Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın sosyal medya platformlarının kontrol altına alınması gerektiğine yönelik açıklamalarının ardından, sosyal medya düzenlemesinin detayları belli oldu. Yapılacak sosyal medya düzenlemesiyle, sosyal ağlarda vatandaşların kişisel verilerinin korunması da hedefleniyor. Peki, sosyal medya düzenlemesi nedir, nasıl olacak? İşte sosyal medya kanun teklifi çalışmasının detayları...
#Sosyal Medya DüzenlemeAB'nin şubat ayından itibaren yürürlüğe koyduğu yeni kurallar, kullanıcı güvenliğini artırma hedefiyle tüm çevrim içi platformlar için ağır yükümlülükler getirdi. İhlal durumunda yıllık cirolarının yüzde 6'sına kadar para cezasıyla karşılaşacak X, Google, Apple ve Microsoft gibi dijital devler, işleyişlerinde birçok değişikliğe gitmek zorunda kaldı.
#ABDijital piyasalara rekabet ayarı geliyor. Rekabeti Koruma Kanunu'nda yapılacak değişiklikler ile dijital mecrada faaliyet gösteren şirketlere Rekabet Kurumu hızlı bir şekilde ceza kesebilecek. Geçtiğimiz günlerde Rekabet Kurumu Google ve Meta gibi teknoloji şirketlerine para cezası kesmiş, Apple'a da soruşturma açmıştı.
#Rekabet KurumuUlaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, X’in (Twitter) Türkiye’de temsilcilik açmaması halinde yeni yaptırımlara maruz kalabileceğini söyledi, platforma bant daraltmanın da gündemlerinde olduğunu açıkladı. Bant daralma yapıldığında milyonlarca insanın kullandığı X’e erişim de zorlaşacak.
#Abdulkadir UraloğluDijital dünyadaki telif hakları sorunu, sadece Türkiye’nin değil dünyanın da gündeminde yer alıyor. Japonya'da iki genç, film özetlerini internete yükleyerek 50 bin dolar reklam geliri elde etti. Film şirketleri dava açınca da 3,6 milyon dolar tazminat ödemeye mahkum edildiler. Dijital Telif Yasası ile ilgili konuşan Fikri Mülkiyet Hukuku Uzmanı Doç. Dr. Yıldırım Keser, “İlim ve edebiyat, musiki, güzel sanatlar ve sinema eserlerinin tamamının mecraları değişti ve her biri internette yerini aldı. Mevcut kanun bu köklü değişim dikkate alınarak yeniden düzenlenmelidir” diyerek önemli açıklamalarda bulundu.
#GoogleGoogle'ın Kanada'daki yayıncılara yıllık 73,5 milyon dolar ödeme yapmayı kabul etmesinin yankıları sürüyor. Bu gelişme benzer yasaların hayata geçirilmesinin beklendiği pek çok ülkede heyecan yaratırken, ABD'de yapılan bir araştırma haberden elde edilen gelirin eşit paylaşılması gerektiğine ve yayıncıların hak ettiği ödemelerin çok daha yüksek olduğuna işaret etti. İşte ayrıntılar...
#GoogleGoogle'ın Kanada hükümeti ile anlaşmasının ardından Türkiye'de de 'Dijital Telif Yasası' çalışmaları hızlandı. Dijital telif yasası ile ilgili konuşan Doç. Dr. Ceren Yegen, yasanın hayata geçmesinin ardından tematik iş kollarının oluşabileceğinin altını çizdi. Peki bu yasa başka hangi pozitif sonuçları beraberinde getirir? Dünyada dijital geleceği şekillendirmek için başka ne tür çalışmalar var? Doç. Dr. Yegen ile mercek altına aldık.
#Dijital Telif YasasıKanada ve Avustralya'da Google'ın içerik üreticilerine telif ödemeyi kabul etmesinin ardından gözler Türkiye'deki çalışmalara çevrildi. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi yetkilileri, konuya ilişkin yaptığı açıklamada “Dijital platformların gönüllü anlaşmalar yapmaması durumunda zorlayıcı mekanizmaları barındıran mevzuatların uygulamaya konulması” gerektiğini vurguluyor.
#GoogleGoogle'ın Kanada hükümeti ile anlaşmasının ardından Türkiye'de de Dijital Telif Yasası çalışmaları hızlandı. Dijital telif yasası ile ilgili konuşan Sosyal Medya Araştırmacısı Ümit Sanlav, "Bu yasa teklifi geçerse Google, Facebook gibi dijital mecralar içerik üreticilerine telif ücreti ödemek zorunda kalacak" dedi. Sanlav, "Google Haberler uygulaması ile de içerik üreticilerinin içeriklerini kullanıyor. Bu haberler üzerinden milyar dolarlar kazanan Google, dijital içerikleri üretenlere herhangi bir ödeme yapmıyor" ifadelerini kullandı.
#Dijital Telif YasasıGoogle'ın Kanada’da dijital yayıncılara 74 milyon dolar telif ödemesi yapacağının duyurulmasının ardından gözler Türkiye'ye çevrildi. Doç. Dr. Kenan Duman, “Google, 2022 yılında 60 milyar dolar net gelir elde etti. Böyle devasa bir şirketin gelirinin bir bölümünü içerik üreticilerine vermesi gerekli” diyerek Dijital Telif Yasası ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
#GoogleGoogle'ın Kanada'da 'Çevrim içi Haberler Yasası' kapsamında her yıl yaklaşık 74 milyon dolar ödeme yapmayı kabul etmesinin ardından Türkiye'de de yasa çalışması hızlandı. Dijital telif yasası ile ilgili konuşan Avukat Cahit Suluk, Türkiye’de bu konuda acil bir şekilde hukuki düzenlemeye ihtiyaç olduğunu söyledi. Doç. Dr. Suluk, "Bu haksız bir talep değil, kesinlikle müdahale edilmesi gereken bir durumdur" ifadelerini kullandı. Suluk, "Google önce direnir, sonra ödeme yapar" diyerek Google'ı masaya zorlamanın mümkün olduğunu belirtti.
