Burcu TANER/İZMİR, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2011 13:27
HYUNDAI Assan Genel Müdürü Ümit Karaaslan, İzmit’teki fabrikalarındaki kapasiteyi iki katına çıkarmak için yatırım kararı aldıklarını belirterek, "Hyundai, Türkiye’yi bir Avrupa fabrikası olarak düşünmektedir" dedi.
İzmir’de düzenlenen Autoshow Fuarı’nda yerini alan Hyundai, Accent Blue ve Elantra olmak üzere 7 farklı modelini sergiledi. Sektör ve firmayla ilgili bir değerlendirme yapan Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaaslan, son dönemde
döviz kurlarındaki artış ve faizlerdeki olası artışlarla birlikte pazarda bir takım daralmaların olabileceğini belirtti. Ekonomik veriler açısından bakıldığında bunun normal olduğunu kaydeden Karaaslan, ÖTV zammından ise etkilenmediklerini dile getirdi. Karaaslan, "Zamdan etkilenecek araçların Hyundai ürün gamındaki yeri sınırlı. Dolayısıyla bizi de fazla etkilemeyecek. Ondan daha önemlisi finansal göstergelerdeki artış talepte daralma yaratacaktır. Ama onu da olumsuz düşünmüyorum. Son 3 seneye baktığımızda bir talep dengelenmesi olacaktır" diye konuştu.
KAPASİTE İKİ KATINA ÇIKACAK
Bu nedenlerden kaynaklı 2012’de pazarın yüzde 5 ila yüzde 10 oranlarında 2011’in altına düşebileceğini kaydeden Karaaslan, Hyundai’nin Kore dışında ilk defa üretim tesisi kurduğu yerin Türkiye olduğuna dikkat çekerek bu pazara büyük önem verildiğini belirtti. Ümit Karaaslan, "Bu önem önümüzdeki dönemde de artarak devam edecektir. Türkiye Avrupa’ya açılan bir pencere olması nedeniyle Hyundai Türkiye’yi bir Avrupa fabrikası olarak düşünmektedir. Bundan sonra yapılacak olası yatırımlarda Avrupa pazarı ağırlıkta olacaktır" dedi. Mevcut yatırım alanındaki 100 bin olan kapasiteyi 200 bine çıkarmak için yatırım kararı alındığını da dile getiren Karaaslan, bunun yan sanayi firmalarına da büyük fayda sağlayacağını, ancak yatırım miktarını henüz açıklayamayacaklarını söyledi. Karaaslan, sektörün devletten ek teşvik ve destek beklediklerini de sözlerine ekledi.
İZMİR PROTOKOLÜNE SİTEM
Autoshow Fuarı ile ilgili de değerlendirme yapan Ümit Karaaslan, bölgesel fuarlara önem verdiklerini belirterek şu değerlendirmeleri yaptı:
"Bölgesel fuarlara özellikle hükümet görevlilerin daha fazla önem göstermesi gerekiyor. Fuarın tanıtımının yapılması gerekiyor. Bana göre valilik, belediye başkanı ve yetkililerin bu fuara önem vermeleri gerekir. Fuarın amacı bayilerimizde birlikte potansiyel müşteri yaratmak ve yeni modellerimizi sunmak olarak gösterilebilir."