Oluşturulma Tarihi: Mayıs 01, 2003 00:00
Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan, ‘Fuar bir hareket getirdi ama ilgi lüks otolara. Sektörde gerçek canlılık orta sınıf oto satışının artışıyla olur’’ dedi.Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan otomotiv sektöründe 2000 yılını olumsuz bir milat olarak gördüğünü kaydederek, ‘‘Maalesef yanlış politikalarla 2000 yılında 400 binden fazla otomobil satıldı. Bu yanlış politikalar sabit kur ve karşılığı olmayan düşük faizli kredilerle gerçekleşti. Bu politikalar 2001 ve 2002 yılında kötü satışlar yapılmasını ve sektörün krize girmesini sağladı’’ dedi.Geçen yılki 95 bin adetlik toplam satıştan sonra şu andaki canlılığın doğal olduğunu kaydeden Karaarslan, ‘‘Çünkü son 10 yılın Türkiye'de ortalaması 250-300 bin adettir. Bu yılki beklentim ise 120-150 bin arasında’’ diye konuştu.Karaarslan, hem uzun bir aradan sonra hem de savaşın bitmesiyle fuarın gerçekleşmesinin ilgiyi artırdığını belirterek şöyle konuştu: ‘‘Ertelenmiş talep konusunda zaten sıcak olan müşteri fuara yoğun ilgi gösterdi. Bilet fiyatlarının da ucuzluğu buna etken oldu. Ancak fuarda olumlu beklentinin aksine olan bir konu ise satışların daha çok üst segmentte olması. Lüks ve 4x4 segmentinde bir artış var ama bu sağlıklı bir dağılım mıdır, o bir soru işareti. Orta segment otomobil satışlarında ve taleplerinde henüz aşırı bir artış yok. Dolayısıyla bizim gibi ülkelerde otomobil satışlarında olumlu bir gelişme olması için orta segmentteki otomobil satışlarının belirli bir düzeyde artması gerekir.’’Orta sınıf otomobillerin satışının artması için reel faizlerin belirgin bir seviyeye düşmesi gerektiğini belirten Karaarslan, ‘‘Şu an yüzde 40'lar düzeyinde bulunan faiz oranları yüzde 25'ler seviyesine düşmesi lazım ki insanlar tekrar alım yapma aşamasına gelebilsin. Bunun dışında sadece kredilerin düşmesi değil gelir seviyesinin de artması lazım’’ dedi.ENFLASYONA ÇARE BULMALIKaraarslan,
kredi faizlerinin düşmesinin olumlu olduÄŸunu ancak hükümetin bir ÅŸekilde enflasyonu artırmadan iç talebi artırmanın yollarını bulması gerektiÄŸini kaydederek, ‘‘Bu gerçekleÅŸirse hem iç tüketim artar men de enflasyon yükselmez. İç talebi artırmak için enflasyonu körüklersek yine geçmiÅŸ yıllardaki kısır döngünün içinde kendimizi buluruz’’ dedi.Günde 50 adet satış baÄŸlantısı yapıyoruzHonda standında her ÅŸeyin yeni olduÄŸunu da sözlerine ekleyen Ãœmit Karaarslan, ‘‘Yeni Honda Jazz, yeni Honda CRV-HRV, Türkiye'de üretilen Honda Civic Sedan ve tamamen yenilen Accord standdaki yeniliklerimizin önemli ayağını oluÅŸturuyor. Ä°lk kez bu kadar yeni ürünle bir fuarda yer alıyoruz. Fuar bizim için büyük bir fırsat oldu’’ dedi.Honda standında yoÄŸun ilgi ve satış baÄŸlantıları olduÄŸunu sözlerine ekleyen Karaarslan şöyle konuÅŸtu: ‘‘Günde yaklaşık 30-50 adet müşteri baÄŸlantısı yapılıyor. Accord ve Jazz'da talebe yetiÅŸemiyoruz. Bu yıl 1500 adet Accord, 1000-1200 adet ise Jazz satışı yapmayı hedefledik. Honda geçen sene yüzde 5.8 olana pazar payını bu sene 7.5-8'e çıkartmayı hedefledi.Bu yıl 10 bin adet otomobil satmayı planlıyoruz.’’GerçeÄŸini alamayanlar maket otoya yöneldiAuto Show'da fuarda otomobillerle birlikte sergilenen aksesuarları DA fuarın ilgi odağı oldu. Bunlar arasında en çok satılanlar ise Formula 1 (F1) ürünleri oldu. Mercedes Benz standında yer alan 18 F1 aracı maketinin tümü satıldı. BMW standında da küçük otomobiller kadar büyük otomobiller ilgi görüyor. Fuarda yer alan aksesuar ürünlerinin bazılarının fiyatları şöyle: ‘‘Mercedes-Benz e serisi maket otomobiller 63 milyon, F1 maket otomobiller 46 ile 128 milyon lira arası, F1 ÅŸapka 22 milyon, F1 cüzdan ve saat 75 milyon, BMW 24 maketi 63 milyon, BMW trendy gözlük 117 milyon, BMW yastık 25 milyon, doblo maketi 24 milyon 500 bin, Stilo maketi 4 milyon 470 bin, Polo Pique Stilo tişört 11 milyon 357 bin 500 lira.’’Otocular kuyruÄŸa alıştı25 Nisan 4-Mayıs arasında kapılarını ziyaretçilere açan 9'uncu Uluslarası Otomobil fuarı Auto Show önünde hafta arası bile uzun kuyruklar oluÅŸtu. Ä°lk 5 günde 200 bin kiÅŸinin ziyaret