Korkulan oldu

Güncelleme Tarihi:

Korkulan oldu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2013 00:00

Çanakkale-İzmir yolunda ulaşım tek şeritten sağlanıyor.

Haberin Devamı

Geçen yıla kadar Çanakkale-İzmir karayolu olarak da kullanılan Erenköy bağlantı yolunun, heyelan nedeniyle üzerine çöktüğü Çanakkale Viyadüğü büyük bir tehlike atlattı. Bölgede 21 Ocak’ta başlayan heyelan dün (Çarşamba) itibariyle hızlanıp Erenköy bağlantı yolunu tamamen yuttu. Akşam saat 19.00 sıralarında ise Erenköy bağlantı yolunun Çanakkale Viyadüğü’nün yanı başındaki bölümü kaydı. Eski Çanakkale-İzmir karayolundan kopan son kütle, şu anda Çanakkale-İzmir karayolu üzerinde bulunan Çanakkale Viyadüğünün bir şeridinin üzerine düştü. Çanakkale-İzmir karayolu da 1 saat süreyle ulaşıma kapatıldı. Karayolları ekiplerinin incelemesinin ardından viyadüğün açık kalan Çanakkale’den İzmir’e gidiş şeridinden kontrollü olarak trafik verilmeye başlandı. Güvenliği sağlamak için trafik ekipleri ise gece boyu bölgede nöbet tuttu.

Haberin Devamı

BÜYÜK BİR KÜTLE KOPTU
Gece boyu devam eden sağanak yağışın da etkisiyle birlikte çeken Erenköy beldesi bağlantı yolunun üst kısmında Hektor Koruluğu olarak bilinen tepeden de 200 metre uzunluğunda büyük bir toprak kütlesinin kaydığı görüldü. Tepeden kayan kütle ve çöken bağlantı yolu, alt kısımda bulunan Çanakkale Viyadüğüne dayanıp, ayaklarına baskı yapmaya başladı. Sabah erken saatlerden itibaren Karayolları 14’nci Bölge Müdür Yardımcısı Bekir Koç, Çanakkale Viyadüğüne gelerek inceleme yaptı. Karayollarına bağlı bir kepçe ve kamyon ise, Çanakkale Viyadüğü’nün üzerine düşen toprak yığını ve kaya parçalarını kaldırmak için çalışma başlattı.

Korkulan oldu

ALTERNATİF GÜZERGAH HAZIR
Çanakkale-İzmir karayolunda ulaşım halen, Çanakkale Viyadüğü’nün Çanakkale’den İzmir istikametine gidiş şeridinden sağlanıyor. Bu şeridin ortasına konan kuleler ile yol ikiye bölünürken, Viyadük üzerinde görev alan trafik polisleri kontrollü olarak geçişleri sağlıyor. Ancak, Çanakkale Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı Bölge Trafik Müdürlüğü ve Karayolları ekipleri, Çanakkale Viyadüğü’ndeki tehlikenin büyümesi ve tamamen trafiğe kapatılması halinde sürücülerin kullanacakları alternatif güzergahı da belirledi. Çanakkale-İzmir karayolunun trafiğe kapatılması halinde küçük araçlar için Çanakkale-Çan-Etili-Bayramiç-Ezine-İzmir güzergahı, büyük araçlar için ise Edremit-Havran ayrımından Balıkesir-Susurluk-Bandırma güzergahını belirledi.

Haberin Devamı

UCUBE VİYADÜK
Erenköy Beldesi Belediye Başkanı CHP’li Alaattin Özkurnaz, yaşananlar sonrası yaptığı açıklamada, “Bu Viyadük tam bir ucube. Gerçekten bir rezillik. Ama bunu bile bile yaptılar. Buraya harcanan para toplamda 30 milyon TL’yi buldu. Çanakkale Viyadüğü’nün ayaklarından da şüpheliyim, kayabilir. Çünkü şuanda yukarıdan kopan çok büyük bir kütle viyadüğün ayaklarına baskı yapıyor” dedi.

Korkulan oldu

ORMAN YANDI HEYELAN ARTTI
Çanakkale merkezine bağlı Çınarlı Köyü yakınlarında, 30 Temmuz 2008 tarihindeki yangında bin 464 hektar kül oldu. Erenköy Beldesine kadar uzanan yangın, Çanakkale-İzmir karayolunun yanındaki ormanı yok etti. Yemyeşil örtü yangın sonrası çıplak toprak yığını haline dönüştü. Çıplak kalan sahada heyelanlar da artmaya başladı.

Haberin Devamı

KARA NOKTA KARA DELİK OLDU
Karayolları 14’nci Bölge Müdürlüğü tarafından Birinci Kaza Kara Noktası olarak belirlenen Çanakkale-İzmir karayolunun Erenköy virajına (heyelanın yuttuğu bölüm), çare olarak Derindere Vadisinin içine Varyant yapılması kararlaştırıldı. Sivil Toplum Kuruluşlarının, ‘Çöker’ dediği varyant, 2003 yılında tüm uyarılara rağmen 45 metre derinliğindeki vadinin içine 150 bin metreküp toprakla doldurularak yapıldı. 2007’de dolgu varyant çöktü, 1 milyon lira da çöpe gitti. Varyant yapımı için kesilen 100 ağaç da kesildiğiyle kaldı.

Korkulan oldu

DAVALIK OLDU
Dünya Bankası’nın, ‘kara noktaların iyileştirilmesi programı’ kapsamında verdiği krediyle 1 milyon TL’ye yapılan varyantının çökmesi ve devletin zarara uğratılması nedeniyle sorumlular hakkında dava açıldı. Dönemin Çanakkale Barosu Başkanı Av. Tülay Ömercioğlu, sorumluların cezalandırılması için 27 Temmuz 2007 tarihinde savcılığa suç duyurusunda bulundu. Savcılık soruşturmanın ardından, 17 Kasım 2008 tarihinde, dönemin Karayolları yetkilileri hakkında, TCK’nın 257/2 maddesi uyarınca, ‘görevi ihmal’ suçundan, 6 aydan 2 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılmaları istemiyle Çanakkale 2’nci Sulh Ceza Mahkemesi’nde dava açıldı. Ancak, herkes beraat etti.

Haberin Devamı

KÖPRÜLÜ VÜYADÜK DE ÇARE OLMADI
Derindere Vadisi doldurularak yapılan varyant çökünce, Çanakkale-İzmir ulaşımı yine Birinci Derece Kaza Kara Noktası olarak belirlenen eski yoldan verilmeye başlandı. Bu sırada vadiye Köprülü Viyadük yapılması kararlaştırıldı. Geçtiğimiz yıl Ağustos ayında tamamlanarak hizmete açılan Köprülü Viyadük tam çözüm oldu derken, bu kez de devre dışı bırakılan eski yol intikam alırcasına Viyadüğün üzerine çöktü. Şimdi Köprülü Viyadük de tehdit altında.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!