BUNDAN yaklaşık 5-10 yıl öncesine kadar neredeyse satılan her otomobilde bulunan stepne yani yedek lastik dönemi bitiyor. Otomobil üreticileri artık araçlara stepne yerine lastik tamir kiti koymayı tercih ederken, bu tercihin iki temel sebebi var; maliyetleri ve yakıt tüketimini düşürmek.
#Stepne LastikTürkiye’de üretim yapan 6 otomotiv markası kredi paketi kapsamından çıkartıldı. Fiyat artışı yaptıkları gerekçesi ile kredi paketi kapsamından çıkartılan Honda, Hyundai, Ford, Fiat, Renault ve Toyota’nın yerli modellerine son 6 ayda yaptığı zammı mercek altına aldık. Tüketici talebi arttırdıkça markaların da fiyat arttırdığı göze çarptı.
#GazetehaberleriRenault ile masaya oturan ama sonuç alamayan Fiat Chrysler Grubu (FCA) yönünü ikinci kez Fransız PSA (Peugeot-Citroen) Grubu’na çevirdi. 2 dev grup birleşme görüşmelerini yürüttüklerini teyit ederken, birleşmeleri halinde Avrupa’nın ikinci, dünyanın dördüncü büyük otomotivi üreticisi ortaya çıkacak. Bu dev grubun piyasa değeri de 50 milyar dolara yaklaşacak.
#GazetehaberleriSon dönemde ihracattaki düşüşe bağlı olarak üretimde kayıplar yaşayan Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, “Hem modellerin yaşam döngüsü, hem Avrupa’da orta sınıfta düşüş hem de Opel–Vauxhall ile işbirliğinin bitmesini daralmanın sebepleri olarak sayabiliriz. Egea ailesinin seneye son çeyrekte 225 milyon dolar yatırımla yenilenmesiyle yeniden yükselişe geçeceğiz” dedi. Eroldu, şu an için SUV üretme planlarının ise olmadığını söyledi.
#GazetehaberleriOtomobil ve hafif ticari araç toplam satışlarında 2018'i lider kapatan Renault, bu yılın 9 ayında da konumunu korudu. Ocak-Eylül 2019 döneminde 42 bin 792 adetlik satış performansı kaydeden Renault'yu az farkla Fiat takip ederken, Volkswagen üçüncü, Ford dördüncü ve Toyota beşinci oldu.
#RenaultÖTV, KDV, MTV... Bu dolaylı vergilerin dışında otomotivde bir de 2 yıl önce devreye sokulan kademeli sistem var. Bu karmaşık vergi yapısının bir an önce değişip, dünyada teknolojiye dayanan çevresel devrime ayak uydurması gerekiyor. Bu sayede hem devlet hem sektör hem vatandaş kazanır. Aksi takdirde mevcut yapıyla üretim üssü gücümüzü kaybedip oyun dışı da kalabiliriz.
#YazarOtomobil fuarlarının geleceğinin tartışıldığı bir dönemde 24 markanın katılmayacağını açıkladığı Frankfurt Fuarı dün önce dünya basını için kapılarını açtı. Alanın küçüldüğü, salonların azaldığı fuarın sönük geçmesi beklenirken ev sahibi Alman markalar yeni yıldızlarla sahneye çıkarak boşluğu doldurdu. Fuarda yollara çıkacak yeni elektrikli otomobiller birbirinden dikkat çeken konsept ve yeni modellerle göz doldurdu.
#YazarSanayi Bakanlığı 25 Temmuz’da internet sitesinde ilginç bir konuyu görüşe açarak, tartışma başlattı. OSD üyesi bazı firmaların daha önce bir yıl ertelenen ‘yeni emisyon müktesebatı’na geçişi 1.5 yıl daha ertelemek istediklerini duyurdu. Halihazırda 1 yıldır Avrupa’ya istenilen nitelikte yeni faz motorlu araç üretip ihraç eden bu şirketler, iç pazarda ise eski faz motorları satıp ilave 10-12 bin TL maliyet avantajı elde etmeyi amaçlıyor.
#EMRE ÖZPEYNİRCİKüresel otomotiv sektörünün elektrikli yeni çağa hazırlandığı bugünlerde, dünyada otomobil satışlarında gözle görülür daralma yaşanıyor. Haziran ayında tüm dünyada otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 6.4 gerileyerek 6 milyon 793 bin adede düşerken, ilk yarı sonunda ise satışlar yüzde 6.6 azalarak 45 milyon 158 bin adede indi. Çin’de pazar yüzde 12.4, Avrupa’da 8.1, ABD’de yüzde 2.1 geriledi.
