Yaz-kış bronzluk isteyenler artıyor solaryuma yılda 1 milyon Euro gidiyor
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
YAZ-kış sürekli bronz bir tene sahip olmak için, her yıl solaryum cihazlarına 1 milyon Euro ödüyoruz. Kanserojen etkisine rağmen pazarın hızla büyümesi, fiyatların da 1000 dolara kadar inmesini sağladı. Pazarın cazibesi, yerli firmaları da devreye soktu. Böyle olunca da, solaryum cihazları özel merkezlerden sokak aralarındaki kuaför salonlarına kadar girdi.
SAĞLIĞINI tehlikeye atma pahasına yaz, kış sürekli bronz bir tene sahip olmak isteyenlerin sayısında yaşanan artış, solaryum cihaz satışlarını 1 milyon Euro’ya ulaştırdı. Bunda, uluslararası markalara, yerli üreticilerin eklenmesi de etkili oldu. Fiyatlar bir anda 1000 dolar seviyelerine indi. Bu fiyat, sadece yüzü bronzlaştıran cihazlarda 200 dolara geriledi. Böyle olunca da, solaryum cihazları özel merkezlerden sokak aralarındaki kuaför salonlarına kadar girdi. Fiyatlardaki düşüş, konutlarda solaryum odalarının oluşturulmasına da yol açtı.
YERLİ ÜRETİM DE BAŞLADI: Yaydığı UV ışınları yüzünden cilt kanseri tehlikesi oluşturmasına rağmen, özellikle 18-35 arası yaş grubunun yoğun talep göstermesi, solaryum cihazlarının beş yıldızlı otellerden, güzellik salonları, fitness ve SPA merkezlerine kaymasına yol açmıştı. Ancak, cihazların yanı sıra 10 dakikalık seans fiyatlarının 10 YTL’ye kadar düşmesi, solaryum cihazlarının kuaför salonlarına kadar girmesini sağladı. Başta Almanya olmak üzere Avrupa ağırlıklı cihaz ithalatının gerçekleştiği Türkiye’de artık yerli firmalar da solaryum cihazı üretmeye başladı. Nacar Kozmetik’in ürettiği Sun Speed adlı dikey solaryum cihazı, banyoda bile bronzlaşılmayı sağlıyor.
İHRACATA HAZIRLANIYOR: Arkadaşımız Meltem Kara’nın yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de İnanır Group Alman Ergoline, ATT Medikal İtalyan Sportarredo, Ersoy Kozmetik Hollandalı Hapro, Cansu Kozmetik ise Alman Dr.Kern marka cihazların ithalatını gerçekleştiriyor. Bu firmaların yanı sıra, birçok solaryum merkezi de farklı ülkelerden cihaz ithalatı gerçekleştirme yoluna gidiyor. Bu da, yoğun bir rekabet ortamı oluşmasına neden oluyor. İthal edilen solaryum cihazları arasında, KBL, Ultrason, Eversun, UWE, Miami Sun, Soltrom, Sunquest, Müler, Mega Sun yer alıyor. 2005 yılından bu yana Türkiye’de dikey solaryum cihazı üretimi gerçekleştiren Nacar Kozmetik, Sun Speed adlı bu ürününü şimdi yurtdışına ihraç etmeye, cihazların evlere girmesiyle birlikte, bir çok kuruluş da portatif solaryum cihazlarını ithal etmeye hazırlanıyor.
YAPAY BRONZLAŞTIRICI: Solaryum cihazları UV ışını üreten yapay bronzlaştırıcılar olarak adlandırılıyor. UV ışınları makinelerin içindeki ampuller tarafından sağlanıyor. 5 bin dolardan başlayan salon tipi cihazlarının fiyatı 40 bin Euro’ya kadar çıkabiliyor. Fiyat farkını ürünün wat gücü, filtre özelliği, soğutma sistemi, müzik sistemi, sesli uyarı sistemi gibi özellikler etkiliyor. Türkiye’de satışı gerçekleştirilen ürünlerin wat gücü 7 binden başlayıp, 19 bine kadar çıkıyor. Wat gücü yüksek ürünler, bronzlaşmayı hızlandırıyor. Sektörde yatay, dikey, bel üstü ve yüz bronzlaştırıcılar bulunuyor. Genellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük kentlerde ilgi gören ev tipi cihazlara olan talep sürekli artıyor. Ev tipi cihazlarında sadece yüz bronzlaştıranlar 200 dolardan başlarken, tüm vücut için olan dikey ya da yatay cihazların fiyatları da bin dolar civarında satılıyor. Cihazların her 800 saatlik kullanım sonunda bakımı yapılıp, ampullerinin değiştirilmesi gerekiyor.
Mutlaka cilt bakım merkezi de olmalı
7 farklı markanın satışını gerçekleştiren Ortaköy Bronzi Solaryum Merkezi Müdürü Erkut Çelikoğlu, "Bir solaryum merkezinde mutlaka cilt bakım uzmanının bulunması gerekiyor. Kuaför ve güzellik salonlarında müşteriden ekstra para kazanmak için solaryum cihazları talep ediliyor. Müşteriler sıra beklerken, boşluktan yararlanıp, solaryuma giriyor" dedi.
Ciltte sorun varsa ’girmeyin’ diyoruz
SOLARYUMA girecek kişinin yönlendirilmesi gerektiğini söyleyen ATT Medikal Satış Temsilcisi Ercan Arslan, "Cihazların zararı kadar faydalarından da söz ediyoruz. Ciltte problem varsa solaryuma girmelerini önermiyoruz. Solaryuma girilmeden önce cilt analizi yapılması gerekiyor. Cihazın içinde kalınan zaman dilimi ve cildin özelliği önemli rol oynuyor" dedi.
Yazın güneş kışın solaryum
EYLÜL ayıyla birlikte solaryum cihazlarına olan talebin de arttığını belirten Sunquest ve Ultrasun markalarının satışını gerçekleştiren Edge Limited Şirketi yetkililerinden Cüneyt Kırgız, "Kozmetik firmaları, kuaför salonları arayıp, sipariş vermek istiyor" dedi. Yazın güneşlenenlerin kışın bronzluğunu korumak için solaryumu tercih ettiğini söyleyen Kırgız, "Solaryum cihazlarının satışları genelde kış ya da yaz öncesi artıyor. Geçen yıla oranla bu yıl daha yoğun talep yaşanıyor" diye konuştu.
Sağlık Bakanlığı onayı gerekiyor
SOLARYUM cihazlarının satışları mevsimsel değişim gösterebiliyor. Eylül ve mart ayları arasında yoğunluk yaşarken, seanslar da nisan ayından itibaren hız kazanmaya başlıyor. Solaryuma ilgiyi ağırlıklı olarak 18-35 yaş grubu gösteriyor. Solaryum merkezi açmak için öncelikle Sağlık Bakanlığı’ndan onay alınması gerekiyor. Solaryum merkezlerinde cihazla beraber koruyucu gözlük, nemlendiriciler, bronzlaşmayı arttırıcı losyonlar ve kremler bulundurulması gerekiyor. Türkiye’de 20 yıllık geçmişi bulunan sektörün liderliğini yüzde 50 payla Almanya yapıyor.
Önyargı satışlara zarar veriyor
10 yıldır solaryum cihazı satışı gerçekleştiren Ersoy Kozmetik Genel Müdürü Altan Ersoy, "Solaryum cihazları sektörü zaman zaman iniş çıkışlar yaşıyor. Bunda da medyada çıkan solaryum karşıtı yazılar ile doktorların önermemelerinin etkisi oluyor" dedi.