İkinci el otomobil piyasasındaki fiyat hareketliliği yavaşladı. Fiyatları daha da düşürmeyen otomobil sahipleri denge noktasında fiyatlamalara devam ediyor. İşte 500-700 bin lira arasında değişen fiyatlara satılan ikinci el otomobiller…
#OtomobilDaralan zorlu pazar şartlarında, satış paylarını korumaya ya da artırmaya çalışan otomobil firmalarının kampanya yarışı kızıştı.Türk otomobil pazarında faaliyet gösteren yerli ve yabancı firmalar, “kur sabitleme, peşin fiyat indirimi, uzun vadede sıfır faiz, hatta sıfırın altında faiz imkanı” gibi cazip fırsatlar sunuyor.
Döviz kurları ve Özel Tüketim Vergisindeki (ÖTV) artışlar nedeniyle geçen yılki satış rakamlarını yakalayamayan, ocak-ağustos döneminde de otomobil ve hafif ticari araç pazarının yüzde 21,49'unu kaybeden otomotiv firmaları, yıl sonu hedeflerini tutturabilmek için umutlarını senenin son çeyreğinde yapacakları satışlara bağladı.
Hyundai Assan, İzmit’te 1.1 milyar liralık yatırımla eylülde üretimine başlayacağı yeni i10 üretimiyle ihracatını 1.2 milyar liradan 3 milyar liraya çıkaracak. Hyundai Assan Genel Müdür Ümit Karaarslan, “Bu önemli hamle Türkiye’de 3’ncü bir modelin üretimi için şansımızı yükseltti” dedi.
1.1 milyar TL yatırımla İzmit’teki fabrikasının kapasitesini 18 ayda 100 binden 200 bin adede çıkartma kararı alan Koreli Hyundai, hükümetin yeni teşvik sisteminden ilk yararlanan şirket oluyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, “Ağustos’a kadar yatırımın yüzde 20’sini (200 milyon TL) tamamlayıp gümrük vergisinden muaf araç ithal edeceğiz” dedi.
Hyundai Assan Yurtiçi Satış, Satış Sonrası ve Pazarlama Genel Müdürü Ümit Karaarslan, 2012 yılında mevcut ekonomik veriler, Türkiye'nin büyüme hızı ve devletin cari açığa yönelik alacağı tedbirler nedeniyle otomotiv pazarında yüzde 10 civarında bir daralma yaşanabileceğini belirterek, “Bu daralma eğer yüzde 10 civarında gerçekleşirse, ben onu iyimser karşılıyorum” dedi.
ABD not şoku, Avrupa ülkeleri kriz sancısı yaşarken Türkiye, Koreli otomotiv devi Hyundai’den yeni yatırım çekmeyi başardı. Türkiye’deki yatırımını artırmak için ‘Serbest ticaret anlaşması’ şartı koşmasına rağmen anlaşma imzalanmadan yeni yatırım ve model için düğmeye basan Hyundai, i20’den sonra 400 milyon Euro yatırımla İzmit fabrikasında diğer küçük modeli i10’u üretecek.