Seç Market, yıl sonuna kadar iş ortaklarının sayısını hızla artırarak daha fazla esnafa ulaşmayı hedefliyor. Bu sayede küçük ve orta ölçekli işletmeler, mahallelerinde kaliteli ve bol çeşitli ürünleri uygun fiyatlarla sunarak rekabette öne geçme avantajı elde ediyor.
#Seç MarketDışarıda yeme-içme sektörünün en önemli halkalarından biri olan fast-food, 2019’da hamburger ile büyüyecek. Yerli ve yabancı markaların en çok rekabet ettiği alanların başında gelen hamburger markaları, önümüzdeki yıl 250’den fazla şube açacak. Burger King ve McDonald’s’ın pazar lideri olduğu alanda birçok yerli marka da iddialı.
#FranchiseFranchise sektöründe faaliyet gösteren yeme-içme markaları 2019’da düşük yatırım tutarları ile dikkat çekiyor. Kebaptan dönere, kahveden meyve suyuna birçok marka girişimcilere anahtar teslim restoran sunuyor. Bu markaların en çok ilgi görenleri ise ortalama yatırım tutarı 300 bin lira olanlar.
#YatırımErciyes, Konya, Bursa, Cunda, Beylerbeyi, Bitez, Altınoluk... Tüm bunlar son yıllarda karşımıza sıkça çıkan restoranların isimlerinde yer alan il ve ilçe adları. Birçok franchise veren marka isimlerinde il ve ilçe isimlerini kullanarak şubeleşmesini hızlandırıyor.
#FranchiseSON yıllarda hızla büyüyerek 40 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Türkiye franchise sektörü, 2018 yazında girişimcilere büyük fırsatlar sunuyor. Bu kampanyalar arasında en çok dikkat çeken uygulamalar ise franchise bedellerini düşürmek ve franchise bedellerinde TL’ye dönmek var. Bazı şirketler ise reklam katkı payı gibi uygulamalardan da kısa bir süreliğine feragat ediyor. Bu da girişimciler için önemli bir fırsat sunuyor.
#FranchiseSon dönemlerde hızlı büyüyen su markaları yeni girişimcilerle şube sayısını arttırıyor. Franchise bedeli talep etmeyen markalar, düşük yatırım bütçeleri ile de girişimcilerin gözdesi haline geldi. Bu dükkanlar ortalama 30 bin liralık bir bütçe ile 24 ayda yatırımı geri döndürebiliyor.
#Sucu2018 yılında yerli ve yabancı hamburger markaları 250’ye yakın franchise verecek. Bu markalar arasında dünya devleri bulunurken, yerel hamburgerciler de şube sayılarını arttırmanın peşinde. 75 bin TL’den başlayan franchise giriş bedelleri 40 bin dolara kadar çıkıyor. Hamburger markasına yapılan yatırımın geri dönüş süresi ise 16 ay ile 24 ay arasında değişiyor.
#Hamburger2018 yılında gayrimenkul danışmanlık şirketleri adeta yatırımcı avına çıkıyor. Yıl sonuna kadar 10’a yakın marka 500 yeni franchise açmayı planlıyor. Bu markalar franchise giriş bedeli olarak da en düşük 10 bin lira en yüksek 122 bin lira talep ediyorlar.
#GayrimenkulTürkiye’de 50 milyar liralık büyüklüğe ulaşan franchise sektörü 2018 yılında atağa kalkıyor. Franchise giriş bedeli 100 bin liranın altındaki 45 marka yıl sonuna kadar 4 bin yeni girişimciye franchise verecek. Bu markalar arasında en çok şubeyi çiğ köfte, döner, kahve ve börekçilerin açması bekleniyor.
#FranchiseTürkiye’de 127 şube ile gayrimenkul alanında hizmet veren Coldwell Banker, bu rakamı yıl sonuna kadar 175’e çıkaracak. Anahtar teslim bir ofisin 30 bin dolardan başladığını anlatan Türkiye Ülke Başkanı Gökhan Taş, “2019 hedefi 300 ofis. Yatırımın geri dönüşü 2 yıl” diyor.
#Coldwell BankerTürkiye’de son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan franchise pazarı 50 milyar doları yakaladı. Girişimciler kahveden eğlenceye, çiğ köfteden lahmacuna, dönerden simite kadar birçok farklı alana yatırım yapıyor. 2016 Franchise Rehberi’ne göre Türkiye’de franchise giriş bedelleri 4 bin dolardan başlıyor.
#FranchiseTürkiye’de 2008’den sonra büyümeye başlayan hediyelik meyve pazarı 15 milyon liralık ciroya ulaştı. Daha çok genç girişimcilerin bu alana yatırım yapmak sitediğini anlatan Nefis Demet Genel Müdürü Devrim Aydın, “Yıl sonuna kadar 20 şube açacağız. Franchise bedeli 10 bin dolar. Geri dönüş süresi ise 12 ay” diyor.
#FranchiseBugün yurtiçi ve yurtdışında 350’ye yakın şubesi ile faaliyet gösteren Doğtaş Kelebek Mobilya, 2017 sonuna kadar 92 yeni şube açacak. Bugün 1000 m2’lik bir mağazanın 500 bin lira yatırım gerektirdiğini anlatan Genel Müdürü Ersin Serbes, “Sektör 10 yılda 7 kat büyüdü. Yeni yatırımcılarla büyümemizi sürdürüyoruz” diyor.
#Yatırım