Sompo Sigorta, çalışanlarına yönelik Esnek Yan Haklar Programı kapsamında “Nasıl İsterSen” uygulamasını hayata geçirdi. Yeni uygulama; mevcut yan hakların kişisel ve ailevi ihtiyaçlar doğrultusunda farklı alternatifler ile şekillendirilmesine imkân sağlıyor. ‘Nasıl İsterSen!’ adlı ‘Esnek Yan Haklar Programı’ kapsamında, yan hakların seçimi çalışanlara bırakılıyor. Böylece çalışanlara, yan haklarını kişisel ihtiyaçlarına göre tekrar seçme ve düzenleme fırsatı sağlanıyor.
#Sompo SigortaSadece erkeklerden veya tek bir milletten, kültürden oluşan çalışanlarla çok yol kat edemeyeceklerini, global bir oyuncu olamayacaklarını anlayan şirketler çalışan çeşitliliğini arttırmak için çabalıyorlar. Bunun için cinsiyet kotaları, millet kotaları koyan, çeşitlilik direktörleri istihdam eden, çeşitlilik günleri, haftaları düzenleyen şirketler var. Şirketlere çeşitliliği arttırmak için neler yaptıklarını sorduk.
JTI Türkiye’nin, yurtdışına yaptığı transferlerle global bir yetenek havuzuna dönüştüğünü söyleyen JTI Türkiye İnsan ve Kültür Direktörü Sanlı Güler, “Çalışanlarımızın farklı ülke ve departmanlarda çalışmalarını ve deneyimlerini zenginleştirmelerini teşvik ediyoruz” dedi. Çalışanları işin merkez koyduklarına vurgu yapan Güler, eğitimler, sunulan yan haklar ve genç yeteneklere özel hazırlanan programlar hakkında bilgi verdi.
#JTI TürkiyeDijitalleşmenin iş dünyasında köklü değişimlere yol açtığını söyleyen Turkcell İnsan ve İş Destekten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erkan Durdu, “İşe alım ve oryantasyon süreçlerini dijital ortamlarda gerçekleştiriyoruz. Esnek çalışma modelimiz sayesinde sınırları ortadan kaldırdık. Tüm insan kaynakları süreçlerimizi tek bir platformda birleştirerek, çalışan deneyimini dijitalleştiriyoruz ve bu konuda da sektörlere örnek olduğumuzu gururla söyleyebilirim. İnsana yatırım yapmaya ve Turkcell’in sektöre öncülük eden insan kaynakları stratejisine katkı sağlamaya devam edeceğiz” dedi.
#TurkcellYetenek savaşları arttıkça şirketler işveren markası stratejilerine daha çok dikkat etmeye başladılar. Araştırmalara göre günümüzde ücret ve yan haklar halen bir çalışanı şirkete çeken en önemli etken. Ancak, bir yeteneği şirkette tutma söz konusu olduğunda işveren markasının yüksek olması büyük önem taşıyor.
#İşveren Markasıİnsanlar bazı şirketlerde diğerlerine oranla daha fazla çalışmak ister. Peki bu şirketler hangileri? Fortune dergisi son sayısında Avrupa'da çalışılabilecek en iyi 10 şirkete yer verdi. Derginin araştırmasına göre, Ferrari, H&M, Intel, Lafarge, Bacardi Martini, Nestle, Schering, Mondragon, Grundfos ve Unes çalışılabilecek en iyi firmalar.