30 milyon adetlik yerli güneş gözlüğü üretimi, kaçak ürünlerle savaşıyor. İddialara göre piyasadaki kaçak gözlük oranı yüzde 40’a vardı. Kaçak güneş gözlükleri, 100 binin üzerinde istihdamı olan sektörü haksız rekabetle vuruyor. Çareyi tüketiciyi bilinçlendirmekte arayan sanayici, “Kaçak gözlükler katarakt başta olmak üzere birçok göz hastalığına neden olarak daha büyük maliyet yaratıyor” uyarısını yaptı.
#GüneşÖNCEKİ hafta Malatya’daki Anemon Otel’de ING Bank Türkiye’nin küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) için düzenlediği “Biz Bize Sohbetler”i izledikten sonra salondan çıkarken Fırat Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Fethi Altunyuva yanıma geldi:
Bu yıl 60 milyon dolara ulaşması beklenen yılbaşı süslerinde rekabetin kalitesiz ve ucuz ürünlere kayması, elektrik kontağından kaynaklanan yangın riskini artırdı. 5 milyon çam ağacının yanı sıra, 1200 farklı çeşit süsleme ve ışık sisteminin satıldığı pazarda, her 100 aydınlatma ürününden 30’unun yangına ve elektrik çarpmalarına yol açabilecek nitelikte olduğu ortaya çıktı.
YAZ-kış sürekli bronz bir tene sahip olmak için, her yıl solaryum cihazlarına 1 milyon Euro ödüyoruz. Kanserojen etkisine rağmen pazarın hızla büyümesi, fiyatların da 1000 dolara kadar inmesini sağladı. Pazarın cazibesi, yerli firmaları da devreye soktu. Böyle olunca da, solaryum cihazları özel merkezlerden sokak aralarındaki kuaför salonlarına kadar girdi.