#Dijital Telif YasasıGoogle'ın Kanada'da 'Çevrim içi Haberler Yasası' kapsamında her yıl yaklaşık 74 milyon dolar ödeme yapmayı kabul etmesinin ardından Türkiye'de de yasa çalışması hızlandı. TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman, Google ile masaya oturulacağını açıkladı.
#GoogleGoogle'ın 'Çevrimiçi Haberler Yasası' kapsamında, Kanada hükümetine her yıl yaklaşık 74 milyon dolar ödeme yapma kararının ardından uzman isimler Türkiye için de benzer yasal düzenleme adımlarını sık sık gündeme getiriyor. Rekabet uzmanı Ussal Şahbaz Dijital Telif Yasası düzenlemesi ile ilgili "İki farklı düzenleme yapılması gerekiyor. Bir tanesi bizim fikri mülkiyet haklarımızda yapılması gereken değişiklik. Diğeri de rekabetin korunması hususunda Rekabet Kurulu’na bu konuda özel yetki verilmesi" dedi.
#GoogleSahte ilanlarla dolandırıcılığın önüne geçmek için yapılan düzenleme sözde emlakçıları durduramadı. Emlak ilan sitelerine düşük fiyatlarla hayali evler ekleyenler, tüketicileri ağına düşürmeye devam ediyor. Kimi kaparo dolandırıcılığı yapıyor, kimi de satış ofisine çağırıp başka ev pazarlamaya çalışıyor. İlan girişlerinde kimlik doğrulamanın yetmediğini, yetki belgesi de istenmesi gerektiğini belirten sektör temsilcileri, bir diğer riskin sosyal medyadaki ilanlar olduğuna dikkat çekiyor.
#Sahte İlanEn çok kullanılan uygulamalar arasında yer alan whatsapp mesaj düzenleme özelliği ile gündemde yer alıyor. WhatsApp, Facebook ve Instagram'ın da sahibi olan ABD'li teknoloji devi Meta'nın bir parçası. Whatsapp mesaj düzenleme özelliği, önümüzdeki haftalarda uygulamanın 2 milyar kullanıcısına sunulacak. Peki, Whatsapp mesaj düzenleme nasıl yapılır? Adım adım whatsapp mesaj düzenleme özelliği kullanımı...
#WhatsappTürkiye’de yenilenmiş elektronik ürün satışı hız kazandı. Bu alanda girişimci sayısı da artıyor. ‘Yenileme merkezi’ adında çok sayıda şirket var. Geçtiğimiz günlerde telefon ve tabletin yanı sıra kullanılmış bilgisayar, akıllı saat, oyun konsolu ve modemlerin yenilenerek satışına izin veren resmi düzenleme pazarı daha da hareketlendirecek.
#Elektronik DönüşümSosyal medya kullanımı yaygınlaştıkça hemen her anın paylaşılması kullanıcılar için adeta bir zorunluluk haline geldi. Pek çok kişi aile hayatının tüm ayrıntılarını sosyal medya hesaplarına taşıyor; ebeveynler çocuklarının fotoğraf ve videolarını paylaşmaktan geri durmuyor. Peki ama bu ne kadar doğru? Bu durumda çocuğun hakları neler? Uzmanlar yanıtladı...
#Çocuk HaklarıKonaklama vergisi otel, motel, tatil köyü, pansiyon, apart otel, termal tesis, misafirhane, yayla evi gibi tesislerden alınacak. Geceleme işletmeye ait olsun olmasın çadır, çadır-araba, çekme karavan, motokaravan, bungalov gibi ünitelerde yapılması konaklama vergisine tabi olacak. Konaklama vergisi 1 Ocak 2023 tarihinde yürürlüğe girecek.
#Konaklama VergisiTüketici Kanunu ile Kat Mülkiyeti Kanunu’nda mart ayında yapılan ve 1 Nisan’da Resmi Gazete’de yayımlanarak tüketicinin korunma zırhını arttıran düzenlemeler, bugün yürürlüğe girdi. Bugünden itibaren, taksitle alışverişte ödeme güçlüğüne düşen tüketiciden borcun tamamının talep edilebilmesi için tüketicinin sözleşmede yazan borcun onda birini ödememiş olması şartı aranacak. Tamir ya da yedek parça için serviste kalan ürünler için tüketici tazminat talebinde bulunabilecek. Finans kuruluşları, tüketiciye kredi vermek için sigorta yaptırma zorunluluğu getiremeyecek. E-ticaret siteleri ürün ve hizmetlerin sadece satış sürecinden değil, teslimi ile satış sonrası haklarının kullanımından da promosyon, hediye, indirim vaatlerinin yerine getirilip getirilmemesinden de sorumlu olacak.
#Tüketici KanunuKripto paralar iki yıldır gündemden bir an olsun düşmüyor. Ama ilk zamanlarda karşılaştığımız "Bir gecede milyarder oldu" haberlerinin yerini son dönemde "Hayatı boyunca kazandığı birkaç saniyede buhar oldu"lar almaya başladı. Dolandırıcılık şebekeleri, hacker'lar kripto yatırımcılarının canını yakmakta hiç tereddüt etmezken, gencecik bir kadın tek başına hepsine savaş açmış durumda. İşte ayrıntılar...
#Kripto Para