Güncelleme Tarihi:
HÜKÜMETİN devreye soktuğu ‘Yeni Teşvik Sistemi’nden ilk yararlanacak şirket Hyundai Assan oluyor. 1.1 milyar TL’lik yatırımla İzmit fabrikasının kapasitesini 2013 yılı sonunda 100 binden 200 bin adede çıkartma kararı alan Koreli Hyundai, yatırımın yüzde 20’sini Ağustos ayına kadar yaparak, yeni teşvik sisteminden yararlanacak. Yaklaşık 200 milyon TL yatırımla birlikte Hyundai Assan, Ağustos ayından itibaren ihraç edeceği araçların yüzde 10’luk Gümrük Vergisi’nden muaf olacak. Bu da Hyundai Assan’a yılda 40 milyon TL’yi bulan bir avantaj sağlayacak.
Yüzde 20’sine teşvik
Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, teşvikten yararlanmak için düğmeye bastıklarını belirterek, “Yeni teşvik sistemine göre yapacağınız yatırımın yüzde 20’sini gerçekleştirmeniz halinde teşvikten yararlanabiliyorsunuz. Bizde bu doğrultuda Ağustos ayında açıkladığımız 1.1 milyar TL’lik yatırımın yüzde 20’sini gerçekleştirerek, yeni teşvik sisteminden yararlanıcaz” dedi.
Gümrük vergisi muaf
‘Yeni Teşvik Sistemi’yle yılda en az 100 bin adet kapasiteli otomobil yatırımlarında ya da mevcut kapasitesini yıllık en az 100 bin adet artıran otomobil yatırımlarında, yatırımcılara artırdıkları kapasitelerinin yüzde 15’i kadar A,B ve C segmentlerinden gümrük vergisinden muaf olarak araç ithal etme hakkı verildi. Bu teşvik, ithalatta yüzde 10 gümrük vergisi ödeyen Japon ve Koreli markalar için büyük önem taşırken, ağırlıklı olarak Avrupa’dan gümrük vergisiz araç ithal eden üreticilere ise çok yaramıyor.
Accent Blue avantajı
Ümit Kararslan, 15 bin adetlik otomobil ithalatının gümrük vergisisinden muaf olması halinde yaklaşık 22.5 milyon dolarlık (40 milyon TL) bir avantaj elde edeceklerini belirterek, “Bir çok modelimiz artık Avrupa’dan geldiği için gümrük vergisi ödemiyoruz. Bu teşvikin bizim için avantajı Kore’den ithal ettiğimiz Accent Blue olacak. Bu araç için ekstra gümrük vergisi ödemeyeceğiz” dedi.
Küçük otomobil merkezi olacak
HYUNDAI, yapacağı 1.1 milyar TL’lik yatırımla geçtiğimiz günlerde üretmeye başladığı yeni i20’den sonra i10’un yerine geçecek küçük modeli de 2013 sonundan itibaren İzmit’te üretecek ve Türkiye Hyundai’nin ‘küçük otomobil merkezi’ olacak.
Ümit Karaarslan, 2013 sonunda yeni modelin üretimine başlanacağı belirterek, “Bu model A sınıfında i10’un yerine geçecek bir model olacak. İsmi henüz belli değil. Ya i10 devam eder ya da yerine başka bir isim verilir”
diye konuştu.
2 bin 389 yeni istihdam
- Koreli Hyundai, 2012-2013 yıllarında İzmit fabrikasına toplamda 607 milyon dolarlık (1.1 milyar TL) yatırım yapacak. Yatırımın 382 milyon doları üretime, 121 milyon doları mevcut yan sanayiye, 104 milyon doları da 4 yeni yan sanayi firmasına yapılacak.
- Yani toplam yatırım 1 milyar 100 milyon liranın üzerine çıkacak ve 2 bin 389 kişiye istihdam sağlanacak.
Futbola 500 milyon dolar yatırdı, geri dönüşü 30 milyar dolar oldu
1999 yılından bu yana FIFA’nın ve UEFA’nın gerçekleştirdiği tüm futbol şampiyonaların resmi sponsoru olan ve bunu 2022’ye kadar devam ettirme karar alan Hyundai, bunun katkısını hem satışlarında hem marka değerinde fazlasıyla geri aldı.
12 yılda futbola yaklaşık 500 milyon dolar yatıran Koreli şirket, 2000 yılında dünyanın 11’inci en büyük markasıyken, bugün 5’inciliğe kadar yükseldi.
Hedef en büyük marka
Hyundai, kısa süre içinde önce 4 daha sonrada dünyanın en büyük otomotiv markası olma planlarını yapıyor.Diğer taraftan Hyundai, son 12 yılda 500 milyon dolar yatırdığı futbol sayesinde dünya çapında parasal değeri 30 milyar doları bulan bir tanıtımda yapmış oldu. 2003 yılında marka değeri 2.8 milyar dolar olan Hyundai’nin 2011 sonu itibariylle değeri 6 milyar doları aştı. Şu an dünyanın 61’inci en büyük markası olan Hyundai iki yıldır üst üste dünyanın en büyük gelişimi gösteren markası konumunda.
5 futbolcu elçi oldu
Son olarak geçtiğimiz günlerde sona eren Euro 2012’nin resmi sponsoru olan Hyundai, turnuva boyunca futbolcuları taşıyan otobüslerle birlikte hakemleri, görevlileri ve UEFA yetkililerinin ulaşımını sağlayan 200’den fazla aracı tahsis etti. Euro 2012’nin resmi otomobili ise Hyundai i30 oldu. Ayrıca Equus, i40 ve ix35 de turnuva boyunca kullanılan modellerdi. Iker Casillas, Lukas Podolski, Giuseppe Rossi, Karim Benzema ve Daniel Sturridge’i marka elçileri olarak Hyundai Takımı’nda bir araya getiren marka, Euro 2012 Resmi Sponsorluğu çerçevesindeki çalışmalarında bu yıldız oyuncularla çalışıp Hyundai’nin Avrupa’daki marka bilinilirliğinin daha da artmasını sağladı.
20 binden fazla araç test edildi
- Şampiyona boyunca Avrupa’da 10’dan fazla noktada kurulan Hyundai Fan Park’ları 4.4 milyondan fazla kişi ziyaret etti.
- Bu Fan Park’larda 20 binden fazla araç testi gerçekleştirildi.
- Bu alanlardan tüm dünyaya yüzlerce saat TV yayını gerçekleştirildi
- Stadyumlarda 1.4 milyon kişi maç izledi ve sahada reklam panolarıyla marka ve ürün tanıtımları döndü
- Hyundai Takımı’ndaki 5 oyuncu sayesinde Avrupa’da Hyundai Facebook sayfasının takipçileri yüzde 43 oranında arttı. Ülke bazında İspanya’da takipçi sayısı yüzde 81, Fransa’da ise yüzde 50’den fazla arttı
- Final maçı, sadece 5 büyük Avrupa ülkesinde toplam 89.2 milyon kişi tarafından televizyondan izlendi.