İstanbul'un Anadolu Yakası'nın önemli alışveriş merkezlerinden biri olan Tepe Nautilus ocak ayında ve bayram süresince geçen yıla kıyasla ziyaretçi sayısında yüzde 30 artış kaydetti. Bayram süresince Tepe Nautilus'u günde ortalama 65 bin kişi ziyaret etti.
AYMERKEZ: Türkiye'nin hem inlet hem outlet ürünlerin satıldığı ilk alışveriş merkezi olan Aymerkez'i bayram boyunca 70 bin kişi ziyaret etti. Aymerkez'in bir haftalık bayram cirosu 450 milyar lira olarak gerçekleşti.