Dünya bor rezervinin yüzde 70’i Türkiye’de. Ancak bor bizde olmasına rağmen askeri zırh malzemelerinden nükleer uygulamalara kadar kritik önemdeki bor karbürü ithal ediyorduk. Balıkesir’de açılan Bor Karbür Tesisleri’yle Türkiye şimdi 60 milyar dolarlık bu dünya piyasasına ihracatçı olarak giriş yapıyor.
#Bor Karbür Tesisleriİstanbul'da karayolu ulaşım ağındaki kaza riski oluşturan noktalarda İBB tarafından çalışma başlatıldı. İlk olarak ölümlü kazaların çok sık yaşandığı Bakırköy'deki Adnan Kahveci Bulvarı'nda yol genişletme çalışması yapıldı.
#İstanbul Büyükşehir BelediyesiUlaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan "Hedefimiz orta vadede 15 bin kilometre akıllı yola ulaşmak" - "Haberleşme altyapımız sadece insanların bağlantı kurduğu bir ağ olmaktan çıktı, nesnelerin oluşturacağı kendi kendine öğrenen akıllı ağlar kurulmaya başlandı" dedi.
#Akıllı Yolİçişleri Bakanı Süleyman Soylu, "Şu anda otoyolda hız sınırı 132 kilometre, maksimum sınır. 120 artı yüzde 10. Biraz daha izleyip otoyollarda hız sınırını 20-25 kilometre daha yukarı çıkaracağız. Buradaki regülasyonu iyi sağlarsak, otoyollarda 120 kilometre olan hızı 125 kilometre, yüzde 10 daha koyunca, 137,5 kilometrelik bir banda taşımaya çalışacağız." dedi.
#Hız SınırıTrafik kazalarında can ve mal kayıplarının önlenmesi amacıyla gelecek yıl yaklaşık 27,5 milyon araç ve sürücü denetlenecek.Trafik güvenliği çalışmaları kapsamında 60 kaza kara noktası iyileştirilecek, 247 akıllı ulaşım sistemi kurulumu, 750 kilometre sarsma bandı uygulaması, 2 bin 500 kilometre oto korkuluk yapımı ve onarımı, 30 milyon metrekare yatay, 162 bin metrekare düşey işaretleme gerçekleştirilecek.
#Trafik DenetimiTrafik Denetleme Şube Müdürlüğü görevlileri açıkladı. İstanbul'da toplamda 8 tane kara nokta var. Kadıköy Optimum önü, Haliç köprüsü üzeri, Kadıköy Rıhtım, İncirli otobüs durakları, Büyükdere Caddesi 4.Levet otobüs durakları mevkii, Kozyatağı otobüs durakları, Piyalepaşa Bulvarı ve Şişli Camii civarını kara nokta olarak kesinleştirdik.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Ankara merkezli Yüksek Hızlı Tren hatlarının inşasını 2014 yılında da sürdürecek. Gelecek yıl, Ankara-Sivas arasındaki 393 kilometre ve Ankara-Afyonkarahisar arasındaki 167 kilometre uzunluğundaki hatlarda çalışmalar yürütülecek.
Karayollarında kazaların önlenmesinde büyük önem taşıyan, sürücülere kılavuz olan trafik işaret levhalarının yüzde 17’si her yıl çeşitli nedenlerle yenileniyor. Levhaların yenilenme nedenlerinin başında hedef tahtasına dönüştürülerek kurşun sıkılması, çalınması, bükülmesi ve sert bir cisimle çizilmesi geliyor.