#GazetehaberleriKüresel otomotiv endüstrisinin önündeki ‘elektrikli araç’ çağının yarattığı zorluklara karşı bir dönüşüm gerçekleştirme projesi olarak görülen ‘Fiat-Renault’ evliliği başlamadan bitti. Sorun Renault’da yüzde 15 hisseye sahip Fransız hükümetinin süreci yönetmeye çalışmasından kaynaklandı. Aslında Fransa Cumhurbaşkanı Macron’un ‘Sarı Yelekler’ protestolarından sonra daha fazla korumacılığa yönelmesinin etkisi görüldü.
#YazarKüresel otomotiv endüstrisinin elektrikli geleceğe doğru hazırlandığı bir dönemde tasarruf ve ayakta kalabilme kaygılarıyla birlikte dev ortaklıkların sayısı artıyor. Bu doğrultuda dün Fiat Chrysler Grubu’ndan (FCA) Renault’ya toplam değeri 36.5 milyar doları bulacak evlilik teklifi yapıldı. Renault bu teklifi değerlendireceğini açıklarken, her iki markanın fabrikasının bulunduğu tek şehir olan Bursa’ya önemli görev düşmesi bekleniyor.
#GazetehaberleriOtomotiv devleri Avrupa’da otomobil satabilmek için önümüzdeki 5-10 yıl içinde elektrik teknolojisine 300 milyar dolarlık yatırım yapacak. Çünkü 2021’den itibaren karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına 95 grama indirmenin tek yolu elektrikli ve hibrit otomobil geliştirmekte yatıyor. Eğer bunu yapmazlarsa her yıl 1 milyar Euro’nun üstünde ceza ödeyecekler.
#GazetehaberleriOtomobil tutkunlarının merakla beklediği Paris Otomobil Fuarı dün kapılarını önce dünya basını için açtı. 50’ye yakın dünya ve Avrupa prömiyerinin yapıldığı fuara katılan Türklerin akılları ise dün açıklanan iç pazardaki büyük daralmadaydı. Eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yüzde 70’e yakın düşmesi, dev markaların Türk yöneticilerinin Paris fuarını endişeyle gezmesine sebep oldu.
#GazetehaberleriAmerika’da yaşanan skandal ve Avrupa’daki sıkı emisyon kanunları ile birlikte dizel otomobillerin sonuna yaklaşıldı. Birçok marka 2020’den itibaren dizel otomobil satmayacaklarını açıklarken, Japon Toyota bunu öne çekerek Cenevre fuarında bu yılın sonunda itibaren dizel otomobil satışını bitireceklerini açıkladı. Bu yüzden 90’ı dünya prömiyeri olmak üzere 110 yeni modelin sergilendiği fuarda ağrılık yakında yollara çıkacak hibrit ve elektrikli otolardan oluştu.
#CenevreEkonominin lokomotifi olan otomotiv sektörü 2017 yılını 4 rekorla tamamlarken, 5’incisi direkten döndü. Toplam üretim ve ihracat adetlerinde tarihi seviye ulaşan otomotiv sektörü, otomobil üretimi ve 28.5 milyar doları bulan ihracat tutarında da 2 rekor kırdı. Ancak toplam pazar 2016 yılına göre yüzde 2.8 düşünce hem yeni rekor gelmedi hem de 2 yıl sonra satışlar 1 milyon adedin altında kaldı.
#Otomotiv Distribütörler Derneği10 yıl önceye kadar taklit otomobilleriyle kötü bir şöhrete sahip Çin, kısa sürede dünya otomotivini yönetecek güce ulaştı. Önce tüm devleri yatırımla ülkesine çeken, bu sayede dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Asya devi ardından zordaki uluslararası markaları alıp diriltmeye başladı. Elde ettiği tecrübeler sayesinde Çinli markalar yavaş yavaş kabuklarını kırıp dünyayı istilaya hazırlanıyor gibi...
#Otomobil FuarlarıFransız yetkililerin yürüttüğü emisyon soruşturmasında Pegueot, Citroen ve DS marka 1 milyon 914 bin 965 araçta hileli yazılım tespit edildi. PSA iddiaları kesin bir dille reddetse de hisseleri yüzde 4.4 değer kaybetti. Dev üreticinin 5 milyar euro ceza ile karşılaşabileceği belirtiliyor
#Pegueot Citroen