ettiÄŸi fuar hafta başından itibaren yoÄŸun ilgi görüyor. Genellikle gençler tarafından büyük ilgi gören fuara girmek için uzun kuyruklar oluÅŸuyor.BMW: Fuarda müşteriyle buluÅŸtuk, 5 bine ulaşırızBMW, Mini Cooper ve Land Rover'ın Türkiye Distribütörü Borusan Otomotiv'in Ä°cra Komitesi BaÅŸkanı Müşerref Ä°lpars, dünya standartlarındaki Auto Show Fuarı'nda önümüzdeki yıllarda daha fazla dünya prömiyeri otomobil sergileneceÄŸini belirtti. Ä°lpars, ‘‘Uluslarası üreticiler Türkiye'deki imkanları ve Auto Show'u görünce dünya tanıtımlarını Türkiye'de yapmaya baÅŸlayacaklar’’ dedi.Auto Show'un iki yıl aradan sonra yapılmasının ilgiyi arttırdığını kaydeden Ä°lpars, ‘‘Dünya standartlarında yapılan fuarda dünyada tanıtımı yapılan hemen hemen tüm otomobiller yerini aldı. Ayrıca ekonominin biraz canlanmaya baÅŸladığı ve satışların harekete geçtiÄŸi bir dönemde olması fuarı daha cazip bir hale getiriyor’’ dedi. Ä°lpars, fuarı direkt satış yeri olarak düşünmediklerini belirterek, ‘‘Fuarı ürünlerimizin en güzel tanıtıldığı merkez olarak görüyoruz. Fuar, tüketiciyi, üreticiyi ve satıcıyı birleÅŸtirmesi açısından çok faydası var’’ diye konuÅŸtu.‘‘Otomotiv sektöründeki bir çok firmanın 2003 yılı sonunda 150 bin adetlik bir pazar bekliyor’’ diye konuÅŸan Ä°lpars, ‘‘Biz ÅŸirket olarak ise pazarın ne olacağını dikkat etmiyoruz. Ãœlkemize, ÅŸirketimize, ürünlerimize, insan kaynağımıza ve network'ümüze çok inanıyoruz. Türkiye'deki network'ümüz dünyanın en büyüğü’’ dedi.Ä°lpars, geçen sene kriz dönemi olmasına raÄŸmen güçlü yönlerine inandıklarını belirterek, ‘‘Biz bu yönümüzü tazeleyerek hergün kendimiz için ülkemiz için ÅŸirketimiz için ve ürünümüz için ne yaptık diye deÄŸerlendirmede bulunduk. Bu ÅŸekilde bir çok ÅŸeyi yendik’’ diye konuÅŸtu.5 BÄ°N ARAÇ SATACAÄžIZÄ°lpars ÅŸunları söyledi: ‘‘Bizim geçen sene BMW ve Mini olarak 3 bin Land Rover olarak da 600 adetlik bir hedefimiz vardı ve buna ulaÅŸtık. Bizim her sene bir hedefimiz ve olmazsa olmazlarımız var. Çünkü network'ümüz çok kuvvetli ve bunun yaÅŸayabilmesi gerekiyor. YaÅŸayabilmesi içinde bu hedeflerimizi tutturmamız gerekiyor. Bu yılki hedeflerimiz ise BMW ve Mini olarak 4 bin, Lanr Dover olarak ise 1000 adetten oluÅŸuyor.’’Her ürünlerinin kendi dalında lider ve statü sembolü olduÄŸunu kaydeden Ä°lpars, ‘‘Fuarda 760 ve Z4'ü ilk kez sergiliyoruz. Yıl sonu itibariyle 20'ler civarında bir 7 serisi satışı ve 70 ila 100 arasında da Z4 satışı bekliyoruz’’ dedi.Ä°thalat otomobilde ihracatı tetiklediMazda Motor Türkiye Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mehmet Mermer, Türkiye'de ilk etapta büyük tepki toplayan otomobil ithalatı sayesinde bugün yerli üretimin arttığını belirterek, ‘‘Yeni modeller Türkiye'de gelip, görülüp ve kullanıldıktan sonra yerli üretim kalitesi artarak dünya standartlarına ulaÅŸtı. Bu sayede otomotiv sektörü Türkiye'nin üçüncü büyük ihracat yapan sektörü oldu’’ dedi.Türkiye'de otomotiv sektöründe 2002'de 80 binli rakamların gerçekleÅŸtiÄŸini kaydeden Mermer, ‘‘Türkiye'de otomotiv sektörü tüm ekonomiyi etkileyen bir sektör. Bu sektör ne kadar hareket ederse ekonomi o kadar canlanır’’ dedi. Türkiye'de yurtdışından otomobil ithal edilmesinin ilk önce tepki çektiÄŸini belirten Mermer, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Ama dışarıdan yeni otomobiller gelmeden, görülmeden ve kullanılmadan Türkiye'de aynı standartlarda üretim yapmak mümkün deÄŸil. 1985'ten itibaren Türkiye'ye ithal otomobiller gelmeye baÅŸladı ve bu tarihten itibaren yerli üretim de kalitesini yükselterek satışlarını arttırdı. ’’MAZDA 6’YA BÃœYÃœK Ä°LGÄ°Mermer, savaşın kısa bitmesinin önlerini açtığını belirterek, ‘Bunun dışında imajımız yenilendi ve Mazda'nın Avrupa'da üretimi devreye girdi. Dolayısıyla önümüzdeki engeller kalktı. Biz geçen sene sattığımız bin otomobili bu yıl 3-4 katı artırarak 3 binli rakamlara ulaÅŸacağız’’ dedi. Fuarda Mazda standında en fazla ilgiyi yeni Mazda 6'nın gördüğünü kaydeden Mermer, 2003 yılında 700 adet satmayı planladıkları Mazda 6'nın fuarda 150 adetlik satış baÄŸlantısının yapıldığını sözlerine ekledi.Â
button